Jezdec Red Bullu Max Verstappen by chtěl, aby se Formule 1 v budoucnu vrátila k hlučnějším desetiválcovým motorům. Ke změně pravidel v této oblasti se schyluje od roku 2021.
F1 přešla na hybridní 1,6litrové V6 pohonné jednotky s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) od roku 2014, mnoho lidí ale kritizuje jejich složitost a slabší zvukový projev oproti předchozím generacím atmosférických V8, V10 či V12 motorů.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) v pátek jednala o změně od roku 2021. Ačkoliv se chce vrátit k jednodušším a hlučnějším agregátům, tak její prezident Jean Todt vyloučil opětovné zavedení V10 - podle něj by je "společnost nepřijala."
Holandský pilot Red Bullu však doufá, že právě s nimi bude moci závodit: "Myslím, že by to bylo moc hezké mít V10 motory či něco podobného, s krásným zvukem. [Ty současné] jsou pro mě v autě hezké, ale nemyslím si, že jsou opravdu působivé pro fanoušky, když je srovnáte s V10 nebo s V12," říká pro motorsport.com.
I když se čím dál více automobilek zaměřuje na elektrické motory, tak Verstappen není fandou závodění s elektrickými vozy, jak se to děje ve Formuli E: "Udržme příštích 15 let věci takové, jaké jsou. Mně by se to zamlouvalo. Pak můžou přejít úplně na elektřinu. Já se pak budu věnovat jiným věcem... Doufám, že tento sport bude do té doby stále využívat benzínové motory. Takové, které zároveň produkují nějaký zvuk."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.