Při druhém tréninku byl opět nejrychlejší Sebastian Vetel, který zlepšil svůj odpolední čas o více jak 1,3 vteřiny. Druhý Bottas ztrácel pouze 41 tisícin a třetí Ricciardo byl o 66 tisícin pomalejší než Gina Sebastiana Vettela.
V 18:00 Bahrajnského času začíná druhý volný trénink. Pomalu ale jistě se zatahuje a okruh je osvícen umělým osvětlením, podmínky jsou tedy stejné, jako budou při zítřejší kvalifikaci a následném závodě, který se pojede v 17:00 našeho času.
Jako první na trať vyjíždí Romain Grosjean a jeho týmový kolega Magnussen. Následně vyjíždí i Sebastian Vettel, který zatím drží nejrychlejší čas z prvního tréninku. Přidává se i Räikkönen, který během odpoledne prodělal se svým vozem poruchu motoru a nebylo jasné, zda do druhého volného tréninku vůbec nastoupí.
První měřený čas zajíždí Grosjean za 1:34,286. Je tak o 1,6 vteřiny rychlejší než jeho dánský kolega. Vettel ale oba jezdce překonává s časem 1:32,615. Mezitím Magnussen do rádia hlásí, že ztrácí výkon a následně zajíždí první měřený čas i Alonso. Na Vettela ztrácí 1,8 vteřiny.
Pomalu ale jistě na trať vyjíždí i další jezdci, včetně Valtteriho Bottase na Mercedesu. Stříbrné šípy v prvním tréninku díru do světa neudělaly a je otázkou, jestli jen blafují, nebo jim vysoká teplota na ostrově v Perské zálivu dělá opravdu problémy.
Bottas překonává o jednu tisícinu Sebastiana Vettela. To je stejný rozdíl, o jaký prohrál se Sebem během kvalifikace v Šanghaji. Na trať vyjíždí i oba Red Bully a Verstappen zajíždí čas 1:32,769 a je z toho třetí nejlepší čas první patnáctiminutovky.
Novou laťku nyní nasazuje Kimi, který o 13 tisícin překonává krajana Bottase, na trati se objevuje ale signalizace virtuálního safety car kvůli poruše na vozu Carlose Sainze, kterému s největší pravděpodobností odešel motor a Španěl do rádia hlásí: “Kouř, kouří se mi z auta.”
Auto je bez větších problémů odtlačeno z trati a tempo znovu stoupá. Ricciardo zajíždí 6. nejrychlejší čas se ztrátou něco málo přes vteřinu na Icemana.
Hamilton nyní zajíždí druhý nejrychlejší čas a o 1 tisícinu překonává Ferrari Kimiho Räikkönena. Ten ale reaguje rychlejším časem a je opět na špici s časem 1:32,277.
Jediným pilotem, který se na trati doposavaď neobjevil, zůstává Stoffel Vandoorne, kterému odešel vůz během prvního tréninku.
Většina pole je v boxech a na trať se vrací Vettel se svou Ginou na superměkké směsi. Stejnou směs nasazuje i Bottas a dá se očekávat, že se časy budou opět zlepšovat.
A je tomu tak, Vettel zajíždí čas 1:31,310 a je na červené směsi nejrychlejší. Bottas Ginu nepřekonává a je o 41 tisícin pomalejší než Seb. Nyní je ale na řadě Hamilton, který jede také na superměkké směsi. Bohužel ale nezajíždí čistě první zatáčku a svůj pokus vzdává.
Mezitím se na třetí místo dostává Massa se ztrátou necelých 8 desetin, ale pětatřicetiletého Brazilce o pár desítek vteřin později překonává Hulkenberg s Renaultem. Na první dva piloty ale ztrácí více jak půl vteřiny.
Hamiltonovi nevychází ani druhý pokus, jelikož ho blokuje jeden z jezdců Renaultu. Brit suše dodává: “Dnešní piloti jsou nějací nebezpeční, chlape.”
Po 40 minutách je většina jezdců na červené, super-měkké směsi, ale pořadí se nijak zásadně nemění. I nadále vede Vettel. V první pětce pak zůstávají Bottas, Ricciardo, Hamilton a Räikkönen. Časy jsou velmi těsné a všichni zmiňovaní piloti se vešli do rozdílu 3 desetin.
Na okruh nyní v polovině tréninku vyjíždí i Belgičan Vandoorne, který čekal na svůj vůz, než bude opraven. Trať ale zeje prázdnotou, kterou naštěstí narušuje Vettel, jeho Ferrari má ale problém a vypadá to, že čtyřnásobný mistr světa nestihne zajet do boxů a nakonec musí být dotlačen.
#F1 #BahrainGP Max. speeds: Stroll over 330.5kph, Raikkonen & Verstappen 2kph off, Alonso trailing 13kph but #McLaren chassis good - see S2. pic.twitter.com/1RkbG6JAdG
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 14, 2017Začíná poslední třetina druhého tréninku a zatím žádná zásadní změna na předních příčkách. Inženýrům Ferrari se ale daří vyřešit problém na Vettelově Gině a německý pilot je opět na trati, tentokrát ale na žluté, měkké směsi.
Z nejrychlejších pilotů zůstávají na červené pouze jezdci Mercedesu, ale i tak nikdo není schopen překonat čas Sebastiana Vettela.
Druhý trénink tak končí a opět dominoval Sebastian Vettel se svým Ferrari. Ztráty mezi prvními třemi piloty byly ale opravdu mizivé, všichni se vešly do rozdílu 66 tisícin.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.