Sergio Pérez sice ve Velké ceně Austrálie 2017 dojel na 7. místě a výkonnost vozu Force India VMJ10 jej potěšila, přesto přiznává, že se před ně letos dostali nejen Williams, ale i Haas a Toro Rosso. Loni přitom skončili čtvrtí hned za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.
Mexickému pilotovi se po startu z 10. pozice podařilo předjet obě Tora Rossa a profitovat z odstoupení Romaina Grosjeana s Haasem, přesto dojel na sedmém místě se ztrátou jednoho kola na lídry. Navíc věří, že jezdil na hranici možností svého vozu.
"Jako tým jsme víkend perfektně zvládli, to mě velmi těší. Williams je momentálně příliš daleko před námi. Toro Rosso je rychlejší než my, Haas je také rychlejší, takže porazit je na trati, porazit je ve strategii, tak s tím může být tým velmi spokojený," uznává Pérez.
"Myslím si, že Melbourne je okruhem, kde pilot může udělat rozdíl. Je velmi hrbolatá, úzká a obtížná. Jakmile se proto dostaneme na normálnější okruhy, tak se budeme trápit ještě více. Opravdu potřebujeme co nejdříve vylepšení," vyzývá svou Force Indii.
Věří, že během roku dosáhnou slušného pokroku a posunou se výše: "Musíme na autě tvrdě pracovat. Jak jsme viděli v minulosti, Force India obvykle nemá ty nejlepší starty do sezóny. Myslím si, že tohle je zřejmě ten nejlepší začátek za poslední čtyři roky. Je to celkem povzbuzující. Stále zbývá ujít velký kus cesty, víme však, že momentálně nejsme tam, kde jsme [v Melbourne] skončili."
Jaké jsou slabiny letošního monopostu VJM10? "Oproti testování jsme auto zlepšili, ale myslím, že slabiny tam jsou pořád. Záď. Opravdu nedokážeme vůz vyvážit, musíme jezdit s velkou nedotáčivostí. To je tedy to, co potřebujeme vyřešit."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.