Antonio Giovinazzi svým výkonem v Melbourne, kde zastoupil u Sauberu Pascala Wehrleina, zapůsobil na bývalého týmového šéfa Ferrari, Cesara Fioria. Ten ho vnímá jako kandidáta na sedačku Kimiho Räikkönena u stáje z Maranella.
"To, co Antonio předvedl v Melbourne, bylo výjimečné, obzvlášť když se v sobotu ráno probudil s tím, že nahradí jezdce Sauberu. Sleduji ho 4 - 5 let a je rozhodně tím největším talentem, kterého my [Itálie] má. Na Formuli 1 je připravený. Ferrari udělalo dobře, že s ním uzavřelo smlouvu, a doufám, že mu dají šanci," uvádí Fiorio pro italské rádio RAI.
Podle něj je tedy 23letý mladík žhavým kandidátem na místo stárnoucího Räikkönena, jehož by po sezóně poslal do důchodu: "Jeho [Kimiho] poslední sezóna s Alonsem a první s Vettelem byla rozpačitá, i když se ke konci minulého roku s Vettelem zlepšil. Ala na konci sezóny mu bude 38, 39 let, a to je pak podle mě čas uzavřít své dobrodružství u Ferrari."
Na rozdíl od finského pilota má pro jeho týmového kolegu slova chvály: "Minulý rok byl výsledkem úzkosti - měl velmi špatnou sezónu. Proto je pro Vettela důležité, aby dal všem vědět, že je čtyřnásobným šampionem."
"Také Ferrari musí Mercedesu ukázat, že to letos budou mít moc těžké. Říkalo se, že se bez britských inženýrů nikam nedostanete, ale Marchionneho tým mladých inženýrů se prokázal být vítěznou volbou.
Teď přichází ta těžká část. S novými pravidly musí v každé velké ceně přidat desetinu, do konce sezóny tedy dvě sekundy. Pokud to Ferrari dokáže, zůstanou konkurenceschopní, když ne, budou tam, kde byli dříve. Bude to vyžadovat velké úsilí v oblasti aerodynamiky," soudí Fiorio.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.