Williams dnes oznámil výsledky svého hospodaření za kalendářní rok 2016, v němž se mu již tolik nedařilo jako v prvních dvou letech po přechodu na hybridní pohonné jednotky. Přesto si finančně dost polepšil - hrubý zisk F1 týmu dosáhl 392 milionů korun.
Zatímco v sezónách 2014 a 2015 skončila stáj z Grove na 3. místě v šampionátu konstruktérů, tak loni nastal propad až na pátou příčku za Mercedes, Red Bull, Ferrari i Force Indii. Finanční výsledky ale byly mnohem lepší.
Příjmy skupiny Wiliams Grand Prix Holdings PLC, pod níž patří i Williams Grand Prix Engineering Limited či Williams Advanced Engineering, vzrostly ze 4 miliard Kč (125,6 milionů liber) v roce 2015 na 5,3 miliard Kč (167,4 mil. liber) minulý rok a provozní zisk (před započtením úroků, daní a odpisů) dosáhl v roce 2016 490 mil. Kč (15,5 mil. liber) po předchozí ztrátě ve výši 104 mil. Kč (3,3 mil. liber).
Pokud jde čistě o F1, tak v tomto odvětví dosáhl Williams přijmu 3,7 miliardy Kč (116,7 mil. liber vs. 101,5 mil. liber v roce 2015) a hrubého zisku 392 mil. Kč (12,4 mil. liber vs. 0,2 mil. liber v předchozím roce). Do rozpočtu nyní vydatně přispívá miliardář Lawrence Stroll, jehož syn Lance letos za britskou stáj závodí po boku Felipeho Massy.
"Naše finanční výsledky za rok 2016 odrážejí pokračující zlepšování, k silnému růstu příjmů došlo u Formule 1 i u Advanced Engineeringu. Po kompletní restrukturalizaci našeho byznysu v předchozích dvou letech jsme v roce 2016 dosáhli provozních a finančních zisků. Naše divize F1 pokračuje o ziskové činnosti i přes ohromnou úroveň konkurenčního utrácení v zřejmě finančně nejnáročnějším sportovním prostředí. I když je Williams Advanced Engineering stále se rozvíjející společností, tak zaznamenává výtečný pokrok," komentuje výkonný ředitel skupiny Mike O’Driscoll.
Poté vyzdvihuje loňský výsledech a úspěchy stáje v F1 a pokračuje: "V poslední době jsme pro náš technický tým získaly významné posily pro naše úsilí zlepšit výkonnost na dráze a dostat Williams do čela roštu. Náš tým stále láká vůdčí světové společnosti a značky a my jsme velmi optimističtí, pokud jde o celkový potenciál sportu vedeným společností Liberty Media."
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.