Jezdec Red Bullu Max Verstappen by chtěl, aby se Formule 1 v budoucnu vrátila k hlučnějším desetiválcovým motorům. Ke změně pravidel v této oblasti se schyluje od roku 2021.
F1 přešla na hybridní 1,6litrové V6 pohonné jednotky s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) od roku 2014, mnoho lidí ale kritizuje jejich složitost a slabší zvukový projev oproti předchozím generacím atmosférických V8, V10 či V12 motorů.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) v pátek jednala o změně od roku 2021. Ačkoliv se chce vrátit k jednodušším a hlučnějším agregátům, tak její prezident Jean Todt vyloučil opětovné zavedení V10 - podle něj by je "společnost nepřijala."
Holandský pilot Red Bullu však doufá, že právě s nimi bude moci závodit: "Myslím, že by to bylo moc hezké mít V10 motory či něco podobného, s krásným zvukem. [Ty současné] jsou pro mě v autě hezké, ale nemyslím si, že jsou opravdu působivé pro fanoušky, když je srovnáte s V10 nebo s V12," říká pro motorsport.com.
I když se čím dál více automobilek zaměřuje na elektrické motory, tak Verstappen není fandou závodění s elektrickými vozy, jak se to děje ve Formuli E: "Udržme příštích 15 let věci takové, jaké jsou. Mně by se to zamlouvalo. Pak můžou přejít úplně na elektřinu. Já se pak budu věnovat jiným věcem... Doufám, že tento sport bude do té doby stále využívat benzínové motory. Takové, které zároveň produkují nějaký zvuk."
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.