Red Bull popírá, že by změna ve výkladu pravidel ohledně zavěšení měla dopad na jejich výkonnost. A nemyslí si, že by na ty nejrychlejší týmy měli příliš velkou ztrátu - díky rychlému vývoji se na ně chtějí rychle dotáhnout.
Ztráta nového vozu Adriana Neweyho v Melbourne byla po silných řečech v předsezónním období o zapojení se do boje o titul s Mercedesem překvapením - v kvalifikaci se pohybovala kolem 1,3 sekundy na kolo.
Někteří ze ztráty výkonnosti rakouské stáje podezřívají to, že se po dodatečném výkladu pravidel na podnět Ferrari vzdala svého kontroverzního systému zavěšení, které se vzrůstající rychlostí měnil své parametry tak, aby vůz s neobvykle vysokým sklonem snižoval svůj odpor. K podobnému kroku přistoupil i Mercedes, byť jeho systém fungoval odlišně.
To je vzhledem k využívání pohonné jednotky Renault klíčové, protože ta za Mercedesem v oblasti výkonu stále ztrácí. Oborný poradce Red Bullu Helmut Marko tato podezření však smetl ze stolu slovy: "Nepoužili jsme ho z váhových důvodů." V Austrálii kvůli tomu museli volit méně přítlaku, aby se na rovinkách vyrovnali Mercedesu či Ferrari.
Šéf týmu Christian Horner na otázku, zda Red Bull doplatil na úpravu pravidel, protože měl předtím pokročilejší systém zavěšení, odpovídá: "Nemyslím si to. Systém zavěšení, který byl zakázaný, jsme chtěli vyvíjet v zimě. A upřímně, i kdybychom měli možnost ho využít, tak by si místo v autě kvůli své hmotnosti nezasloužil. Jezdíme v podstatě s tím, s čím jsme jezdili v předchozích sezónách."
Se závodní rychlostí jejich nového vozu RB13 byl spokojený: "Chceme dělat rychlé pokroky. Naše auto je očividně třetí, ale v dalších dvou závodech plánujeme ztrátu snížit. V Melbourne udělalo nejsilnější dojem Ferrari a zřejmě tam měli nejsilnější auto. Ale docela upřímně si nemyslím, že by Mercedes byl zas o tolik před námi. Podle mě potřebujeme zrychlit o půl sekundy na kolo."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.