Ne nadarmo se říká, že venku občas bývá pořádná "čína". Současná situace s deštěm v Šanghaji je tak kritická, že se možná závod přesune již na zítřek.
První dva tréninky za moc nestály. V první rozjížďce se jezdilo velmi sporadicky a při té druhé na trať nikdo vůbec nevyjel. Kvůli nepřízni počasí totiž nemohl létat záchranný vrtulník.
Dle pravidel Mezinárodní automobilové federace musí být zajištěna doprava do nemocnice, a to v čase 20 minut. Ta je ale od okruhu vzdálená 38 kilometrů. Kousek od tratě se sice nachází hůře vybavená alternativa, ale i tak by mohl nastat problém při převozu kvůli dopravní situaci v čínské metropoli.
Pro nedělní závod předpověď není moc dobrá, a tak se v současných chvílích řeší, zda závod nepřesunout. Nabízí se pouze zítřek, jelikož hned příští týden nás čeká závod v Bahrajnu a případné přesunutí VC Číny na pondělí nepřipadá z logistických důvodů v úvahu.
Je tedy možné, že zítra se odjede jak kvalifikace, tak samotný závod. FIA k tomuto nápadu není příznivě nakloněna, ale ještě bude probíhat schůzka se samotnými aktéry a šéfy týmů.
Aktualizace: FIA potvrdila, že se Velká cena Číny na sobotu přesouvat nebude. Jede se tedy dle původního plánu v neděli, kdy má podle meteorologů opět pršet.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.