Při druhém tréninku byl opět nejrychlejší Sebastian Vetel, který zlepšil svůj odpolední čas o více jak 1,3 vteřiny. Druhý Bottas ztrácel pouze 41 tisícin a třetí Ricciardo byl o 66 tisícin pomalejší než Gina Sebastiana Vettela.
V 18:00 Bahrajnského času začíná druhý volný trénink. Pomalu ale jistě se zatahuje a okruh je osvícen umělým osvětlením, podmínky jsou tedy stejné, jako budou při zítřejší kvalifikaci a následném závodě, který se pojede v 17:00 našeho času.
Jako první na trať vyjíždí Romain Grosjean a jeho týmový kolega Magnussen. Následně vyjíždí i Sebastian Vettel, který zatím drží nejrychlejší čas z prvního tréninku. Přidává se i Räikkönen, který během odpoledne prodělal se svým vozem poruchu motoru a nebylo jasné, zda do druhého volného tréninku vůbec nastoupí.
První měřený čas zajíždí Grosjean za 1:34,286. Je tak o 1,6 vteřiny rychlejší než jeho dánský kolega. Vettel ale oba jezdce překonává s časem 1:32,615. Mezitím Magnussen do rádia hlásí, že ztrácí výkon a následně zajíždí první měřený čas i Alonso. Na Vettela ztrácí 1,8 vteřiny.
Pomalu ale jistě na trať vyjíždí i další jezdci, včetně Valtteriho Bottase na Mercedesu. Stříbrné šípy v prvním tréninku díru do světa neudělaly a je otázkou, jestli jen blafují, nebo jim vysoká teplota na ostrově v Perské zálivu dělá opravdu problémy.
Bottas překonává o jednu tisícinu Sebastiana Vettela. To je stejný rozdíl, o jaký prohrál se Sebem během kvalifikace v Šanghaji. Na trať vyjíždí i oba Red Bully a Verstappen zajíždí čas 1:32,769 a je z toho třetí nejlepší čas první patnáctiminutovky.
Novou laťku nyní nasazuje Kimi, který o 13 tisícin překonává krajana Bottase, na trati se objevuje ale signalizace virtuálního safety car kvůli poruše na vozu Carlose Sainze, kterému s největší pravděpodobností odešel motor a Španěl do rádia hlásí: “Kouř, kouří se mi z auta.”
Auto je bez větších problémů odtlačeno z trati a tempo znovu stoupá. Ricciardo zajíždí 6. nejrychlejší čas se ztrátou něco málo přes vteřinu na Icemana.
Hamilton nyní zajíždí druhý nejrychlejší čas a o 1 tisícinu překonává Ferrari Kimiho Räikkönena. Ten ale reaguje rychlejším časem a je opět na špici s časem 1:32,277.
Jediným pilotem, který se na trati doposavaď neobjevil, zůstává Stoffel Vandoorne, kterému odešel vůz během prvního tréninku.
Většina pole je v boxech a na trať se vrací Vettel se svou Ginou na superměkké směsi. Stejnou směs nasazuje i Bottas a dá se očekávat, že se časy budou opět zlepšovat.
A je tomu tak, Vettel zajíždí čas 1:31,310 a je na červené směsi nejrychlejší. Bottas Ginu nepřekonává a je o 41 tisícin pomalejší než Seb. Nyní je ale na řadě Hamilton, který jede také na superměkké směsi. Bohužel ale nezajíždí čistě první zatáčku a svůj pokus vzdává.
Mezitím se na třetí místo dostává Massa se ztrátou necelých 8 desetin, ale pětatřicetiletého Brazilce o pár desítek vteřin později překonává Hulkenberg s Renaultem. Na první dva piloty ale ztrácí více jak půl vteřiny.
Hamiltonovi nevychází ani druhý pokus, jelikož ho blokuje jeden z jezdců Renaultu. Brit suše dodává: “Dnešní piloti jsou nějací nebezpeční, chlape.”
Po 40 minutách je většina jezdců na červené, super-měkké směsi, ale pořadí se nijak zásadně nemění. I nadále vede Vettel. V první pětce pak zůstávají Bottas, Ricciardo, Hamilton a Räikkönen. Časy jsou velmi těsné a všichni zmiňovaní piloti se vešli do rozdílu 3 desetin.
Na okruh nyní v polovině tréninku vyjíždí i Belgičan Vandoorne, který čekal na svůj vůz, než bude opraven. Trať ale zeje prázdnotou, kterou naštěstí narušuje Vettel, jeho Ferrari má ale problém a vypadá to, že čtyřnásobný mistr světa nestihne zajet do boxů a nakonec musí být dotlačen.
#F1 #BahrainGP Max. speeds: Stroll over 330.5kph, Raikkonen & Verstappen 2kph off, Alonso trailing 13kph but #McLaren chassis good - see S2. pic.twitter.com/1RkbG6JAdG
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 14, 2017Začíná poslední třetina druhého tréninku a zatím žádná zásadní změna na předních příčkách. Inženýrům Ferrari se ale daří vyřešit problém na Vettelově Gině a německý pilot je opět na trati, tentokrát ale na žluté, měkké směsi.
Z nejrychlejších pilotů zůstávají na červené pouze jezdci Mercedesu, ale i tak nikdo není schopen překonat čas Sebastiana Vettela.
Druhý trénink tak končí a opět dominoval Sebastian Vettel se svým Ferrari. Ztráty mezi prvními třemi piloty byly ale opravdu mizivé, všichni se vešly do rozdílu 66 tisícin.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.