Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Číny požádal o klarifikaci ohledně pozice auta na startovním roštu během ostrého startu.
Sebastian Vettel dnes v Šanghaji startoval z druhé pozice, ale se svým Ferrari si najel lehce mimo vyznačenou oblast. Přestože byl tento incident přezkoumáván komisaři, čtyřnásobný mistr skončil bez postihu.
Důvod byl jednoduchý, Seb se chtěl mít lepší výjezd kvůli mokrým částem trati. Nakonec sice nedokázal odstartovat bůhvíjak dobře, ale podařilo se mu za sebou udržet Fina Bottase.
Podobný incident se stal loni Ricciardovi při Velké ceně Japonska. Australan využil podobné strategie jako dnes Vettel. Po závodě se pak na upřesnění pravidel ptal Lewis Hamilton.
“Už jsme o tom jednou mluvili. Bylo by dobré ale upřesnit, jak se věc má.. Všichni víme, o co se (Vettel) snažil. Chtěl se dostat na suchou část trati. Je třeba to ujasnit. Musí jezdec startovat z boxu? Je to vůbec box, nebo jen startovní čára? Nic na tom nezískal, ale i tak by bylo dobré znát nějaké oficiální stanovisko,” řekl po závodě v Šanghaji šéf rakouské stáje, která brala třetí a čtvrtou příčku.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.