Na prvních třech pozicích opět piloti ze tří různých stájí. Nejrychlejší nakonec Verstappen, který nadělil Hamilotonovi více jak jednu desetinu a více jak půl vteřiny Vettelovi.
Je 14:00 středoevropského času a na slunném královském ostrovu Bahrajn začíná poslední volný trénink před samotnou Velkou cenou. Čeká nás již jen 60 minut čistého času, který budou moci týmy využít dle svých potřeb a připravit se na kvalifikaci, která proběhne již za 3 hodiny.
Teplota vzduchu je 35 stupňů a trať dosahuje teploty 39 stupňů. Na okruhu svítí slunce, ale nedá se to srovnávat s pátečním odpoledním tréninkem, kdy se jezdci museli v kokpitech doslova vařit. Prvním pilotem na okruhu v Sachíru je Carlos Sainz, následuje ho Romain Grojsean a Sebastian Vettel.
Na trať vyjíždí i oba McLareny a Magnussen na Haasu. Do auta nasedá i Lewis Hamilton a můžeme vidět, že na jeho W08 je nainstalované T-křidélko, kvůli kterému byly z bezpečnostních důvodů Stříbrné šípy předvolány před komisi FIA.
První měřený čas zajíždí po 10 minutách od začátku tréninku Esteban Ocon na žluté, měkké směsi s časem 1:34,415. Přidává se i Checo Peréz též na Force Indii, jeho čas je ale o 4 desetinky pomalejší. Oba růžové vozy nyní překonává Sainz s časem 1:34,415.
Třetina tréninku za námi a žádné zásadní změny, měřené časy mají stále jen jezdci Force Indie a Sainz z Torro Rosso. To se ale nyní mění a k našim třem mušketýrům se přidává Lance Stroll na červené směsi. Na Sainze ale ztrácí více jak 1,8 vteřiny.
Nyní své první měřené časy zajíždějí i další jezdci ze středu pole. První, kdo překonává španělského pilota, je jeho týmový kolega Kvjat s časem 1:33,937 na měkké směsi.
Po více jak půl hodině třetího tréninku na vrchol dostává Felipe Massa s časem 1:33,720. Brazilce na čele po pár minutách střídá Holanďan Verstappen, který si po agresivně zajetém kole zapisuje čas o 0,186 vteřiny rychlejší než Massa.
Žluté vlajky. Grosjean se roztočil ve čtvrté zatáčce a po cestě přišel o přední křídlo. Nakonec jsou z toho ale červené vlajky a trénink je pozastaven, jelikož Francouzův vůz není v současné chvíli pojízdný a bude muset být z tratě odtažen.
RED FLAGAnd just a few moments later, the Frenchman puts his Haas into the wall #BahrainGP ?? #FP3 pic.twitter.com/KLQomrp0sQ
— Formula 1 (@F1) April 15, 201717 minut před koncem se začalo znovu jezdit a toho využívají jezdci Ferrari a Mercedesu, dá se tak očekávat, že se pořadí začne rychle měnit. A je tomu opravdu tak, Räikkönen naděluje Verstappenovi takřka půl vteřiny. Icemana ale překovává jeho krajan Bottas s časem 1:32,754.
Deset minut před koncem se do vedení dostává Sebastian Vettel s časem o 4 tisíciny rychlejším, než zajel Bottas se svým Mercedesem. Na trati se objevuje i Lewis Hamilton, ale je vidět, že nejede na plný plyn a po dvou kolech zajíždí zpět do boxu se ztrátou 1,298 vteřiny na čelo.
Zbývá posledních pár minut a kamery zabírají vůz Maxe Verstappena, který na trať vyjel na super měkké směsi. První sektor zajíždí o 0,168 vteřiny rychleji než vedoucí Vettel. Svůj náskok postupně zvyšuje a je z toho nejrychlejší čas o více jak půl vteřiny. Ani Ricciardo, ani Hamilton na Maxe nemají. Australan ztrácí 6 desetin, Lewis je jen o desetinku pomalejší. Do konce tréninku zbývá jen pár sekund a je jasné, že Maxe již nikdo nepřekoná.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.