Tým Manor Racing v letošní soupisce týmů nenajdeme. Kvůli finančním problémům stáj zkrachovala a veškerá zimní práce na novém voze tak přišla vniveč.
Důvod finančních problémů byl jednoduchý - prize money. Ještě před VC Brazílie byl Manor na 10. místě v Poháru konstruktérů, a to díky bodíku z rakouské Grand Prix, který vybojoval Pascal Wehrlein.
Světlé vyhlídky ale zmařil Brazilec Felipe Nasr ze Sauberu. Ten při své domácí velké ceně skončil 9. a Sauber tak o bod přeskočil stáj dříve vlastněnou ruskou automobilkou Marrussia. Manor tak přišel zhruba o 300 miliónů korun a s tím i o celou řadu investorů, primárně z Číny.
Novináři z italského magazínu PassionFormula.it měli nyní možnost posedět s některými z představitelů stáje. Zúčastnění samozřejmě nepřekypovali radostí, což navíc podtrhly i značné naděje na boj ve středu pole.
"Cítím to jako zmařenou šanci. Myslím si, že jsme mohli mít skvělou váhu vozu, což by nám zajistilo dlouhodobou budoucnost. Všichni v Manoru pracovali velmi tvrdě a těšili jsme se na výsledky našeho snažení," řekl pro italský magazín Nicholas Tombazis, exdesignér Ferrari a šéf aerodynamického vývoje Manoru.
Technický ředitel John McQuilliam věřil, že tým letos mohl bojovat ve středu pole: "Toto je teprve podruhé za posledních 30 let, co jsem sledoval závod a nebyl jsem součástí nějakého F1 týmu. Byl jsem hodně smutný, jelikož 210 lidí posledního půl roku tvrdě makalo na voze, který by mohl být konkurenceschopný, ale bohužel něco mimo naší kontrolu tyto snahy zmařilo."
Jak silní by podle něj byli? "Těžko předvídat, ale podle zlepšení věříme, že bychom byli schopni postupovat do Q2 a bojovat v závodě o body."
Konstruktér Luca Furbato souhlasí: "Manor by patřil do středu pole. Dle našich očekávání bychom byli o 3 sekundy na kolo za předními závodníky."
"Když jsme vstoupili do insolvence, tak jsme již měli přes 90 procent komponent pro nové auto. Majitel přestal nové díly shánět již v listopadu a to nakonec odradilo nové investory, jelikož tým nemohl zajistit to, že v Austrálii pojede s autem pro rok 2017. Začali jsme totiž upravovat náš loňský monopost, aby odpovídal současným pravidlům. Získali bychom tak nějaký čas a nový monopost bychom měli v Bahrajnu. Na tom jsme tedy pracovali v lednu, ale pak vše skončilo, jelikož majitel nás odhlásil ze šampionátu," dodal dnes již bývalý technický ředitel Manoru.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.