Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff chválí Pascala Wehrleina, který Sauber informoval o tom, že nebude moci nastoupit do úvodních závodů.
Wehrlein po pátečních trénincích v Melbourne uvolnil místo Antoniovi Giovinazzimu, třetímu jezdci Ferrari, protože se necítil být pro závod fit. Kvůli zranění zad v lednovém Závodu šampionů se nebyl schopen dostatečně připravit. Včera se rozhodlo, že nepojede ani v Číně - a možná ani v Bahrajnu.
"S Pascalem soucítím, protože si vybírá veškerou smůlu. Působí na mě svou vyspělostí, kterou prokázal, když informoval Sauber o tom, že nebude schopný fungovat na úrovni potřebné pro Melbourne," hodnotí sportovní ředitel Mercedesu.
"To vyžadovalo odvahu a nezištnost, díky kterým si v týmu získal velké uznání. Nyní musí zapracovat na své fyzické kondici a vrátit se silný. Nemám pochyb o tom, že když se vrátí do auta, tak prokáže, že je stále tím stejným Pascalem," pokračuje Wolff.
Situace je však velmi zvláštní a v zákulisí se hovoří o tom, že Mercedes nedostává svým závazkům, které Sauberu slíbil Wolff, a že Ferrari chce posílit svůj vliv v tomto švýcarském týmu, jenž jezdí s pohonnou jednotkou z Maranella, a zařídit, aby jejich talent Giovinazzi získal větší zkušenosti. Scuderia jej původně nechtěla uvolnit na další dva závody, protože by pak Antonio nemohl nastoupit do sezónních testů jako nováček, ale poté, co na Ericssona ztrácel při své premiéře jen dvě desetiny sekundy, změnila názor.
Nabízí se totiž celá řada příkladů, kdy závodní piloti nebyli dostatečně fit, a přesto závodili. Je Wehrlein opravdu v horším stavu než Mark Webber, jenž v roce 2009 závodil se zlomenou nohou? Či Niki Lauda s nevyléčenými spáleninami v Monze 1976 nebo jiní, kteří jeli třeba se zlomenými žebry?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.