Sergio Pérez sice ve Velké ceně Austrálie 2017 dojel na 7. místě a výkonnost vozu Force India VMJ10 jej potěšila, přesto přiznává, že se před ně letos dostali nejen Williams, ale i Haas a Toro Rosso. Loni přitom skončili čtvrtí hned za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.
Mexickému pilotovi se po startu z 10. pozice podařilo předjet obě Tora Rossa a profitovat z odstoupení Romaina Grosjeana s Haasem, přesto dojel na sedmém místě se ztrátou jednoho kola na lídry. Navíc věří, že jezdil na hranici možností svého vozu.
"Jako tým jsme víkend perfektně zvládli, to mě velmi těší. Williams je momentálně příliš daleko před námi. Toro Rosso je rychlejší než my, Haas je také rychlejší, takže porazit je na trati, porazit je ve strategii, tak s tím může být tým velmi spokojený," uznává Pérez.
"Myslím si, že Melbourne je okruhem, kde pilot může udělat rozdíl. Je velmi hrbolatá, úzká a obtížná. Jakmile se proto dostaneme na normálnější okruhy, tak se budeme trápit ještě více. Opravdu potřebujeme co nejdříve vylepšení," vyzývá svou Force Indii.
Věří, že během roku dosáhnou slušného pokroku a posunou se výše: "Musíme na autě tvrdě pracovat. Jak jsme viděli v minulosti, Force India obvykle nemá ty nejlepší starty do sezóny. Myslím si, že tohle je zřejmě ten nejlepší začátek za poslední čtyři roky. Je to celkem povzbuzující. Stále zbývá ujít velký kus cesty, víme však, že momentálně nejsme tam, kde jsme [v Melbourne] skončili."
Jaké jsou slabiny letošního monopostu VJM10? "Oproti testování jsme auto zlepšili, ale myslím, že slabiny tam jsou pořád. Záď. Opravdu nedokážeme vůz vyvážit, musíme jezdit s velkou nedotáčivostí. To je tedy to, co potřebujeme vyřešit."
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.