Kvůli problémům se smogem a deštěm musel být zrušen druhý trénink na VC Číny. Podmínky na trati byly sice únosné, ale problém by byl v případě nehody a převozu do nemocnice. Záchranný vrtulník by v zamlžené metropoli jen těžko přistával.
Z této situace nemohli být nadšeni jak diváci u televizních obrazovek, tak návštěvníci samotného závodu, kteří za vstupenky zaplatili nemalé peníze. Během dne se objevilo již několik iniciativ ze strany samotných aktérů. Ti žádají, aby byl pro takovéto případy vytvořen náhradní plán.
K vzniklé situaci se vyjádřil i Zak Brown, nový šéf stáje McLaren: ”Není to vůbec dobrá situace. Každý sport, který se odehrává pod širým nebem s tímto ale musí počítat. Viděli jsme to například při Wimbledonu, to se prostě stává. Musíme pro tyto případy připravit náhradní plán.
Co takhle pustit fanoušku do paddocku? Museli jsme samozřejmě být v plném nasazení, jelikož nikdo nevěděl, zda se nakonec pojede či ne. Prostě potřebujeme plán B. To je jediné, co můžeme dělat. Počasí změnit nemůžeme."
Jako již tradičně se do role hlavního baviče pasoval Lewis Hamilton, který se šel za diváky k hlavní tribuně podívat a vše nahrával na svůj telefon. Na svém twitteru pak trojnásobný mistr světa dodal, že vzniklou situaci vidí jako příležitost pro nové inovace programu závodního víkendu.
Brown s těmito kroky souhlasí a též si myslí, že by F1 potřebovala oživit. “Viděli jsme Lewise a Fernanda jak se snaží fanoušky nějak zabavit. V dnešní době je třeba, aby probíhala kooperace mezi jezdci a držiteli práv. Je naší společnou zodpovědností bavit fanoušky. Na tohle bychom se měli zaměřit.”
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.