ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku v Číně předvedl Max Verstappen, počasí však týmům nepřálo a kvůli hustému byl minimální provoz. Ředitelství závodů dokonce sáhlo po červených vlajkách a jízdy zkrátilo.
Trénink začal ve 4:00 našeho času za deště, na trať vyjel na modrých mokrých pneumatikách jako první Magnussen. Už po 5 min ale ředitelství vyvěsilo červenou vlajku kvůli tomu, že nemohl vzlétnout zdravotnický vrtulník a případně přistát v určené nemocnici v Šanghaji.
Po půl hodině se na chvíli objevily zelené vlajky, ale brzy zase naskočila červená, takže trénink byl obnoven až ve 4:47 hod. Magnussen, Grosjean a Massa vyrazily na přechodných pneumatikách. Magnussen dostal v zatáčce č. 9 smyk, dostal se ale na trať svými silami před Massou. O chvíli později ve stejném místě vyjíždí mimo i Grosjean.
Po 54 min jsme se dočkali prvních měřených časů v podání Strolla (1:54,508), Grosjean (1:53,6). V zatáčce č. 9 dostává smyk pro změnu Massa a Magnussen vyjíždí z první vlásenky. Pneumatiky za těchto podmínek moc nefungují.
Nejrychlejší kolo zajel Verstappen (1:50,491), Massa s Williamsem byl o 1,6 s pomalejší. Alonso obsadil 7. příčku, přičemž si McLaren poprvé otestoval T-křidélko v horní části krytu motoru.
#F1 #ChineseGP FP2 start still waiting for better conditions. Here's the Friday's lap count so far: pic.twitter.com/fkiRgjQTe5
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 7, 2017Podmínky se však horšily, a tak ředitelství závodu v 5:05 opět vyvěsilo červené vlajky (opět nemohl vzlétnout vrtulník). Provoz už nebyl přerušen. Moc zábavy jsme si kvůli dešti a špatné viditelnosti tedy v prvním tréninku neužili.
Max. rychlosti: 1. Stroll 319 km/h, 2. Hülkenberg 317 km/h.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.