Verstappen by si přál návrat k hlučnějším V10 nebo V12 motorům

Verstappen by se rád vrátil k motorům, které mějí větší počet válců než ty současné
Verstappen by se rád vrátil k motorům, které mějí větší počet válců než ty současné, foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images
Petr Hlawiczka 3. dubna 2017 6:20
Sdílej:

Jezdec Red Bullu Max Verstappen by chtěl, aby se Formule 1 v budoucnu vrátila k hlučnějším desetiválcovým motorům. Ke změně pravidel v této oblasti se schyluje od roku 2021.

F1 přešla na hybridní 1,6litrové V6 pohonné jednotky s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) od roku 2014, mnoho lidí ale kritizuje jejich složitost a slabší zvukový projev oproti předchozím generacím atmosférických V8, V10 či V12 motorů.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) v pátek jednala o změně od roku 2021. Ačkoliv se chce vrátit k jednodušším a hlučnějším agregátům, tak její prezident Jean Todt vyloučil opětovné zavedení V10 - podle něj by je "společnost nepřijala."

Holandský pilot Red Bullu však doufá, že právě s nimi bude moci závodit: "Myslím, že by to bylo moc hezké mít V10 motory či něco podobného, s krásným zvukem. [Ty současné] jsou pro mě v autě hezké, ale nemyslím si, že jsou opravdu působivé pro fanoušky, když je srovnáte s V10 nebo s V12," říká pro motorsport.com.

I když se čím dál více automobilek zaměřuje na elektrické motory, tak Verstappen není fandou závodění s elektrickými vozy, jak se to děje ve Formuli E: "Udržme příštích 15 let věci takové, jaké jsou. Mně by se to zamlouvalo. Pak můžou přejít úplně na elektřinu. Já se pak budu věnovat jiným věcem... Doufám, že tento sport bude do té doby stále využívat benzínové motory. Takové, které zároveň produkují nějaký zvuk."

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.