Red Bull popírá, že by změna ve výkladu pravidel ohledně zavěšení měla dopad na jejich výkonnost. A nemyslí si, že by na ty nejrychlejší týmy měli příliš velkou ztrátu - díky rychlému vývoji se na ně chtějí rychle dotáhnout.
Ztráta nového vozu Adriana Neweyho v Melbourne byla po silných řečech v předsezónním období o zapojení se do boje o titul s Mercedesem překvapením - v kvalifikaci se pohybovala kolem 1,3 sekundy na kolo.
Někteří ze ztráty výkonnosti rakouské stáje podezřívají to, že se po dodatečném výkladu pravidel na podnět Ferrari vzdala svého kontroverzního systému zavěšení, které se vzrůstající rychlostí měnil své parametry tak, aby vůz s neobvykle vysokým sklonem snižoval svůj odpor. K podobnému kroku přistoupil i Mercedes, byť jeho systém fungoval odlišně.
To je vzhledem k využívání pohonné jednotky Renault klíčové, protože ta za Mercedesem v oblasti výkonu stále ztrácí. Oborný poradce Red Bullu Helmut Marko tato podezření však smetl ze stolu slovy: "Nepoužili jsme ho z váhových důvodů." V Austrálii kvůli tomu museli volit méně přítlaku, aby se na rovinkách vyrovnali Mercedesu či Ferrari.
Šéf týmu Christian Horner na otázku, zda Red Bull doplatil na úpravu pravidel, protože měl předtím pokročilejší systém zavěšení, odpovídá: "Nemyslím si to. Systém zavěšení, který byl zakázaný, jsme chtěli vyvíjet v zimě. A upřímně, i kdybychom měli možnost ho využít, tak by si místo v autě kvůli své hmotnosti nezasloužil. Jezdíme v podstatě s tím, s čím jsme jezdili v předchozích sezónách."
Se závodní rychlostí jejich nového vozu RB13 byl spokojený: "Chceme dělat rychlé pokroky. Naše auto je očividně třetí, ale v dalších dvou závodech plánujeme ztrátu snížit. V Melbourne udělalo nejsilnější dojem Ferrari a zřejmě tam měli nejsilnější auto. Ale docela upřímně si nemyslím, že by Mercedes byl zas o tolik před námi. Podle mě potřebujeme zrychlit o půl sekundy na kolo."
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.