Již na podzim z malajsijský předseda kultury jasně avizoval, že v Kuala Lumpuru se pojede jen již v roce 2017 a 2018, respektive takto vypadalo znění smlouvy. Nakonec ale budeme ochuzeni o ročník 2018, jelikož VC Malajsie se letos pojede naposled.
Malajsie je v kalendáři již od roku 1999 a letos v září se s exotickým Kuala Lumpurem a Petronas Towers budeme muset rozloučit.
"Je vždycky smutné, když se musíte rozloučit se členem rodiny F1," okomentoval situaci šéf marketingu Bratches. "Skoro dvě dekády nám malajsijští fanoušci ukazovali, že patří mezi ty nejvášnivější," dodal bývalý výkonný ředitel stanice ESPN.
"Jak jsme ale řekli již v Melbourne, máme velké plány, co se týče globálního rozvoje tohoto sportu. Nabídneme divákům skvělý zážitek díky digitálním technologiím. Už se nemůžeme dočkat, až se o o naše vize budeme moci podělit," pokračoval Sean Bratches.
"V roce 2018 budeme mít 21 skvělých závodů, včetně Francie a Německa. Chtěl bych tak tímto poděkovat Mezinárodnímu okruhu Sepang za jejich pohostinnost, profesionalitu a nadšení pro motorsport. Nejen že si Malajsie vybudovala za své léta v F1 věrnou skupinu fanoušků, ale stala se i jedním z hlavních motorů motorsportu a samozřejmě i globální turistickou destinací," zakončil Breatches.
Podobný osud možná potká i večerní závod v Singapuru, městskému státu končí smlouva již letos a zájem o pořádání dalších ročníků není ze strany organizátorů zrovna velký. Je ale otázkou, jak vše nakonec dopadne, jelikož poslední informace ohledně Singapuru máme z podzimu a od té doby se toho ve vedení samotné F1 hodně událo.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.