Internet a audiovizuální streamovací platformy konkurují televizi více jak dvě dekády. Již v devadesátkách tu byl Cubanův Broadcast.com, který dokonce vysílal i takové události jako finále Super Bowlu. S příchodem mobilních zařízení ale tento segment konečně začíná běžnému vysílání pořádně zatápět.
Streamovací platformy jako Netflix, Hulu či Amazon Prime jsou dnes již naprostým standardem, tedy alespoň za oceánem. U nás přeci jen lehce zaostávají kvůli absenci české lokalizace. Jediným místem, kde se ale online streaming úplně neuchytil, jsou velké sportovní klání. Důvod je prostý: sport běží živě a lidé mají rádi pohodlí velké obrazovky. A pak je v tom samozřejmě politika...
Hlavní výhodou streamovacích služeb je primárně dostupnost obsahu 24/7/365. Dalším faktorem, který může hrát určitý prim při streamování, je pak mobilita. Většina lidí dnes vlastní chytrý telefon, tablet či laptop. A ačkoliv se nejedná o úplně pohodlnou formu sledování audiovizuální zábavy, tak nějaký ten film se na 10-ti palcové obrazovce dá přetrpět.
Britské trio Clarkson, Hammond a May využilo loni pro svůj návrat právě streamovací službu - konkrétně Amazon Prime. Jejich počin The Grand Tour patřil mezi nejnákladnější seriály historie a byla to patřičná jízda. Nyní se podobnou cestou vydává McLaren, který skrze Prime bude vysílat svůj pořad mapující cestu stáje, a primárně “bažanta” Stoffela Vandoornea.
Pro britskou stáj to není první pokus, jak zaujmout mladší generaci diváků, která na internet velmi dobře slyší. McLaren totiž již loni s krátkým seriálem koketoval, kdy se snažil fanouškům objasnit, jak vlastně (ne)funguje pohonná jednotka od japonské Hondy.
Kamery budou belgického pilota mapovat na každém kroku, respektive už dávno mapují - natočená je prý již celá zimní příprava, včetně zákulisních záběrů z fabriky ve Wokingu. Neměly by chybět ani záběry z testů v Barceloně.
Kdy se seriál začne vysílat, zatím není jasné. Nebyl uveřejněn ani název. Ví se pouze to, že by se mělo jednat o exkluzivní záležitost dostupnou pouze skrze službu Amazon Prime. Ta v současné době funguje ve více jak 200 zemích světa, včetně České republiky. Prime lze vyzkoušet na 30 dní zdarma, následné předplatné pak vyjde na 10,99 dolarů (při měsíčních platbách) či 99 dolarů (roční).
Celý projekt okomentoval i výkonný ředitel McLarenu Zak Brown: “V McLarenu chceme ukázat světu každý prvek Formule 1. Víme, že fanoušci mají rádi zákulisní informace a tato série bude vůbec tím nejpodrobnějším, co kdy jaký tým ve Formuli 1 udělal. Krom technologie a výrobního procesu chceme lidem ukázat i vášeň, kterou mají stovky zaměstnanců technologického centra McLarenu, které zajišťuje vozy pro každý rok. Nakonec, Formule 1 je hlavně o lidech a já věřím, že se tomuto seriálu podaří zachytit právě tento lidský faktor, který je nedílnou součástí závodění i práce v F1.”
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.