Carlos Sainz hovoří o odstupech ve středu pole. Williams má před jeho Toro Rosso o sobotách náskok díky kvalifikačním módům Mercedesu, kterým podle něj nikdo nerozumí.
I když je Toro Rosso v šampionátu na čtvrté příčce, tedy o dvě výše než Williams, tak podle Sainze má britská stáj stále mírný náskok jak závodě, tak zejména v kvalifikaci. Přičítá to výkonu, který Mercedes dokáže najednou zvýšit.
"Nechybí moc. Myslím, že v kvalifikaci mají k dobru ty tři desetiny, ale v závodě se jim dostáváme blíže. Je to dáno módem Mercedesu v kvalifikaci, což je něco, čemu nikdo nerozumí. Vidíte u Lewise ten způsob, kdy najednou v Q3 zvednou výkon. Williams ho očividně zvyšuje také. Ale myslím si, že v závodě s nimi můžeme bojovat, i když jsou o kousíček rychlejší," popisuje Sainz.
Situace uprostřed pole bude ale rozkolísaná: "Bude se to měnit závod od závodu, tím jsem si 100% jistý. Obzvlášť proto, že Force India zde zřejmě nasadí vylepšení. My ho přivezeme do Barcelony, pak budeme mít upgrade Renaultu a pak další během sezóny. Takže se to bude měnit."
"Cítím, že Williams má nejsilnější auto ze středu pole, rozhodně v kvalifikaci a v závodě. Pak je zbytek. Netroufnu si vybrat jednoho ze tří [Haas, Force India, Renault], protože je to velmi vyrovnané a záleží na dvou desetinách v kvalifikačním kole. Je to vzrušující.
Letos si to hodně užívám, protože bojuji o to být nejlepším týmem mimo Mercedes, Ferrari a Red Bull. Bojuji proti velmi talentovaném středu pole. Jde o jinou F1, než na prvních 6 místech, přesto je vzrušující. Nacházím hodně motivace pro to, abych se snažil, a jsem moc rád, že tam nyní vedu," dodává Sainz, jemuž v šampionátu patří sedmá příčka.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.