Sauber si nerozmyslí své rozhodnutí závodit v roce 2017 s loňskou pohonnou jednotkou Ferrari, byť ta letošní doznala velkého vylepšení, jež předčilo očekávání.
Pro Sauber se stane motor brzy limitujícím faktorem při boji na chvostu pole, ale aktuální specifikaci Ferrari nehodlá nasadit, i když je díky změnám pístů a spalování výrazně výkonnější a efektivnější než ta loňská.
Podle šéfky Monišy Kaltenbornové to ani není možné, aby letošní verzi ve svém voze C36 použili: "Ne, nejde to. Ale to jsme věděli." Motory sice mají stejné body uchycení dané pravidly, liší se však ve svých rozměrech.
Kaltenbornová si chce počkat, jak budou rozdíly ve výkonnosti vypadat na odlišných okruzích: "Myslím, že je příliš brzy na závěry, protože Austrálie rozhodně není reprezentativní tratí. Musíme si pár závodu počkat, potom uvidíme, jak je ztráta opravdu velká."
Přiznává ale, že očekávala lepší start do sezóny 2017: "Doufali jsme v o něco více, protože jsme se věnovali několika novým konceptům. Samozřejmě, že ostatní začali dříve a že po testech pochopili nutnost několika změn. Ale jinak si myslím, že základ máme."
"Musíme ho nyní rozvíjet, věnujeme se vývoji. Máme tady nějaké díly, a pak také intenzivní testovací program pro Bahrajn. Plánujeme nasazení většího balíku v Barceloně, po ní se uvidí," dodává Kaltenbornová.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.