Tým Manor Racing v letošní soupisce týmů nenajdeme. Kvůli finančním problémům stáj zkrachovala a veškerá zimní práce na novém voze tak přišla vniveč.
Důvod finančních problémů byl jednoduchý - prize money. Ještě před VC Brazílie byl Manor na 10. místě v Poháru konstruktérů, a to díky bodíku z rakouské Grand Prix, který vybojoval Pascal Wehrlein.
Světlé vyhlídky ale zmařil Brazilec Felipe Nasr ze Sauberu. Ten při své domácí velké ceně skončil 9. a Sauber tak o bod přeskočil stáj dříve vlastněnou ruskou automobilkou Marrussia. Manor tak přišel zhruba o 300 miliónů korun a s tím i o celou řadu investorů, primárně z Číny.
Novináři z italského magazínu PassionFormula.it měli nyní možnost posedět s některými z představitelů stáje. Zúčastnění samozřejmě nepřekypovali radostí, což navíc podtrhly i značné naděje na boj ve středu pole.
"Cítím to jako zmařenou šanci. Myslím si, že jsme mohli mít skvělou váhu vozu, což by nám zajistilo dlouhodobou budoucnost. Všichni v Manoru pracovali velmi tvrdě a těšili jsme se na výsledky našeho snažení," řekl pro italský magazín Nicholas Tombazis, exdesignér Ferrari a šéf aerodynamického vývoje Manoru.
Technický ředitel John McQuilliam věřil, že tým letos mohl bojovat ve středu pole: "Toto je teprve podruhé za posledních 30 let, co jsem sledoval závod a nebyl jsem součástí nějakého F1 týmu. Byl jsem hodně smutný, jelikož 210 lidí posledního půl roku tvrdě makalo na voze, který by mohl být konkurenceschopný, ale bohužel něco mimo naší kontrolu tyto snahy zmařilo."
Jak silní by podle něj byli? "Těžko předvídat, ale podle zlepšení věříme, že bychom byli schopni postupovat do Q2 a bojovat v závodě o body."
Konstruktér Luca Furbato souhlasí: "Manor by patřil do středu pole. Dle našich očekávání bychom byli o 3 sekundy na kolo za předními závodníky."
"Když jsme vstoupili do insolvence, tak jsme již měli přes 90 procent komponent pro nové auto. Majitel přestal nové díly shánět již v listopadu a to nakonec odradilo nové investory, jelikož tým nemohl zajistit to, že v Austrálii pojede s autem pro rok 2017. Začali jsme totiž upravovat náš loňský monopost, aby odpovídal současným pravidlům. Získali bychom tak nějaký čas a nový monopost bychom měli v Bahrajnu. Na tom jsme tedy pracovali v lednu, ale pak vše skončilo, jelikož majitel nás odhlásil ze šampionátu," dodal dnes již bývalý technický ředitel Manoru.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.