Japonský dodavatel pohonných jednotek pro McLaren nedokáže říci, kdy se jim podaří navýšit scházející výkon, kvůli kterému se stáj v F1 potácí na chvostu startovního roštu.
V prvním závodu v Austrálii poprvé s McLarenem zvládli ujet větší vzdálenost a museli se spokojit jen s tím, že dojeli do cíle - byť pouze s jedním vozem. Motor je nespolehlivý, málo výkonný a žíznivý, proto se Honda vrací zpět k rýsovacímu prknu a připravuje nový agregát.
Podle sportovního ředitele Jusuke Hasegawy však problémy nelze rychle vyřešit: "Nemůžu zaručit, kdy budeme moci získat výkon. Novou specifikaci se kvůli tomu ale budeme snažit nasadit co nejdříve."
McLaren se jí nedočká dříve než za měsíc, spíše za dva - i to však zůstává otázkou. "Nejde o jednodenní záležitost. Chtěl bych to zkusit za měsíc nebo za dva týdny, nedokážu to tady ale zaručit. Jakmile ji budeme schopni připravit, tak ji rádi nasadíme," vysvětluje Hasegawa.
Britský tým zvažuje různé možnosti, jak potíže vyřešit - od případného přestupu k jinému výrobci až po posílení svazků s Hondou. "Pokud jde o nás, jsme zodpovědní za McLaren a pan Hasegawa za Hondu.
Jako partneři se ale také pokoušíme pomoci a podpořit jeden druhého, protože klíčovým tajemstvím je co nejvyšší míra integrace. Bereme jakoukoliv podporu, kterou můžeme nabídnout nebo získat," dodává závodní ředitel Eric Boullier.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.