Internet a audiovizuální streamovací platformy konkurují televizi více jak dvě dekády. Již v devadesátkách tu byl Cubanův Broadcast.com, který dokonce vysílal i takové události jako finále Super Bowlu. S příchodem mobilních zařízení ale tento segment konečně začíná běžnému vysílání pořádně zatápět.
Streamovací platformy jako Netflix, Hulu či Amazon Prime jsou dnes již naprostým standardem, tedy alespoň za oceánem. U nás přeci jen lehce zaostávají kvůli absenci české lokalizace. Jediným místem, kde se ale online streaming úplně neuchytil, jsou velké sportovní klání. Důvod je prostý: sport běží živě a lidé mají rádi pohodlí velké obrazovky. A pak je v tom samozřejmě politika...
Hlavní výhodou streamovacích služeb je primárně dostupnost obsahu 24/7/365. Dalším faktorem, který může hrát určitý prim při streamování, je pak mobilita. Většina lidí dnes vlastní chytrý telefon, tablet či laptop. A ačkoliv se nejedná o úplně pohodlnou formu sledování audiovizuální zábavy, tak nějaký ten film se na 10-ti palcové obrazovce dá přetrpět.
Britské trio Clarkson, Hammond a May využilo loni pro svůj návrat právě streamovací službu - konkrétně Amazon Prime. Jejich počin The Grand Tour patřil mezi nejnákladnější seriály historie a byla to patřičná jízda. Nyní se podobnou cestou vydává McLaren, který skrze Prime bude vysílat svůj pořad mapující cestu stáje, a primárně “bažanta” Stoffela Vandoornea.
Pro britskou stáj to není první pokus, jak zaujmout mladší generaci diváků, která na internet velmi dobře slyší. McLaren totiž již loni s krátkým seriálem koketoval, kdy se snažil fanouškům objasnit, jak vlastně (ne)funguje pohonná jednotka od japonské Hondy.
Kamery budou belgického pilota mapovat na každém kroku, respektive už dávno mapují - natočená je prý již celá zimní příprava, včetně zákulisních záběrů z fabriky ve Wokingu. Neměly by chybět ani záběry z testů v Barceloně.
Kdy se seriál začne vysílat, zatím není jasné. Nebyl uveřejněn ani název. Ví se pouze to, že by se mělo jednat o exkluzivní záležitost dostupnou pouze skrze službu Amazon Prime. Ta v současné době funguje ve více jak 200 zemích světa, včetně České republiky. Prime lze vyzkoušet na 30 dní zdarma, následné předplatné pak vyjde na 10,99 dolarů (při měsíčních platbách) či 99 dolarů (roční).
Celý projekt okomentoval i výkonný ředitel McLarenu Zak Brown: “V McLarenu chceme ukázat světu každý prvek Formule 1. Víme, že fanoušci mají rádi zákulisní informace a tato série bude vůbec tím nejpodrobnějším, co kdy jaký tým ve Formuli 1 udělal. Krom technologie a výrobního procesu chceme lidem ukázat i vášeň, kterou mají stovky zaměstnanců technologického centra McLarenu, které zajišťuje vozy pro každý rok. Nakonec, Formule 1 je hlavně o lidech a já věřím, že se tomuto seriálu podaří zachytit právě tento lidský faktor, který je nedílnou součástí závodění i práce v F1.”
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.