Romain Grosjean vkládá velké naděje v nové posily, které americký tým získal během zimy a které mají zabránit tomu, aby se opakovaly loňské problémy.
Haas začal svou první sezónu v F1 výborně, když Grosjean zabodoval v třech ze čtyř úvodních velkých cen (6. v Austrálii, 5. v Bahrajnu a 8. v Rusku). Ve zbytku sezóny pak skončil v první desítce už jen dvakrát, jelikož se jeho tým trápil s analýzou dat a nápravou problémů s nastavením během závodních víkendů.
Na otázku, zda to u Haasu řešili, francouzský pilot pro motorosport.com odpovídá: "Zaměřujeme se na to, snad se nám to všechno podaří. Mám v týmu více lidí, více inženýrů, více poznání. Když to jde dobře, tak to je jednoduché nastavit auto, ale když ne, pak máme více zdrojů, abychom pracovali tvrději. Během zimy se k nám přidali někteří opravdu chytří lidé a my do nich opravdu vkládáme velké naděje."
Haas se loni začal brzy věnovat monopostu pro rok 2017, což bylo také jedním z důvodů, proč se postupně propadal. I když ostatní očekávali, že se ve druhé sezóně bude trápit více, tak Grosjean věří, že tomu bude opačně.
"Proto tady máme Geneho [Haase, majitele], jelikož rozumí závodění, miluje ho a ví, že první rok bývá skvělý, ale ten druhý je výzvou. Trvá to, než dosáhnete na vítězství, takže se vždy musíte dívat o krok dále dopředu. A s [šéfem týmu] Güntherem Steinerem tomu opravdu dobře rozumíme.
Kdykoliv bylo auto v aerodynamickém tunelu a kvůli lidem, které jsme začínali zaměstnávat, jsem věděl, že druhý rok bude vypadat lépe. Celý proces byl v podstatě proveden velmi chytře, takže první rok neměl být skvělý a ve druhém následovat propad," dodává Grosjean.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.