Japonský dodavatel pohonných jednotek pro McLaren nedokáže říci, kdy se jim podaří navýšit scházející výkon, kvůli kterému se stáj v F1 potácí na chvostu startovního roštu.
V prvním závodu v Austrálii poprvé s McLarenem zvládli ujet větší vzdálenost a museli se spokojit jen s tím, že dojeli do cíle - byť pouze s jedním vozem. Motor je nespolehlivý, málo výkonný a žíznivý, proto se Honda vrací zpět k rýsovacímu prknu a připravuje nový agregát.
Podle sportovního ředitele Jusuke Hasegawy však problémy nelze rychle vyřešit: "Nemůžu zaručit, kdy budeme moci získat výkon. Novou specifikaci se kvůli tomu ale budeme snažit nasadit co nejdříve."
McLaren se jí nedočká dříve než za měsíc, spíše za dva - i to však zůstává otázkou. "Nejde o jednodenní záležitost. Chtěl bych to zkusit za měsíc nebo za dva týdny, nedokážu to tady ale zaručit. Jakmile ji budeme schopni připravit, tak ji rádi nasadíme," vysvětluje Hasegawa.
Britský tým zvažuje různé možnosti, jak potíže vyřešit - od případného přestupu k jinému výrobci až po posílení svazků s Hondou. "Pokud jde o nás, jsme zodpovědní za McLaren a pan Hasegawa za Hondu.
Jako partneři se ale také pokoušíme pomoci a podpořit jeden druhého, protože klíčovým tajemstvím je co nejvyšší míra integrace. Bereme jakoukoliv podporu, kterou můžeme nabídnout nebo získat," dodává závodní ředitel Eric Boullier.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.