Felipe Massa se nemyslí, že by jeho bývalý týmový kolega z Ferrari - Fernando Alonso, během letošní sezóny opustil nekonkurenceschopný McLaren, jenž se trápí se slabým a nespolehlivým motorem Hondy.
Někteří v průběhu prvního letošního závodu spekulovali, že Alonsovi brzy dojde trpělivost a kvůli nedostatečné konkurenceschopnosti McLarenu - Hondy tým předčasně opustí ještě před koncem sezóny. Podle španělských bulvárních médií by mohl ještě letos vystřídat Jolyona Palmera u Renaultu.
Honda od předsezónních testů řeší velké potíže a stala se předmětem kritiky mnoha fanoušků i samotného Alonsa, který po vedení požadoval ráznou reakci. "Jsme pod obrovským tlakem ze strany týmu a jezdců," připustil s Austrálii její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa.
Massa, jenž Alonsa dobře zná z jejich dřívějšího společného působení u Ferrari, si však nemyslí, že Fernando McLaren opustí v průběhu sezóny: "První věcí, kterou je podle mě třeba pochopit, je to, že má smlouvu," upozorňuje v rozhovoru pro brazilskou televizi.
"Pokud teď odejde, zasekne se až do příští roku - a kvůli čemu? Nesmíme zároveň zapomenout na to, že má obrovský kontrakt. Takže tam zůstane a dodrží jej, ačkoliv je pravdou, že stát se může cokoliv," uznává brazilský pilot Williamsu, který nevyloučil to, že v F1 zůstane závodit i příští rok, přestože loni ohlásil odchod.
"Pokud ale myslí na přestup do konkurenceschopného týmu, pak ne tento rok. Skončil v jeho polovině? To si nemyslím. Ale jak už jsem řekl, nic není nemožné," dodává Massa.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.