Kvůli problémům se smogem a deštěm musel být zrušen druhý trénink na VC Číny. Podmínky na trati byly sice únosné, ale problém by byl v případě nehody a převozu do nemocnice. Záchranný vrtulník by v zamlžené metropoli jen těžko přistával.
Z této situace nemohli být nadšeni jak diváci u televizních obrazovek, tak návštěvníci samotného závodu, kteří za vstupenky zaplatili nemalé peníze. Během dne se objevilo již několik iniciativ ze strany samotných aktérů. Ti žádají, aby byl pro takovéto případy vytvořen náhradní plán.
K vzniklé situaci se vyjádřil i Zak Brown, nový šéf stáje McLaren: ”Není to vůbec dobrá situace. Každý sport, který se odehrává pod širým nebem s tímto ale musí počítat. Viděli jsme to například při Wimbledonu, to se prostě stává. Musíme pro tyto případy připravit náhradní plán.
Co takhle pustit fanoušku do paddocku? Museli jsme samozřejmě být v plném nasazení, jelikož nikdo nevěděl, zda se nakonec pojede či ne. Prostě potřebujeme plán B. To je jediné, co můžeme dělat. Počasí změnit nemůžeme."
Jako již tradičně se do role hlavního baviče pasoval Lewis Hamilton, který se šel za diváky k hlavní tribuně podívat a vše nahrával na svůj telefon. Na svém twitteru pak trojnásobný mistr světa dodal, že vzniklou situaci vidí jako příležitost pro nové inovace programu závodního víkendu.
Brown s těmito kroky souhlasí a též si myslí, že by F1 potřebovala oživit. “Viděli jsme Lewise a Fernanda jak se snaží fanoušky nějak zabavit. V dnešní době je třeba, aby probíhala kooperace mezi jezdci a držiteli práv. Je naší společnou zodpovědností bavit fanoušky. Na tohle bychom se měli zaměřit.”
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.