Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff chválí Pascala Wehrleina, který Sauber informoval o tom, že nebude moci nastoupit do úvodních závodů.
Wehrlein po pátečních trénincích v Melbourne uvolnil místo Antoniovi Giovinazzimu, třetímu jezdci Ferrari, protože se necítil být pro závod fit. Kvůli zranění zad v lednovém Závodu šampionů se nebyl schopen dostatečně připravit. Včera se rozhodlo, že nepojede ani v Číně - a možná ani v Bahrajnu.
"S Pascalem soucítím, protože si vybírá veškerou smůlu. Působí na mě svou vyspělostí, kterou prokázal, když informoval Sauber o tom, že nebude schopný fungovat na úrovni potřebné pro Melbourne," hodnotí sportovní ředitel Mercedesu.
"To vyžadovalo odvahu a nezištnost, díky kterým si v týmu získal velké uznání. Nyní musí zapracovat na své fyzické kondici a vrátit se silný. Nemám pochyb o tom, že když se vrátí do auta, tak prokáže, že je stále tím stejným Pascalem," pokračuje Wolff.
Situace je však velmi zvláštní a v zákulisí se hovoří o tom, že Mercedes nedostává svým závazkům, které Sauberu slíbil Wolff, a že Ferrari chce posílit svůj vliv v tomto švýcarském týmu, jenž jezdí s pohonnou jednotkou z Maranella, a zařídit, aby jejich talent Giovinazzi získal větší zkušenosti. Scuderia jej původně nechtěla uvolnit na další dva závody, protože by pak Antonio nemohl nastoupit do sezónních testů jako nováček, ale poté, co na Ericssona ztrácel při své premiéře jen dvě desetiny sekundy, změnila názor.
Nabízí se totiž celá řada příkladů, kdy závodní piloti nebyli dostatečně fit, a přesto závodili. Je Wehrlein opravdu v horším stavu než Mark Webber, jenž v roce 2009 závodil se zlomenou nohou? Či Niki Lauda s nevyléčenými spáleninami v Monze 1976 nebo jiní, kteří jeli třeba se zlomenými žebry?
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.