Australský pilot rakouského Red Bullu byl vyzpovídán pro oficiální stránky Formule 1. Jaká má Daniel očekávání od VC Bahrajnu a bude Red Bull bojovat již letos o titul?
Danieli, odborný poradce Red Bullu Helmut Marko v Barceloně předpovídal, že pokud bude auto dostatečně dobré, a tenkrát to vypadalo slušně, budete bojovat v této sezóně o titul. Jak jste od toho zatím daleko?Ha, na to mám jednoduchou odpověď: 1,3 vteřiny!
Kolik času a úsilí vám to ještě zabere, než stáhnete tento rozdíl?Čeká nás ještě docela dost práce a bude to chvíli trvat. Nedá se to spravit za jednu noc. Musíme se zlepšovat postupně, pěkně den za dnem. Zatím nemůžeme říct, že vyhrajeme nějaký konkrétní závod. To nelze říct ani v případě, že by bylo všechno v naprostém pořádku.
Jak se cítíte po závodech v Melbourne a Šanghaji? Máte z toho bezesné noci?To bych neřekl, ale rozhodně to pro nás byl impuls, který jsme potřebovali. Něco podobného zažíváme bohužel již 4 roky. Je to tak, jak to je. Ano, ztrácíme a musíme přijít na to, jak se co nejefektivněji dostat zpět. Když budu naprosto upřímný, tak jsme nečekali, že budeme ztrácet tolik. Již v Barceloně jsme věděli, že nejsme nejrychlejší, ale vypadalo to, že se vejdeme do půl vteřiny a pokud bychom měli dobrou šasi, tak by to mohlo stačit. Ztrácíme ale 1,3 vteřiny. Takže ano, máme ještě co dohánět.
V Barceloně by mělo přijít vylepšení motoru…To je vtipné, já jsem slyšel spoustu různých verzí. Nyní to ale vypadá na Montreal. Šasi v Barceloně a motor v Montrealu.
V té době se Vettel s Hamilotnem bude s velkou pravděpodobností těšit z výraznému náskoku. Bude pak vůbec šance je dohnat?Je stále brzy, abychom mohli spekulovat o výsledcích šampionátu, ale v současné chvíli je to pro nás nereálné. V následujících závodech získají spoustu bodů a s titulem se můžeme rozloučit. Kdyby jsme ztráceli tři desetinky, tak to by asi šlo stáhnout, ale se současným rozestupem ani náhodou. Teď prostě děláme, co můžeme.
Již čtyři roky jsi čekal na příležitost, kdy budeš moci bojovat o titul. Teď to vypadá, že si ještě minimálně rok počkáš.Vypadá to tak. Není to úplně dobrá pozice, ale i tak mě čeká dalších 18 závodů a já se z toho budu snažit vytěžit maximum.
Vraťme se k Číně. Sebastian musel obrazně řečeno použít lokty, aby se před tebe dostal. Dokonce jste se ťukli. Jak jsi se v tu chvíli cítil?Abych se přiznal, byla to docela zábava. Opravdu jsem si to užíval. Takovýto kontakt ničemu nevadí. Navíc to bylo určitě zajímavé pro fanoušky. Bylo to tvrdé, ale ne žádné bláznovství. Radši bych byl samozřejmě v pozici útočícího pilota.
Mohl bys pro nás shrnout tvůj závod v Šanghaji. Začal jsi z páté pozice, tvůj kolega Max z pozice šestnácté. Přesto skončil na pódiu a ty jsi byl nakonec čtvrtý. Co se pokazilo na tvé strategii?Myslím si, že hlavním důvodem byl první stint. Když byla trať ještě mokrá, tak jsem s tím docela zápolil a ztratil jsem nějaký čas. Pak se ozvaly gumy. Celé to bylo o ne úplně optimálním nastavení. Nakonec jsem se srovnal, ale bylo už pozdě.
A co tento víkend? Mělo by být vetší horko. Pomůže to?Nechci znít pesimisticky, ale na žádné větší změny to nevidím. Bude to stejné jako v Šanghaji. Pokud budou obě stáje před námi, tak můžeme bojovat o páté másti. Není to úplně dobrý pocit, věřte mi. O něco více by mě mrzelo šesté místo. To by znamenalo, že by se Max dostal přede mě.
Vnímáš to jako nevýhodu, že nejsi součástí továrního týmu? Red Bull bude vždycky zákaznickým týmem a co se týče pohonné jednotku bude muset spoléhat na někoho jiného.Zatím jsem nic jiného nepoznal. Dovedu si představit, že u Mercedesu práce probíhá o něco více hladce . Jak jsem ale řekl, nemám s tím žádné zkušenosti.
Jaké je v současné době nejslabší místo vašeho vozu?Chybí nám přítlak a nemáme takovou přilnavost jako Ferrari či Mercedes. Mohou brzdit o trošíčku později a mají tak vyšší rychlost. Jejich motor je silnější, ale nemyslím si, že je to zásadní. Klíčový je přítlak.
Tvé statistky z Bahrajnu nejsou špatné, ale nikdy jsi tu nebyl na pódiu. Je tedy nejvyšší čas. Dopadne to tenhle víkend?Ano, zatím jsem tu na pódiu nebyl. Mám na okruh docela dobré vzpomínky. K tomu, abych tu zajel pódiové umístění, by se muselo něco semlít mezi Ferrari a Mercedesem. Moc v to nevěřím, a tak bych se spokojil s pátým místem.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.