Ne nadarmo se říká, že venku občas bývá pořádná "čína". Současná situace s deštěm v Šanghaji je tak kritická, že se možná závod přesune již na zítřek.
První dva tréninky za moc nestály. V první rozjížďce se jezdilo velmi sporadicky a při té druhé na trať nikdo vůbec nevyjel. Kvůli nepřízni počasí totiž nemohl létat záchranný vrtulník.
Dle pravidel Mezinárodní automobilové federace musí být zajištěna doprava do nemocnice, a to v čase 20 minut. Ta je ale od okruhu vzdálená 38 kilometrů. Kousek od tratě se sice nachází hůře vybavená alternativa, ale i tak by mohl nastat problém při převozu kvůli dopravní situaci v čínské metropoli.
Pro nedělní závod předpověď není moc dobrá, a tak se v současných chvílích řeší, zda závod nepřesunout. Nabízí se pouze zítřek, jelikož hned příští týden nás čeká závod v Bahrajnu a případné přesunutí VC Číny na pondělí nepřipadá z logistických důvodů v úvahu.
Je tedy možné, že zítra se odjede jak kvalifikace, tak samotný závod. FIA k tomuto nápadu není příznivě nakloněna, ale ještě bude probíhat schůzka se samotnými aktéry a šéfy týmů.
Aktualizace: FIA potvrdila, že se Velká cena Číny na sobotu přesouvat nebude. Jede se tedy dle původního plánu v neděli, kdy má podle meteorologů opět pršet.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.