Již na podzim z malajsijský předseda kultury jasně avizoval, že v Kuala Lumpuru se pojede jen již v roce 2017 a 2018, respektive takto vypadalo znění smlouvy. Nakonec ale budeme ochuzeni o ročník 2018, jelikož VC Malajsie se letos pojede naposled.
Malajsie je v kalendáři již od roku 1999 a letos v září se s exotickým Kuala Lumpurem a Petronas Towers budeme muset rozloučit.
"Je vždycky smutné, když se musíte rozloučit se členem rodiny F1," okomentoval situaci šéf marketingu Bratches. "Skoro dvě dekády nám malajsijští fanoušci ukazovali, že patří mezi ty nejvášnivější," dodal bývalý výkonný ředitel stanice ESPN.
"Jak jsme ale řekli již v Melbourne, máme velké plány, co se týče globálního rozvoje tohoto sportu. Nabídneme divákům skvělý zážitek díky digitálním technologiím. Už se nemůžeme dočkat, až se o o naše vize budeme moci podělit," pokračoval Sean Bratches.
"V roce 2018 budeme mít 21 skvělých závodů, včetně Francie a Německa. Chtěl bych tak tímto poděkovat Mezinárodnímu okruhu Sepang za jejich pohostinnost, profesionalitu a nadšení pro motorsport. Nejen že si Malajsie vybudovala za své léta v F1 věrnou skupinu fanoušků, ale stala se i jedním z hlavních motorů motorsportu a samozřejmě i globální turistickou destinací," zakončil Breatches.
Podobný osud možná potká i večerní závod v Singapuru, městskému státu končí smlouva již letos a zájem o pořádání dalších ročníků není ze strany organizátorů zrovna velký. Je ale otázkou, jak vše nakonec dopadne, jelikož poslední informace ohledně Singapuru máme z podzimu a od té doby se toho ve vedení samotné F1 hodně událo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.