Renault svou první vlnu výraznějších novinek plánuje pro Velkou cenu Bahrajnu, která se pojede příští týden hned po závodu v Číně. Co díky němu chtějí dosáhnout?
V Austrálii se Jolyon Palmer do cíle nedostal a Nico Hülkenberg dojel 11. těsně za body, což pro něj bylo zklamáním, protože se svým týmem na počátku sezóny čekal více.
"Máme rostoucí tým a hodně toho chystáme. Jsem si ale jistý, že naši přímí soupeři, jako je Toro Rosso a Force India, i když měli [v Austrálii] navrch, tak určitě nespí a také přivezou vylepšení," uvádí ředitel Cyril Abiteboul před cestou do Číny.
"Bude tedy zajímavé pozorovat, kdo toho přiveze nejvíce. Myslím si, že máme jasný potenciál. Víme, co vyvíjíme, a je to vzrušující. Kdybychom to, co máme ve vývoji, měli teď na autě, tak by nám to umožnilo snadno dosáhnout na body," věří Abiteboul.
Do Bahrajnu má francouzský tým přivézt nové přední křídlo, pro Velkou cenu Ruska plánuje foukanou přední poloosu, která přivádí vzduch přes brzdové kanálky pro odklon turbulencí vznikajících kolem předních kol.
"Nějaké věci nasadíme v třetím závodě, pokaždé půjde o zrychlení v čase na kolo. Ale vím, že nejsme jediní. Čeká nás velmi soutěživá sezóna, bude náročná a tvrdá. Všechno musí fungovat extrémně dobře, abyste mohli udělat pokrok. Pokud to bude platit pro nás, pak to bude platit i pro Ferrari, Mercedes a Red Bull," uvědomuje si ředitel Renaultu.
Lituje nedojetí Palmera a chybějící data: "Upřímně jej neobviňuji, absolutně ne, ale začalo to tím, když Jo vyjel mimo. V tu chvíli jsme přišli o auto, takže jsme ztratili 50 % kapacity učení se z dat o vlastní výkonnosti, absolvování jízdy s vysokým a nízkým množstvím paliva atd. Tyto věci se nyní hodně počítají, obzvlášť na těchto pneumatikách, které jsou nové.
Také začínáme s menší vzdáleností než většina týmů ze zimních testů a podle mě na to doplácíme. Doplácíme na to, že jsme měli jedno auto, které s přípravou nemohlo pomoct, a tak jsme ujeli méně kilometrů než ostatní. Je to tedy trochu frustrující, jde ale o naši chybu. Musíme tedy z toho vycházet."
Jde o novo F1, v níž to musí všechno klapat. Bude to velmi těžké to dohnat. I když jste rychlejší, nebude to stačit. Neměli jsme čistý pátek, proto jsme neměli čistou sobotu a čistý závod. Odjeli jsme z Melbourne samozřejmě bez bodu, i když i nadále věřím, že jsme na ně měli. Uprostřed pole to je vyrovnané, a my jsme uprostřed pole - kde, tím si nejsem jistý, musíme ale být ve všem perfektní, abychom získávali body," dodává Abiteboul.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.