ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku v Číně předvedl Max Verstappen, počasí však týmům nepřálo a kvůli hustému byl minimální provoz. Ředitelství závodů dokonce sáhlo po červených vlajkách a jízdy zkrátilo.
Trénink začal ve 4:00 našeho času za deště, na trať vyjel na modrých mokrých pneumatikách jako první Magnussen. Už po 5 min ale ředitelství vyvěsilo červenou vlajku kvůli tomu, že nemohl vzlétnout zdravotnický vrtulník a případně přistát v určené nemocnici v Šanghaji.
Po půl hodině se na chvíli objevily zelené vlajky, ale brzy zase naskočila červená, takže trénink byl obnoven až ve 4:47 hod. Magnussen, Grosjean a Massa vyrazily na přechodných pneumatikách. Magnussen dostal v zatáčce č. 9 smyk, dostal se ale na trať svými silami před Massou. O chvíli později ve stejném místě vyjíždí mimo i Grosjean.
Po 54 min jsme se dočkali prvních měřených časů v podání Strolla (1:54,508), Grosjean (1:53,6). V zatáčce č. 9 dostává smyk pro změnu Massa a Magnussen vyjíždí z první vlásenky. Pneumatiky za těchto podmínek moc nefungují.
Nejrychlejší kolo zajel Verstappen (1:50,491), Massa s Williamsem byl o 1,6 s pomalejší. Alonso obsadil 7. příčku, přičemž si McLaren poprvé otestoval T-křidélko v horní části krytu motoru.
#F1 #ChineseGP FP2 start still waiting for better conditions. Here's the Friday's lap count so far: pic.twitter.com/fkiRgjQTe5
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 7, 2017Podmínky se však horšily, a tak ředitelství závodu v 5:05 opět vyvěsilo červené vlajky (opět nemohl vzlétnout vrtulník). Provoz už nebyl přerušen. Moc zábavy jsme si kvůli dešti a špatné viditelnosti tedy v prvním tréninku neužili.
Max. rychlosti: 1. Stroll 319 km/h, 2. Hülkenberg 317 km/h.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.