Hlavní zprávou dneška je jednoznačně účast Fernanda Alonsa na 101. ročníku tradičního závodu Indy 500 v americkém Indianapolis. Alonso totiž kvůli této akci zmešká snad nejkultovnější zastávku Formule 1, a to Monako.
Dle ředitele skupiny McLaren vše začalo nevinným vtipkováním: “Je to takový ten vtip, na kterém je kus pravdy. Před Austrálií jsem Alonsovi řekl: ‘Někdy bychom měli spolu vyzkoušet Indy.‘ Jen tak jsem to nadhodil, jelikož mě zajímala jeho reakce. On tam poslal taky nějaký vtip a myslel jsem, že tím to celé haslo. Pak na to ale znovu přišla řeč jednoho rána v Austrálii, byl u toho Eric (Boullier) a vedení Hondy.
Vytáhl to Fernando a řekl: ‘Honda má za sebou dlouhou historii. A já bych někdy chtěl získat Triple Crown (vítězství v GP Monaka, 24h Le Mans a Indy 500). Už jsem chtěl jít dříve do Le Mans a moc rád s vámi zkusím Indy,‘“ okomentoval situaci Zak Brown.
Následující vývoj pak popsal i sám Alonso: “Zavolal mi Zak, bylo to ohledně něčeho jiného, ale přišla řeč i na Indy 500. Byl jsem šťastný, že to McLAren zvažuje, když už to v minulosti několikrát vyhráli. Už když se k nám Zak minulý rok přidal, tak jsem z toho měl radost. O to více poté, když mi prozradil plány do budoucna. I tak jsem ale počítal až s rokem 2018, nyní zbývá jen 55 dní.”
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.