Fernando Alonso po stížnostech na výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy poukazuje na rekordní šetření paliva, k němuž museli se Stoffelem Vandoornem přistoupit ve Velké ceně Austrálie.
Japonskému výrobci se po předsezónních testech podařilo spolehlivost trochu zlepšit, jenže v závodě ztráceli až sekundu na kolo kvůli nutnosti šetřit benzín, zatímco u ostatních pilotů jsme podobné stížnosti nezaznamenali.
Protože ve čtvrtém roce hybridních pohonných jednotek došlo ke změně proporcí vozů a zvětšení odporu, který kladou, přistoupila FIA k navýšení palivového limitu pro závod na 105 kg (z původních 100 kg). A to i přes protesty Mercedesu, podle kterého šlo o zbytečný krok.
Honda je na tom ale s palivovou efektivitou podstatně hůře než soupeři: "V Austrálii to byl náš rekord v šetření paliva. Letos to bude těžké, pokud se motor nezlepší. Nejde jen o výkon, jde o spoustu věcí: o spolehlivost, šetření paliva, což má spoustu dopadů na jízdu. Nemůžeme jezdit normálně, protože musíme obcházet [omezení] motoru," stěžuje si Alonso.
"Je to celkem obtížné, teď to je dost těžké jezdit s autem. Nesmíte po celý závod udělat žádnou chybu, protože když nějakou v zatáčce uděláte, tak vás na další rovince díky rozdílu v rychlosti předjedou. Musíte jezdit bezchybně," pokračuje pilot McLarenu.
"Nemyslím si, že by nám ve srovnání s ostatními scházel vývoj, zkrátka máme nižší výkon, takže na rovinkách trávíme mnohem více času než ostatní," vysvětluje Alonso, jenž kvůli 1,17km dlouhé rovince v Číně očekává ještě těžší výkon než v Melbourne.
V kvalifikaci sice postoupili díky dobré aerodynamice do prostřední části kvalifikace, v závodě však byla jejich konkurenceschopnost kvůli slabinám pohonné jednotky nižší. Honda, která nyní zaměstnala odborníka na spalovací motory - Maria Illiena, pracuje na zlepšení svého agregátu a doufá, že novou verzi dokáže připravit pro Velkou cenu Španělska v květnu.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.