Při druhém tréninku byl opět nejrychlejší Sebastian Vetel, který zlepšil svůj odpolední čas o více jak 1,3 vteřiny. Druhý Bottas ztrácel pouze 41 tisícin a třetí Ricciardo byl o 66 tisícin pomalejší než Gina Sebastiana Vettela.
V 18:00 Bahrajnského času začíná druhý volný trénink. Pomalu ale jistě se zatahuje a okruh je osvícen umělým osvětlením, podmínky jsou tedy stejné, jako budou při zítřejší kvalifikaci a následném závodě, který se pojede v 17:00 našeho času.
Jako první na trať vyjíždí Romain Grosjean a jeho týmový kolega Magnussen. Následně vyjíždí i Sebastian Vettel, který zatím drží nejrychlejší čas z prvního tréninku. Přidává se i Räikkönen, který během odpoledne prodělal se svým vozem poruchu motoru a nebylo jasné, zda do druhého volného tréninku vůbec nastoupí.
První měřený čas zajíždí Grosjean za 1:34,286. Je tak o 1,6 vteřiny rychlejší než jeho dánský kolega. Vettel ale oba jezdce překonává s časem 1:32,615. Mezitím Magnussen do rádia hlásí, že ztrácí výkon a následně zajíždí první měřený čas i Alonso. Na Vettela ztrácí 1,8 vteřiny.
Pomalu ale jistě na trať vyjíždí i další jezdci, včetně Valtteriho Bottase na Mercedesu. Stříbrné šípy v prvním tréninku díru do světa neudělaly a je otázkou, jestli jen blafují, nebo jim vysoká teplota na ostrově v Perské zálivu dělá opravdu problémy.
Bottas překonává o jednu tisícinu Sebastiana Vettela. To je stejný rozdíl, o jaký prohrál se Sebem během kvalifikace v Šanghaji. Na trať vyjíždí i oba Red Bully a Verstappen zajíždí čas 1:32,769 a je z toho třetí nejlepší čas první patnáctiminutovky.
Novou laťku nyní nasazuje Kimi, který o 13 tisícin překonává krajana Bottase, na trati se objevuje ale signalizace virtuálního safety car kvůli poruše na vozu Carlose Sainze, kterému s největší pravděpodobností odešel motor a Španěl do rádia hlásí: “Kouř, kouří se mi z auta.”
Auto je bez větších problémů odtlačeno z trati a tempo znovu stoupá. Ricciardo zajíždí 6. nejrychlejší čas se ztrátou něco málo přes vteřinu na Icemana.
Hamilton nyní zajíždí druhý nejrychlejší čas a o 1 tisícinu překonává Ferrari Kimiho Räikkönena. Ten ale reaguje rychlejším časem a je opět na špici s časem 1:32,277.
Jediným pilotem, který se na trati doposavaď neobjevil, zůstává Stoffel Vandoorne, kterému odešel vůz během prvního tréninku.
Většina pole je v boxech a na trať se vrací Vettel se svou Ginou na superměkké směsi. Stejnou směs nasazuje i Bottas a dá se očekávat, že se časy budou opět zlepšovat.
A je tomu tak, Vettel zajíždí čas 1:31,310 a je na červené směsi nejrychlejší. Bottas Ginu nepřekonává a je o 41 tisícin pomalejší než Seb. Nyní je ale na řadě Hamilton, který jede také na superměkké směsi. Bohužel ale nezajíždí čistě první zatáčku a svůj pokus vzdává.
Mezitím se na třetí místo dostává Massa se ztrátou necelých 8 desetin, ale pětatřicetiletého Brazilce o pár desítek vteřin později překonává Hulkenberg s Renaultem. Na první dva piloty ale ztrácí více jak půl vteřiny.
Hamiltonovi nevychází ani druhý pokus, jelikož ho blokuje jeden z jezdců Renaultu. Brit suše dodává: “Dnešní piloti jsou nějací nebezpeční, chlape.”
Po 40 minutách je většina jezdců na červené, super-měkké směsi, ale pořadí se nijak zásadně nemění. I nadále vede Vettel. V první pětce pak zůstávají Bottas, Ricciardo, Hamilton a Räikkönen. Časy jsou velmi těsné a všichni zmiňovaní piloti se vešli do rozdílu 3 desetin.
Na okruh nyní v polovině tréninku vyjíždí i Belgičan Vandoorne, který čekal na svůj vůz, než bude opraven. Trať ale zeje prázdnotou, kterou naštěstí narušuje Vettel, jeho Ferrari má ale problém a vypadá to, že čtyřnásobný mistr světa nestihne zajet do boxů a nakonec musí být dotlačen.
#F1 #BahrainGP Max. speeds: Stroll over 330.5kph, Raikkonen & Verstappen 2kph off, Alonso trailing 13kph but #McLaren chassis good - see S2. pic.twitter.com/1RkbG6JAdG
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 14, 2017Začíná poslední třetina druhého tréninku a zatím žádná zásadní změna na předních příčkách. Inženýrům Ferrari se ale daří vyřešit problém na Vettelově Gině a německý pilot je opět na trati, tentokrát ale na žluté, měkké směsi.
Z nejrychlejších pilotů zůstávají na červené pouze jezdci Mercedesu, ale i tak nikdo není schopen překonat čas Sebastiana Vettela.
Druhý trénink tak končí a opět dominoval Sebastian Vettel se svým Ferrari. Ztráty mezi prvními třemi piloty byly ale opravdu mizivé, všichni se vešly do rozdílu 66 tisícin.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.