Při druhém tréninku byl opět nejrychlejší Sebastian Vetel, který zlepšil svůj odpolední čas o více jak 1,3 vteřiny. Druhý Bottas ztrácel pouze 41 tisícin a třetí Ricciardo byl o 66 tisícin pomalejší než Gina Sebastiana Vettela.
V 18:00 Bahrajnského času začíná druhý volný trénink. Pomalu ale jistě se zatahuje a okruh je osvícen umělým osvětlením, podmínky jsou tedy stejné, jako budou při zítřejší kvalifikaci a následném závodě, který se pojede v 17:00 našeho času.
Jako první na trať vyjíždí Romain Grosjean a jeho týmový kolega Magnussen. Následně vyjíždí i Sebastian Vettel, který zatím drží nejrychlejší čas z prvního tréninku. Přidává se i Räikkönen, který během odpoledne prodělal se svým vozem poruchu motoru a nebylo jasné, zda do druhého volného tréninku vůbec nastoupí.
První měřený čas zajíždí Grosjean za 1:34,286. Je tak o 1,6 vteřiny rychlejší než jeho dánský kolega. Vettel ale oba jezdce překonává s časem 1:32,615. Mezitím Magnussen do rádia hlásí, že ztrácí výkon a následně zajíždí první měřený čas i Alonso. Na Vettela ztrácí 1,8 vteřiny.
Pomalu ale jistě na trať vyjíždí i další jezdci, včetně Valtteriho Bottase na Mercedesu. Stříbrné šípy v prvním tréninku díru do světa neudělaly a je otázkou, jestli jen blafují, nebo jim vysoká teplota na ostrově v Perské zálivu dělá opravdu problémy.
Bottas překonává o jednu tisícinu Sebastiana Vettela. To je stejný rozdíl, o jaký prohrál se Sebem během kvalifikace v Šanghaji. Na trať vyjíždí i oba Red Bully a Verstappen zajíždí čas 1:32,769 a je z toho třetí nejlepší čas první patnáctiminutovky.
Novou laťku nyní nasazuje Kimi, který o 13 tisícin překonává krajana Bottase, na trati se objevuje ale signalizace virtuálního safety car kvůli poruše na vozu Carlose Sainze, kterému s největší pravděpodobností odešel motor a Španěl do rádia hlásí: “Kouř, kouří se mi z auta.”
Auto je bez větších problémů odtlačeno z trati a tempo znovu stoupá. Ricciardo zajíždí 6. nejrychlejší čas se ztrátou něco málo přes vteřinu na Icemana.
Hamilton nyní zajíždí druhý nejrychlejší čas a o 1 tisícinu překonává Ferrari Kimiho Räikkönena. Ten ale reaguje rychlejším časem a je opět na špici s časem 1:32,277.
Jediným pilotem, který se na trati doposavaď neobjevil, zůstává Stoffel Vandoorne, kterému odešel vůz během prvního tréninku.
Většina pole je v boxech a na trať se vrací Vettel se svou Ginou na superměkké směsi. Stejnou směs nasazuje i Bottas a dá se očekávat, že se časy budou opět zlepšovat.
A je tomu tak, Vettel zajíždí čas 1:31,310 a je na červené směsi nejrychlejší. Bottas Ginu nepřekonává a je o 41 tisícin pomalejší než Seb. Nyní je ale na řadě Hamilton, který jede také na superměkké směsi. Bohužel ale nezajíždí čistě první zatáčku a svůj pokus vzdává.
Mezitím se na třetí místo dostává Massa se ztrátou necelých 8 desetin, ale pětatřicetiletého Brazilce o pár desítek vteřin později překonává Hulkenberg s Renaultem. Na první dva piloty ale ztrácí více jak půl vteřiny.
Hamiltonovi nevychází ani druhý pokus, jelikož ho blokuje jeden z jezdců Renaultu. Brit suše dodává: “Dnešní piloti jsou nějací nebezpeční, chlape.”
Po 40 minutách je většina jezdců na červené, super-měkké směsi, ale pořadí se nijak zásadně nemění. I nadále vede Vettel. V první pětce pak zůstávají Bottas, Ricciardo, Hamilton a Räikkönen. Časy jsou velmi těsné a všichni zmiňovaní piloti se vešli do rozdílu 3 desetin.
Na okruh nyní v polovině tréninku vyjíždí i Belgičan Vandoorne, který čekal na svůj vůz, než bude opraven. Trať ale zeje prázdnotou, kterou naštěstí narušuje Vettel, jeho Ferrari má ale problém a vypadá to, že čtyřnásobný mistr světa nestihne zajet do boxů a nakonec musí být dotlačen.
#F1 #BahrainGP Max. speeds: Stroll over 330.5kph, Raikkonen & Verstappen 2kph off, Alonso trailing 13kph but #McLaren chassis good - see S2. pic.twitter.com/1RkbG6JAdG
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 14, 2017Začíná poslední třetina druhého tréninku a zatím žádná zásadní změna na předních příčkách. Inženýrům Ferrari se ale daří vyřešit problém na Vettelově Gině a německý pilot je opět na trati, tentokrát ale na žluté, měkké směsi.
Z nejrychlejších pilotů zůstávají na červené pouze jezdci Mercedesu, ale i tak nikdo není schopen překonat čas Sebastiana Vettela.
Druhý trénink tak končí a opět dominoval Sebastian Vettel se svým Ferrari. Ztráty mezi prvními třemi piloty byly ale opravdu mizivé, všichni se vešly do rozdílu 66 tisícin.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.