Renault svou první vlnu výraznějších novinek plánuje pro Velkou cenu Bahrajnu, která se pojede příští týden hned po závodu v Číně. Co díky němu chtějí dosáhnout?
V Austrálii se Jolyon Palmer do cíle nedostal a Nico Hülkenberg dojel 11. těsně za body, což pro něj bylo zklamáním, protože se svým týmem na počátku sezóny čekal více.
"Máme rostoucí tým a hodně toho chystáme. Jsem si ale jistý, že naši přímí soupeři, jako je Toro Rosso a Force India, i když měli [v Austrálii] navrch, tak určitě nespí a také přivezou vylepšení," uvádí ředitel Cyril Abiteboul před cestou do Číny.
"Bude tedy zajímavé pozorovat, kdo toho přiveze nejvíce. Myslím si, že máme jasný potenciál. Víme, co vyvíjíme, a je to vzrušující. Kdybychom to, co máme ve vývoji, měli teď na autě, tak by nám to umožnilo snadno dosáhnout na body," věří Abiteboul.
Do Bahrajnu má francouzský tým přivézt nové přední křídlo, pro Velkou cenu Ruska plánuje foukanou přední poloosu, která přivádí vzduch přes brzdové kanálky pro odklon turbulencí vznikajících kolem předních kol.
"Nějaké věci nasadíme v třetím závodě, pokaždé půjde o zrychlení v čase na kolo. Ale vím, že nejsme jediní. Čeká nás velmi soutěživá sezóna, bude náročná a tvrdá. Všechno musí fungovat extrémně dobře, abyste mohli udělat pokrok. Pokud to bude platit pro nás, pak to bude platit i pro Ferrari, Mercedes a Red Bull," uvědomuje si ředitel Renaultu.
Lituje nedojetí Palmera a chybějící data: "Upřímně jej neobviňuji, absolutně ne, ale začalo to tím, když Jo vyjel mimo. V tu chvíli jsme přišli o auto, takže jsme ztratili 50 % kapacity učení se z dat o vlastní výkonnosti, absolvování jízdy s vysokým a nízkým množstvím paliva atd. Tyto věci se nyní hodně počítají, obzvlášť na těchto pneumatikách, které jsou nové.
Také začínáme s menší vzdáleností než většina týmů ze zimních testů a podle mě na to doplácíme. Doplácíme na to, že jsme měli jedno auto, které s přípravou nemohlo pomoct, a tak jsme ujeli méně kilometrů než ostatní. Je to tedy trochu frustrující, jde ale o naši chybu. Musíme tedy z toho vycházet."
Jde o novo F1, v níž to musí všechno klapat. Bude to velmi těžké to dohnat. I když jste rychlejší, nebude to stačit. Neměli jsme čistý pátek, proto jsme neměli čistou sobotu a čistý závod. Odjeli jsme z Melbourne samozřejmě bez bodu, i když i nadále věřím, že jsme na ně měli. Uprostřed pole to je vyrovnané, a my jsme uprostřed pole - kde, tím si nejsem jistý, musíme ale být ve všem perfektní, abychom získávali body," dodává Abiteboul.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.