Carlos Sainz hovoří o odstupech ve středu pole. Williams má před jeho Toro Rosso o sobotách náskok díky kvalifikačním módům Mercedesu, kterým podle něj nikdo nerozumí.
I když je Toro Rosso v šampionátu na čtvrté příčce, tedy o dvě výše než Williams, tak podle Sainze má britská stáj stále mírný náskok jak závodě, tak zejména v kvalifikaci. Přičítá to výkonu, který Mercedes dokáže najednou zvýšit.
"Nechybí moc. Myslím, že v kvalifikaci mají k dobru ty tři desetiny, ale v závodě se jim dostáváme blíže. Je to dáno módem Mercedesu v kvalifikaci, což je něco, čemu nikdo nerozumí. Vidíte u Lewise ten způsob, kdy najednou v Q3 zvednou výkon. Williams ho očividně zvyšuje také. Ale myslím si, že v závodě s nimi můžeme bojovat, i když jsou o kousíček rychlejší," popisuje Sainz.
Situace uprostřed pole bude ale rozkolísaná: "Bude se to měnit závod od závodu, tím jsem si 100% jistý. Obzvlášť proto, že Force India zde zřejmě nasadí vylepšení. My ho přivezeme do Barcelony, pak budeme mít upgrade Renaultu a pak další během sezóny. Takže se to bude měnit."
"Cítím, že Williams má nejsilnější auto ze středu pole, rozhodně v kvalifikaci a v závodě. Pak je zbytek. Netroufnu si vybrat jednoho ze tří [Haas, Force India, Renault], protože je to velmi vyrovnané a záleží na dvou desetinách v kvalifikačním kole. Je to vzrušující.
Letos si to hodně užívám, protože bojuji o to být nejlepším týmem mimo Mercedes, Ferrari a Red Bull. Bojuji proti velmi talentovaném středu pole. Jde o jinou F1, než na prvních 6 místech, přesto je vzrušující. Nacházím hodně motivace pro to, abych se snažil, a jsem moc rád, že tam nyní vedu," dodává Sainz, jemuž v šampionátu patří sedmá příčka.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.