Sergio Pérez sice ve Velké ceně Austrálie 2017 dojel na 7. místě a výkonnost vozu Force India VMJ10 jej potěšila, přesto přiznává, že se před ně letos dostali nejen Williams, ale i Haas a Toro Rosso. Loni přitom skončili čtvrtí hned za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.
Mexickému pilotovi se po startu z 10. pozice podařilo předjet obě Tora Rossa a profitovat z odstoupení Romaina Grosjeana s Haasem, přesto dojel na sedmém místě se ztrátou jednoho kola na lídry. Navíc věří, že jezdil na hranici možností svého vozu.
"Jako tým jsme víkend perfektně zvládli, to mě velmi těší. Williams je momentálně příliš daleko před námi. Toro Rosso je rychlejší než my, Haas je také rychlejší, takže porazit je na trati, porazit je ve strategii, tak s tím může být tým velmi spokojený," uznává Pérez.
"Myslím si, že Melbourne je okruhem, kde pilot může udělat rozdíl. Je velmi hrbolatá, úzká a obtížná. Jakmile se proto dostaneme na normálnější okruhy, tak se budeme trápit ještě více. Opravdu potřebujeme co nejdříve vylepšení," vyzývá svou Force Indii.
Věří, že během roku dosáhnou slušného pokroku a posunou se výše: "Musíme na autě tvrdě pracovat. Jak jsme viděli v minulosti, Force India obvykle nemá ty nejlepší starty do sezóny. Myslím si, že tohle je zřejmě ten nejlepší začátek za poslední čtyři roky. Je to celkem povzbuzující. Stále zbývá ujít velký kus cesty, víme však, že momentálně nejsme tam, kde jsme [v Melbourne] skončili."
Jaké jsou slabiny letošního monopostu VJM10? "Oproti testování jsme auto zlepšili, ale myslím, že slabiny tam jsou pořád. Záď. Opravdu nedokážeme vůz vyvážit, musíme jezdit s velkou nedotáčivostí. To je tedy to, co potřebujeme vyřešit."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.