Williams dnes oznámil výsledky svého hospodaření za kalendářní rok 2016, v němž se mu již tolik nedařilo jako v prvních dvou letech po přechodu na hybridní pohonné jednotky. Přesto si finančně dost polepšil - hrubý zisk F1 týmu dosáhl 392 milionů korun.
Zatímco v sezónách 2014 a 2015 skončila stáj z Grove na 3. místě v šampionátu konstruktérů, tak loni nastal propad až na pátou příčku za Mercedes, Red Bull, Ferrari i Force Indii. Finanční výsledky ale byly mnohem lepší.
Příjmy skupiny Wiliams Grand Prix Holdings PLC, pod níž patří i Williams Grand Prix Engineering Limited či Williams Advanced Engineering, vzrostly ze 4 miliard Kč (125,6 milionů liber) v roce 2015 na 5,3 miliard Kč (167,4 mil. liber) minulý rok a provozní zisk (před započtením úroků, daní a odpisů) dosáhl v roce 2016 490 mil. Kč (15,5 mil. liber) po předchozí ztrátě ve výši 104 mil. Kč (3,3 mil. liber).
Pokud jde čistě o F1, tak v tomto odvětví dosáhl Williams přijmu 3,7 miliardy Kč (116,7 mil. liber vs. 101,5 mil. liber v roce 2015) a hrubého zisku 392 mil. Kč (12,4 mil. liber vs. 0,2 mil. liber v předchozím roce). Do rozpočtu nyní vydatně přispívá miliardář Lawrence Stroll, jehož syn Lance letos za britskou stáj závodí po boku Felipeho Massy.
"Naše finanční výsledky za rok 2016 odrážejí pokračující zlepšování, k silnému růstu příjmů došlo u Formule 1 i u Advanced Engineeringu. Po kompletní restrukturalizaci našeho byznysu v předchozích dvou letech jsme v roce 2016 dosáhli provozních a finančních zisků. Naše divize F1 pokračuje o ziskové činnosti i přes ohromnou úroveň konkurenčního utrácení v zřejmě finančně nejnáročnějším sportovním prostředí. I když je Williams Advanced Engineering stále se rozvíjející společností, tak zaznamenává výtečný pokrok," komentuje výkonný ředitel skupiny Mike O’Driscoll.
Poté vyzdvihuje loňský výsledech a úspěchy stáje v F1 a pokračuje: "V poslední době jsme pro náš technický tým získaly významné posily pro naše úsilí zlepšit výkonnost na dráze a dostat Williams do čela roštu. Náš tým stále láká vůdčí světové společnosti a značky a my jsme velmi optimističtí, pokud jde o celkový potenciál sportu vedeným společností Liberty Media."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.