Australský pilot rakouského Red Bullu byl vyzpovídán pro oficiální stránky Formule 1. Jaká má Daniel očekávání od VC Bahrajnu a bude Red Bull bojovat již letos o titul?
Danieli, odborný poradce Red Bullu Helmut Marko v Barceloně předpovídal, že pokud bude auto dostatečně dobré, a tenkrát to vypadalo slušně, budete bojovat v této sezóně o titul. Jak jste od toho zatím daleko?Ha, na to mám jednoduchou odpověď: 1,3 vteřiny!
Kolik času a úsilí vám to ještě zabere, než stáhnete tento rozdíl?Čeká nás ještě docela dost práce a bude to chvíli trvat. Nedá se to spravit za jednu noc. Musíme se zlepšovat postupně, pěkně den za dnem. Zatím nemůžeme říct, že vyhrajeme nějaký konkrétní závod. To nelze říct ani v případě, že by bylo všechno v naprostém pořádku.
Jak se cítíte po závodech v Melbourne a Šanghaji? Máte z toho bezesné noci?To bych neřekl, ale rozhodně to pro nás byl impuls, který jsme potřebovali. Něco podobného zažíváme bohužel již 4 roky. Je to tak, jak to je. Ano, ztrácíme a musíme přijít na to, jak se co nejefektivněji dostat zpět. Když budu naprosto upřímný, tak jsme nečekali, že budeme ztrácet tolik. Již v Barceloně jsme věděli, že nejsme nejrychlejší, ale vypadalo to, že se vejdeme do půl vteřiny a pokud bychom měli dobrou šasi, tak by to mohlo stačit. Ztrácíme ale 1,3 vteřiny. Takže ano, máme ještě co dohánět.
V Barceloně by mělo přijít vylepšení motoru…To je vtipné, já jsem slyšel spoustu různých verzí. Nyní to ale vypadá na Montreal. Šasi v Barceloně a motor v Montrealu.
V té době se Vettel s Hamilotnem bude s velkou pravděpodobností těšit z výraznému náskoku. Bude pak vůbec šance je dohnat?Je stále brzy, abychom mohli spekulovat o výsledcích šampionátu, ale v současné chvíli je to pro nás nereálné. V následujících závodech získají spoustu bodů a s titulem se můžeme rozloučit. Kdyby jsme ztráceli tři desetinky, tak to by asi šlo stáhnout, ale se současným rozestupem ani náhodou. Teď prostě děláme, co můžeme.
Již čtyři roky jsi čekal na příležitost, kdy budeš moci bojovat o titul. Teď to vypadá, že si ještě minimálně rok počkáš.Vypadá to tak. Není to úplně dobrá pozice, ale i tak mě čeká dalších 18 závodů a já se z toho budu snažit vytěžit maximum.
Vraťme se k Číně. Sebastian musel obrazně řečeno použít lokty, aby se před tebe dostal. Dokonce jste se ťukli. Jak jsi se v tu chvíli cítil?Abych se přiznal, byla to docela zábava. Opravdu jsem si to užíval. Takovýto kontakt ničemu nevadí. Navíc to bylo určitě zajímavé pro fanoušky. Bylo to tvrdé, ale ne žádné bláznovství. Radši bych byl samozřejmě v pozici útočícího pilota.
Mohl bys pro nás shrnout tvůj závod v Šanghaji. Začal jsi z páté pozice, tvůj kolega Max z pozice šestnácté. Přesto skončil na pódiu a ty jsi byl nakonec čtvrtý. Co se pokazilo na tvé strategii?Myslím si, že hlavním důvodem byl první stint. Když byla trať ještě mokrá, tak jsem s tím docela zápolil a ztratil jsem nějaký čas. Pak se ozvaly gumy. Celé to bylo o ne úplně optimálním nastavení. Nakonec jsem se srovnal, ale bylo už pozdě.
A co tento víkend? Mělo by být vetší horko. Pomůže to?Nechci znít pesimisticky, ale na žádné větší změny to nevidím. Bude to stejné jako v Šanghaji. Pokud budou obě stáje před námi, tak můžeme bojovat o páté másti. Není to úplně dobrý pocit, věřte mi. O něco více by mě mrzelo šesté místo. To by znamenalo, že by se Max dostal přede mě.
Vnímáš to jako nevýhodu, že nejsi součástí továrního týmu? Red Bull bude vždycky zákaznickým týmem a co se týče pohonné jednotku bude muset spoléhat na někoho jiného.Zatím jsem nic jiného nepoznal. Dovedu si představit, že u Mercedesu práce probíhá o něco více hladce . Jak jsem ale řekl, nemám s tím žádné zkušenosti.
Jaké je v současné době nejslabší místo vašeho vozu?Chybí nám přítlak a nemáme takovou přilnavost jako Ferrari či Mercedes. Mohou brzdit o trošíčku později a mají tak vyšší rychlost. Jejich motor je silnější, ale nemyslím si, že je to zásadní. Klíčový je přítlak.
Tvé statistky z Bahrajnu nejsou špatné, ale nikdy jsi tu nebyl na pódiu. Je tedy nejvyšší čas. Dopadne to tenhle víkend?Ano, zatím jsem tu na pódiu nebyl. Mám na okruh docela dobré vzpomínky. K tomu, abych tu zajel pódiové umístění, by se muselo něco semlít mezi Ferrari a Mercedesem. Moc v to nevěřím, a tak bych se spokojil s pátým místem.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.