Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff chválí Pascala Wehrleina, který Sauber informoval o tom, že nebude moci nastoupit do úvodních závodů.
Wehrlein po pátečních trénincích v Melbourne uvolnil místo Antoniovi Giovinazzimu, třetímu jezdci Ferrari, protože se necítil být pro závod fit. Kvůli zranění zad v lednovém Závodu šampionů se nebyl schopen dostatečně připravit. Včera se rozhodlo, že nepojede ani v Číně - a možná ani v Bahrajnu.
"S Pascalem soucítím, protože si vybírá veškerou smůlu. Působí na mě svou vyspělostí, kterou prokázal, když informoval Sauber o tom, že nebude schopný fungovat na úrovni potřebné pro Melbourne," hodnotí sportovní ředitel Mercedesu.
"To vyžadovalo odvahu a nezištnost, díky kterým si v týmu získal velké uznání. Nyní musí zapracovat na své fyzické kondici a vrátit se silný. Nemám pochyb o tom, že když se vrátí do auta, tak prokáže, že je stále tím stejným Pascalem," pokračuje Wolff.
Situace je však velmi zvláštní a v zákulisí se hovoří o tom, že Mercedes nedostává svým závazkům, které Sauberu slíbil Wolff, a že Ferrari chce posílit svůj vliv v tomto švýcarském týmu, jenž jezdí s pohonnou jednotkou z Maranella, a zařídit, aby jejich talent Giovinazzi získal větší zkušenosti. Scuderia jej původně nechtěla uvolnit na další dva závody, protože by pak Antonio nemohl nastoupit do sezónních testů jako nováček, ale poté, co na Ericssona ztrácel při své premiéře jen dvě desetiny sekundy, změnila názor.
Nabízí se totiž celá řada příkladů, kdy závodní piloti nebyli dostatečně fit, a přesto závodili. Je Wehrlein opravdu v horším stavu než Mark Webber, jenž v roce 2009 závodil se zlomenou nohou? Či Niki Lauda s nevyléčenými spáleninami v Monze 1976 nebo jiní, kteří jeli třeba se zlomenými žebry?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.