Manor by letos zřejmě měl na postup do Q2, na špici by ztrácel kolem 3 sekund

Pascal Wehrlein počas deštivého závodu v Brazílii
Pascal Wehrlein počas deštivého závodu v Brazílii, foto: Manor Racing
Albert Hadáček 5. dubna 2017 15:16
Sdílej:

Tým Manor Racing v letošní soupisce týmů nenajdeme. Kvůli finančním problémům stáj zkrachovala a veškerá zimní práce na novém voze tak přišla vniveč.

Důvod finančních problémů byl jednoduchý - prize money. Ještě před VC Brazílie byl Manor na 10. místě v Poháru konstruktérů, a to díky bodíku z rakouské Grand Prix, který vybojoval Pascal Wehrlein.

Světlé vyhlídky ale zmařil Brazilec Felipe Nasr ze Sauberu. Ten při své domácí velké ceně skončil 9. a Sauber tak o bod přeskočil stáj dříve vlastněnou ruskou automobilkou Marrussia. Manor tak přišel zhruba o 300 miliónů korun a s tím i o celou řadu investorů, primárně z Číny. 

Novináři z italského magazínu PassionFormula.it měli nyní možnost posedět s některými z představitelů stáje. Zúčastnění samozřejmě nepřekypovali radostí, což navíc podtrhly i značné naděje na boj ve středu pole.

"Cítím to jako zmařenou šanci. Myslím si, že jsme mohli mít skvělou váhu vozu, což by nám zajistilo dlouhodobou budoucnost. Všichni v Manoru pracovali velmi tvrdě a těšili jsme se na výsledky našeho snažení," řekl pro italský magazín Nicholas Tombazis, exdesignér Ferrari a šéf aerodynamického vývoje Manoru.

Technický ředitel John McQuilliam věřil, že tým letos mohl bojovat ve středu pole: "Toto je teprve podruhé za posledních 30 let, co jsem sledoval závod a nebyl jsem součástí nějakého F1 týmu. Byl jsem hodně smutný, jelikož 210 lidí posledního půl roku tvrdě makalo na voze, který by mohl být konkurenceschopný, ale bohužel něco mimo naší kontrolu tyto snahy zmařilo."

Jak silní by podle něj byli? "Těžko předvídat, ale podle zlepšení věříme, že bychom byli schopni postupovat do Q2 a bojovat v závodě o body."

Konstruktér Luca Furbato souhlasí: "Manor by patřil do středu pole. Dle našich očekávání bychom byli o 3 sekundy na kolo za předními závodníky."

"Když jsme vstoupili do insolvence, tak jsme již měli přes 90 procent komponent pro nové auto. Majitel přestal nové díly shánět již v listopadu a to nakonec odradilo nové investory, jelikož tým nemohl zajistit to, že v Austrálii pojede s autem pro rok 2017. Začali jsme totiž upravovat náš loňský monopost, aby odpovídal současným pravidlům. Získali bychom tak nějaký čas a nový monopost bychom měli v Bahrajnu. Na tom jsme tedy pracovali v lednu, ale pak vše skončilo, jelikož majitel nás odhlásil ze šampionátu," dodal dnes již bývalý technický ředitel Manoru.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.