Sauber si nerozmyslí své rozhodnutí závodit v roce 2017 s loňskou pohonnou jednotkou Ferrari, byť ta letošní doznala velkého vylepšení, jež předčilo očekávání.
Pro Sauber se stane motor brzy limitujícím faktorem při boji na chvostu pole, ale aktuální specifikaci Ferrari nehodlá nasadit, i když je díky změnám pístů a spalování výrazně výkonnější a efektivnější než ta loňská.
Podle šéfky Monišy Kaltenbornové to ani není možné, aby letošní verzi ve svém voze C36 použili: "Ne, nejde to. Ale to jsme věděli." Motory sice mají stejné body uchycení dané pravidly, liší se však ve svých rozměrech.
Kaltenbornová si chce počkat, jak budou rozdíly ve výkonnosti vypadat na odlišných okruzích: "Myslím, že je příliš brzy na závěry, protože Austrálie rozhodně není reprezentativní tratí. Musíme si pár závodu počkat, potom uvidíme, jak je ztráta opravdu velká."
Přiznává ale, že očekávala lepší start do sezóny 2017: "Doufali jsme v o něco více, protože jsme se věnovali několika novým konceptům. Samozřejmě, že ostatní začali dříve a že po testech pochopili nutnost několika změn. Ale jinak si myslím, že základ máme."
"Musíme ho nyní rozvíjet, věnujeme se vývoji. Máme tady nějaké díly, a pak také intenzivní testovací program pro Bahrajn. Plánujeme nasazení většího balíku v Barceloně, po ní se uvidí," dodává Kaltenbornová.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.