Bývalý pilot Formule 1 a současný pilot zámořského seriálu Indy Car Juan Pablo Montoya se pro Motorsport vyjádřil k účasti Fernanda Alonsa na letošním Indy 500. Sám kolumbijský pilot má již z tohoto závodu dva vavříny, a rozhodně tak může dávat užitečné rady.
Montoya bude letos s týmem Penske-Chevrolet také v kokpitu při tradičním závodě v Indianapolis. Bude Alonso hrozbou? "Samozřejmě, Alonso je proklatě dobrý pilot. Můžeme se na to spolehnout, pamatuju na léta, když jsme spolu ještě závodili," odpověděl kolumbijský pilot.
"Musí se ale naučit, jak se jezdí na oválu. Také je důležité pochopit, jak využívat své pozice za auty a mít dobré nastavení vozu. Myslím si, že to ale zvládne. Pojede se mu dobře. V Indy je to hodně o vyvážení. Navíc musíte řešit to, jestli si jedete o samotě nebo naopak jste zaseklí mezi dalšími vozy.
Je třeba pochopit všechny nuance. To pro něj bude největší úkol. Ve Formuli 1 chcete mít skvělé vyvážení, které vám dovoluje projíždět zatáčky na plný plyn. Na oválu tohle nechcete. Věřím, že se mu bude dobře dařit, je to zkušený pilot," pokračoval Montoya.
Sám kolumbijský pilot nabídl Alonsovi pomoc při přípravě. Prý nemá co skrývat a rád se o své tipy podělí. "Napsal jsem mu, hned jak jsem se o tom dozvěděl. Myslím si ale, že moc pomoci potřebovat nebude. Já jsem si svou situací jistý a nemám potřebu před nikým cokoliv skrývat."
Oproti F1 je prý Indy 500 úplně jiná liga, co se týče rychlosti. Monza je prý slabé kafíčko. Do první zatáčky se v Indianapolis najíždí rychlostí 370 km/h. "Ha, Monza je nic, chlape! Jasně, jezdí se tam rychle na rovinkách, ale zatáčky jsou pomalé, když je porovnáme s Indy. Spa, Silverstone ale mají spoustu rychlých zatáček. Letos mají auta navíc lepší přilnavost a rychlost v zatáčkách půjde nahoru. Jak říkám, Indy není o tom, jak umíš jezdit o samotě. Musíš umět jezdit v provozu," dodal Montoya.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.