Hlavní zprávou dneška je jednoznačně účast Fernanda Alonsa na 101. ročníku tradičního závodu Indy 500 v americkém Indianapolis. Alonso totiž kvůli této akci zmešká snad nejkultovnější zastávku Formule 1, a to Monako.
Dle ředitele skupiny McLaren vše začalo nevinným vtipkováním: “Je to takový ten vtip, na kterém je kus pravdy. Před Austrálií jsem Alonsovi řekl: ‘Někdy bychom měli spolu vyzkoušet Indy.‘ Jen tak jsem to nadhodil, jelikož mě zajímala jeho reakce. On tam poslal taky nějaký vtip a myslel jsem, že tím to celé haslo. Pak na to ale znovu přišla řeč jednoho rána v Austrálii, byl u toho Eric (Boullier) a vedení Hondy.
Vytáhl to Fernando a řekl: ‘Honda má za sebou dlouhou historii. A já bych někdy chtěl získat Triple Crown (vítězství v GP Monaka, 24h Le Mans a Indy 500). Už jsem chtěl jít dříve do Le Mans a moc rád s vámi zkusím Indy,‘“ okomentoval situaci Zak Brown.
Následující vývoj pak popsal i sám Alonso: “Zavolal mi Zak, bylo to ohledně něčeho jiného, ale přišla řeč i na Indy 500. Byl jsem šťastný, že to McLAren zvažuje, když už to v minulosti několikrát vyhráli. Už když se k nám Zak minulý rok přidal, tak jsem z toho měl radost. O to více poté, když mi prozradil plány do budoucna. I tak jsem ale počítal až s rokem 2018, nyní zbývá jen 55 dní.”
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.