V první velké ceně roku 2017 dokázal oba vozy Mercedesu překonat čtyřnásobný mistr světa ve voze Ferrari a po třech letech to konečně vypadá, že nějaká stáj našla na Stříbrné šípy recept.
Ferrari své motory dodává i dalším dvěma stájím, a to Haasu a Sauberu. Loni dokázala americká stáj v Albert Parku zajet na 6. místě. Letos sice ani jeden z pilotů závod nedokončil, ale i tak si šéf stáje pochvaluje novou specifikaci pohonné jednotky z Maranella.
“U motoru se nedá říci, že by se zlepšil jen v jednom směru. Oproti loňsku je to celkově velký posun. Je minimálně na úrovni Mercedesu, možná že je i lepší,” okomentoval situaci šéf stáje Steiner.
“Ferrari dokázalo vyhrát v Austrálii, ale každý tvrdě pracuje na vývoji. Vždy se závodí hlavně v továrně. Ferrari se vydalo správným směrem a bez jejich pomoci, bychom nebyli tam, kde jsme dnes,” pokračoval šéf Haasu.
Přestože Grosjean skončil v kvalifikaci šestý, tak se mu nepodařilo závod dokončit. Stejně na tom byl i dánský pilot Kevin Magnussen, který přešel k americké stáji z továrního týmu Ranaultu. Ideální start do sezóny to sice nebyl, ale i tak to Steiner nevidí jako velký problém.
“Pokud máte rychlost, tak pak můžete mít i spolehlivost. Není to sice úplně dobrý začátek, ale kdybychom neměli rychlost, tak by to byl větší problém než naše současné trable. Jsme optimističtí, musíme ale i nadále tvrdě pracovat. Ve středu pole je to hodně vyrovnané. Když budeme mít dobrý den, tak můžeme skončit hodně vysoko, ale když se nebude dařit, tak klidně můžeme dojet na chvostu. Jiné týmy tuto hypotézu potvrzují. Musím ale říci, že jsme celkově překvapeni s našimi výkony, hlavně co se týče Romaina a jeho šestého místa v kvaldě. Zajel to kolo o čtyři desetiny rychleji než Massa, což je docela slušné,” zakončil Steiner.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.