Tým Manor Racing v letošní soupisce týmů nenajdeme. Kvůli finančním problémům stáj zkrachovala a veškerá zimní práce na novém voze tak přišla vniveč.
Důvod finančních problémů byl jednoduchý - prize money. Ještě před VC Brazílie byl Manor na 10. místě v Poháru konstruktérů, a to díky bodíku z rakouské Grand Prix, který vybojoval Pascal Wehrlein.
Světlé vyhlídky ale zmařil Brazilec Felipe Nasr ze Sauberu. Ten při své domácí velké ceně skončil 9. a Sauber tak o bod přeskočil stáj dříve vlastněnou ruskou automobilkou Marrussia. Manor tak přišel zhruba o 300 miliónů korun a s tím i o celou řadu investorů, primárně z Číny.
Novináři z italského magazínu PassionFormula.it měli nyní možnost posedět s některými z představitelů stáje. Zúčastnění samozřejmě nepřekypovali radostí, což navíc podtrhly i značné naděje na boj ve středu pole.
"Cítím to jako zmařenou šanci. Myslím si, že jsme mohli mít skvělou váhu vozu, což by nám zajistilo dlouhodobou budoucnost. Všichni v Manoru pracovali velmi tvrdě a těšili jsme se na výsledky našeho snažení," řekl pro italský magazín Nicholas Tombazis, exdesignér Ferrari a šéf aerodynamického vývoje Manoru.
Technický ředitel John McQuilliam věřil, že tým letos mohl bojovat ve středu pole: "Toto je teprve podruhé za posledních 30 let, co jsem sledoval závod a nebyl jsem součástí nějakého F1 týmu. Byl jsem hodně smutný, jelikož 210 lidí posledního půl roku tvrdě makalo na voze, který by mohl být konkurenceschopný, ale bohužel něco mimo naší kontrolu tyto snahy zmařilo."
Jak silní by podle něj byli? "Těžko předvídat, ale podle zlepšení věříme, že bychom byli schopni postupovat do Q2 a bojovat v závodě o body."
Konstruktér Luca Furbato souhlasí: "Manor by patřil do středu pole. Dle našich očekávání bychom byli o 3 sekundy na kolo za předními závodníky."
"Když jsme vstoupili do insolvence, tak jsme již měli přes 90 procent komponent pro nové auto. Majitel přestal nové díly shánět již v listopadu a to nakonec odradilo nové investory, jelikož tým nemohl zajistit to, že v Austrálii pojede s autem pro rok 2017. Začali jsme totiž upravovat náš loňský monopost, aby odpovídal současným pravidlům. Získali bychom tak nějaký čas a nový monopost bychom měli v Bahrajnu. Na tom jsme tedy pracovali v lednu, ale pak vše skončilo, jelikož majitel nás odhlásil ze šampionátu," dodal dnes již bývalý technický ředitel Manoru.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.