Renault svou první vlnu výraznějších novinek plánuje pro Velkou cenu Bahrajnu, která se pojede příští týden hned po závodu v Číně. Co díky němu chtějí dosáhnout?
V Austrálii se Jolyon Palmer do cíle nedostal a Nico Hülkenberg dojel 11. těsně za body, což pro něj bylo zklamáním, protože se svým týmem na počátku sezóny čekal více.
"Máme rostoucí tým a hodně toho chystáme. Jsem si ale jistý, že naši přímí soupeři, jako je Toro Rosso a Force India, i když měli [v Austrálii] navrch, tak určitě nespí a také přivezou vylepšení," uvádí ředitel Cyril Abiteboul před cestou do Číny.
"Bude tedy zajímavé pozorovat, kdo toho přiveze nejvíce. Myslím si, že máme jasný potenciál. Víme, co vyvíjíme, a je to vzrušující. Kdybychom to, co máme ve vývoji, měli teď na autě, tak by nám to umožnilo snadno dosáhnout na body," věří Abiteboul.
Do Bahrajnu má francouzský tým přivézt nové přední křídlo, pro Velkou cenu Ruska plánuje foukanou přední poloosu, která přivádí vzduch přes brzdové kanálky pro odklon turbulencí vznikajících kolem předních kol.
"Nějaké věci nasadíme v třetím závodě, pokaždé půjde o zrychlení v čase na kolo. Ale vím, že nejsme jediní. Čeká nás velmi soutěživá sezóna, bude náročná a tvrdá. Všechno musí fungovat extrémně dobře, abyste mohli udělat pokrok. Pokud to bude platit pro nás, pak to bude platit i pro Ferrari, Mercedes a Red Bull," uvědomuje si ředitel Renaultu.
Lituje nedojetí Palmera a chybějící data: "Upřímně jej neobviňuji, absolutně ne, ale začalo to tím, když Jo vyjel mimo. V tu chvíli jsme přišli o auto, takže jsme ztratili 50 % kapacity učení se z dat o vlastní výkonnosti, absolvování jízdy s vysokým a nízkým množstvím paliva atd. Tyto věci se nyní hodně počítají, obzvlášť na těchto pneumatikách, které jsou nové.
Také začínáme s menší vzdáleností než většina týmů ze zimních testů a podle mě na to doplácíme. Doplácíme na to, že jsme měli jedno auto, které s přípravou nemohlo pomoct, a tak jsme ujeli méně kilometrů než ostatní. Je to tedy trochu frustrující, jde ale o naši chybu. Musíme tedy z toho vycházet."
Jde o novo F1, v níž to musí všechno klapat. Bude to velmi těžké to dohnat. I když jste rychlejší, nebude to stačit. Neměli jsme čistý pátek, proto jsme neměli čistou sobotu a čistý závod. Odjeli jsme z Melbourne samozřejmě bez bodu, i když i nadále věřím, že jsme na ně měli. Uprostřed pole to je vyrovnané, a my jsme uprostřed pole - kde, tím si nejsem jistý, musíme ale být ve všem perfektní, abychom získávali body," dodává Abiteboul.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.