Hlavní zprávou dneška je jednoznačně účast Fernanda Alonsa na 101. ročníku tradičního závodu Indy 500 v americkém Indianapolis. Alonso totiž kvůli této akci zmešká snad nejkultovnější zastávku Formule 1, a to Monako.
Dle ředitele skupiny McLaren vše začalo nevinným vtipkováním: “Je to takový ten vtip, na kterém je kus pravdy. Před Austrálií jsem Alonsovi řekl: ‘Někdy bychom měli spolu vyzkoušet Indy.‘ Jen tak jsem to nadhodil, jelikož mě zajímala jeho reakce. On tam poslal taky nějaký vtip a myslel jsem, že tím to celé haslo. Pak na to ale znovu přišla řeč jednoho rána v Austrálii, byl u toho Eric (Boullier) a vedení Hondy.
Vytáhl to Fernando a řekl: ‘Honda má za sebou dlouhou historii. A já bych někdy chtěl získat Triple Crown (vítězství v GP Monaka, 24h Le Mans a Indy 500). Už jsem chtěl jít dříve do Le Mans a moc rád s vámi zkusím Indy,‘“ okomentoval situaci Zak Brown.
Následující vývoj pak popsal i sám Alonso: “Zavolal mi Zak, bylo to ohledně něčeho jiného, ale přišla řeč i na Indy 500. Byl jsem šťastný, že to McLAren zvažuje, když už to v minulosti několikrát vyhráli. Už když se k nám Zak minulý rok přidal, tak jsem z toho měl radost. O to více poté, když mi prozradil plány do budoucna. I tak jsem ale počítal až s rokem 2018, nyní zbývá jen 55 dní.”
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.