Ross Brawn lituje, že v současném poli v F1 chybí obhájce titulu, důvody Nica Rosberga k odchodu však chápe. Zároveň by v ní uvítal více takových talentů, jakým je Max Verstappen.
K loňskému překvapivému rozhodnutí Rosberga ukončit bezprostředně po zisku titulu závodní kariéru Brawn uvádí: "Není to ideální. Ze sportovního hlediska to je dobré mít na roštu mistra světa jakožto referenci.
Je ale lepší, že Nico odešel, když cítil, že už tomu nechce čelit, než aby byl na roštu bez potřebné motivace. Pro něj šlo zřejmě o správné rozhodnutí. A možná pro sport také, protože bychom nechtěli vidět mistra světa na ústupu. To pro sport taky není dobré," pokračuje Brawn.
Formule 1 má však dalšího hvězdného pilota, kterého budou chtít všichni porazit: "Lewis je jedním z těch referenčních bodů F1. Je ve správném voze a ve správném týmu. Srovnání s Valtterim Bottasem bude fantastické," domnívá se Brit, který se podílí na formování budoucnosti F1.
V budoucnu by v ní uvítal více mladých talentovaných jezdců spíše než příliv platících pilotů: "Verstappen je očividně vzrušujícím prvkem F1. Mým snem pro pětiletý plán je mít více Verstappenů v F1. Chceme systém, který by měl jen ty nejlepší jezdce."
"Nepochopte mě špatně - v F1 mám u jezdců dobrý standard. Ale kdybychom neměli komerční požadavky, které některé týmy na své jezdce mají, pak bychom ten standard mohli ještě zvýšit. To byste ale museli odstranit komerční závislost malých týmů na jezdcích," dodává Brawn.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.