Na prvních třech pozicích opět piloti ze tří různých stájí. Nejrychlejší nakonec Verstappen, který nadělil Hamilotonovi více jak jednu desetinu a více jak půl vteřiny Vettelovi.
Je 14:00 středoevropského času a na slunném královském ostrovu Bahrajn začíná poslední volný trénink před samotnou Velkou cenou. Čeká nás již jen 60 minut čistého času, který budou moci týmy využít dle svých potřeb a připravit se na kvalifikaci, která proběhne již za 3 hodiny.
Teplota vzduchu je 35 stupňů a trať dosahuje teploty 39 stupňů. Na okruhu svítí slunce, ale nedá se to srovnávat s pátečním odpoledním tréninkem, kdy se jezdci museli v kokpitech doslova vařit. Prvním pilotem na okruhu v Sachíru je Carlos Sainz, následuje ho Romain Grojsean a Sebastian Vettel.
Na trať vyjíždí i oba McLareny a Magnussen na Haasu. Do auta nasedá i Lewis Hamilton a můžeme vidět, že na jeho W08 je nainstalované T-křidélko, kvůli kterému byly z bezpečnostních důvodů Stříbrné šípy předvolány před komisi FIA.
První měřený čas zajíždí po 10 minutách od začátku tréninku Esteban Ocon na žluté, měkké směsi s časem 1:34,415. Přidává se i Checo Peréz též na Force Indii, jeho čas je ale o 4 desetinky pomalejší. Oba růžové vozy nyní překonává Sainz s časem 1:34,415.
Třetina tréninku za námi a žádné zásadní změny, měřené časy mají stále jen jezdci Force Indie a Sainz z Torro Rosso. To se ale nyní mění a k našim třem mušketýrům se přidává Lance Stroll na červené směsi. Na Sainze ale ztrácí více jak 1,8 vteřiny.
Nyní své první měřené časy zajíždějí i další jezdci ze středu pole. První, kdo překonává španělského pilota, je jeho týmový kolega Kvjat s časem 1:33,937 na měkké směsi.
Po více jak půl hodině třetího tréninku na vrchol dostává Felipe Massa s časem 1:33,720. Brazilce na čele po pár minutách střídá Holanďan Verstappen, který si po agresivně zajetém kole zapisuje čas o 0,186 vteřiny rychlejší než Massa.
Žluté vlajky. Grosjean se roztočil ve čtvrté zatáčce a po cestě přišel o přední křídlo. Nakonec jsou z toho ale červené vlajky a trénink je pozastaven, jelikož Francouzův vůz není v současné chvíli pojízdný a bude muset být z tratě odtažen.
RED FLAGAnd just a few moments later, the Frenchman puts his Haas into the wall #BahrainGP ?? #FP3 pic.twitter.com/KLQomrp0sQ
— Formula 1 (@F1) April 15, 201717 minut před koncem se začalo znovu jezdit a toho využívají jezdci Ferrari a Mercedesu, dá se tak očekávat, že se pořadí začne rychle měnit. A je tomu opravdu tak, Räikkönen naděluje Verstappenovi takřka půl vteřiny. Icemana ale překovává jeho krajan Bottas s časem 1:32,754.
Deset minut před koncem se do vedení dostává Sebastian Vettel s časem o 4 tisíciny rychlejším, než zajel Bottas se svým Mercedesem. Na trati se objevuje i Lewis Hamilton, ale je vidět, že nejede na plný plyn a po dvou kolech zajíždí zpět do boxu se ztrátou 1,298 vteřiny na čelo.
Zbývá posledních pár minut a kamery zabírají vůz Maxe Verstappena, který na trať vyjel na super měkké směsi. První sektor zajíždí o 0,168 vteřiny rychleji než vedoucí Vettel. Svůj náskok postupně zvyšuje a je z toho nejrychlejší čas o více jak půl vteřiny. Ani Ricciardo, ani Hamilton na Maxe nemají. Australan ztrácí 6 desetin, Lewis je jen o desetinku pomalejší. Do konce tréninku zbývá jen pár sekund a je jasné, že Maxe již nikdo nepřekoná.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.