Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Číny požádal o klarifikaci ohledně pozice auta na startovním roštu během ostrého startu.
Sebastian Vettel dnes v Šanghaji startoval z druhé pozice, ale se svým Ferrari si najel lehce mimo vyznačenou oblast. Přestože byl tento incident přezkoumáván komisaři, čtyřnásobný mistr skončil bez postihu.
Důvod byl jednoduchý, Seb se chtěl mít lepší výjezd kvůli mokrým částem trati. Nakonec sice nedokázal odstartovat bůhvíjak dobře, ale podařilo se mu za sebou udržet Fina Bottase.
Podobný incident se stal loni Ricciardovi při Velké ceně Japonska. Australan využil podobné strategie jako dnes Vettel. Po závodě se pak na upřesnění pravidel ptal Lewis Hamilton.
“Už jsme o tom jednou mluvili. Bylo by dobré ale upřesnit, jak se věc má.. Všichni víme, o co se (Vettel) snažil. Chtěl se dostat na suchou část trati. Je třeba to ujasnit. Musí jezdec startovat z boxu? Je to vůbec box, nebo jen startovní čára? Nic na tom nezískal, ale i tak by bylo dobré znát nějaké oficiální stanovisko,” řekl po závodě v Šanghaji šéf rakouské stáje, která brala třetí a čtvrtou příčku.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.