Australský pilot rakouského Red Bullu byl vyzpovídán pro oficiální stránky Formule 1. Jaká má Daniel očekávání od VC Bahrajnu a bude Red Bull bojovat již letos o titul?
Danieli, odborný poradce Red Bullu Helmut Marko v Barceloně předpovídal, že pokud bude auto dostatečně dobré, a tenkrát to vypadalo slušně, budete bojovat v této sezóně o titul. Jak jste od toho zatím daleko?Ha, na to mám jednoduchou odpověď: 1,3 vteřiny!
Kolik času a úsilí vám to ještě zabere, než stáhnete tento rozdíl?Čeká nás ještě docela dost práce a bude to chvíli trvat. Nedá se to spravit za jednu noc. Musíme se zlepšovat postupně, pěkně den za dnem. Zatím nemůžeme říct, že vyhrajeme nějaký konkrétní závod. To nelze říct ani v případě, že by bylo všechno v naprostém pořádku.
Jak se cítíte po závodech v Melbourne a Šanghaji? Máte z toho bezesné noci?To bych neřekl, ale rozhodně to pro nás byl impuls, který jsme potřebovali. Něco podobného zažíváme bohužel již 4 roky. Je to tak, jak to je. Ano, ztrácíme a musíme přijít na to, jak se co nejefektivněji dostat zpět. Když budu naprosto upřímný, tak jsme nečekali, že budeme ztrácet tolik. Již v Barceloně jsme věděli, že nejsme nejrychlejší, ale vypadalo to, že se vejdeme do půl vteřiny a pokud bychom měli dobrou šasi, tak by to mohlo stačit. Ztrácíme ale 1,3 vteřiny. Takže ano, máme ještě co dohánět.
V Barceloně by mělo přijít vylepšení motoru…To je vtipné, já jsem slyšel spoustu různých verzí. Nyní to ale vypadá na Montreal. Šasi v Barceloně a motor v Montrealu.
V té době se Vettel s Hamilotnem bude s velkou pravděpodobností těšit z výraznému náskoku. Bude pak vůbec šance je dohnat?Je stále brzy, abychom mohli spekulovat o výsledcích šampionátu, ale v současné chvíli je to pro nás nereálné. V následujících závodech získají spoustu bodů a s titulem se můžeme rozloučit. Kdyby jsme ztráceli tři desetinky, tak to by asi šlo stáhnout, ale se současným rozestupem ani náhodou. Teď prostě děláme, co můžeme.
Již čtyři roky jsi čekal na příležitost, kdy budeš moci bojovat o titul. Teď to vypadá, že si ještě minimálně rok počkáš.Vypadá to tak. Není to úplně dobrá pozice, ale i tak mě čeká dalších 18 závodů a já se z toho budu snažit vytěžit maximum.
Vraťme se k Číně. Sebastian musel obrazně řečeno použít lokty, aby se před tebe dostal. Dokonce jste se ťukli. Jak jsi se v tu chvíli cítil?Abych se přiznal, byla to docela zábava. Opravdu jsem si to užíval. Takovýto kontakt ničemu nevadí. Navíc to bylo určitě zajímavé pro fanoušky. Bylo to tvrdé, ale ne žádné bláznovství. Radši bych byl samozřejmě v pozici útočícího pilota.
Mohl bys pro nás shrnout tvůj závod v Šanghaji. Začal jsi z páté pozice, tvůj kolega Max z pozice šestnácté. Přesto skončil na pódiu a ty jsi byl nakonec čtvrtý. Co se pokazilo na tvé strategii?Myslím si, že hlavním důvodem byl první stint. Když byla trať ještě mokrá, tak jsem s tím docela zápolil a ztratil jsem nějaký čas. Pak se ozvaly gumy. Celé to bylo o ne úplně optimálním nastavení. Nakonec jsem se srovnal, ale bylo už pozdě.
A co tento víkend? Mělo by být vetší horko. Pomůže to?Nechci znít pesimisticky, ale na žádné větší změny to nevidím. Bude to stejné jako v Šanghaji. Pokud budou obě stáje před námi, tak můžeme bojovat o páté másti. Není to úplně dobrý pocit, věřte mi. O něco více by mě mrzelo šesté místo. To by znamenalo, že by se Max dostal přede mě.
Vnímáš to jako nevýhodu, že nejsi součástí továrního týmu? Red Bull bude vždycky zákaznickým týmem a co se týče pohonné jednotku bude muset spoléhat na někoho jiného.Zatím jsem nic jiného nepoznal. Dovedu si představit, že u Mercedesu práce probíhá o něco více hladce . Jak jsem ale řekl, nemám s tím žádné zkušenosti.
Jaké je v současné době nejslabší místo vašeho vozu?Chybí nám přítlak a nemáme takovou přilnavost jako Ferrari či Mercedes. Mohou brzdit o trošíčku později a mají tak vyšší rychlost. Jejich motor je silnější, ale nemyslím si, že je to zásadní. Klíčový je přítlak.
Tvé statistky z Bahrajnu nejsou špatné, ale nikdy jsi tu nebyl na pódiu. Je tedy nejvyšší čas. Dopadne to tenhle víkend?Ano, zatím jsem tu na pódiu nebyl. Mám na okruh docela dobré vzpomínky. K tomu, abych tu zajel pódiové umístění, by se muselo něco semlít mezi Ferrari a Mercedesem. Moc v to nevěřím, a tak bych se spokojil s pátým místem.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.