McLaren se již třetí sezónu v řadě trápí s pohonnými jednotkami Honda. V Austrálii patřil mezi nejhorší celky a zatím to nevypadá pro tradiční britskou stáj úplně dobře.
Ze situací samozřejmě nemůže být nikdo spokojený, ale nejvíce trpí asi Alonso, který patří mezi nejlepší jezdce současnosti a bohužel nemá vůz, ve kterém by mohl bojovat o přední příčky.
A jak víme, tak rodák z asturijského Ovieda není již žádným mladíkem. Svůj poslední titul získal před více jak dekádou a ve svých 35-ti letech to má již jen pár let do závodního důchodu.
Začínají se tedy objevovat různé spekulace o odchodu Alonsa z McLarenu. Mluví se třeba i o Ferrari, ze kterého by pro sezónu 2018 mohl přejít Vettel do Mercedesu. Nyní vody lehce rozvířil i australský expilot Red Bullu Mark Webber, který tvrdí, že by Alonso mohl od McLarenu odejít již během sezóny 2017.
“Možná u nich Fernando nezůstane celý rok,” řekl pro belgickou televizi Sporza Mark Webber. “Může se stát, že Stoffel (Vandoorne) bude mít jiného týmového kolegu,” pokračoval bývalý kolega Vettela.
“Nikdy nevíte co se stane, klidně by mohl odejít. Je frustrovaný, nemůže dojíždět ani na 6. či 7. místě. Možná, že Stoffel je spokojený s body, ale Alonso na body nehraje. Chce bojovat o pódiová umístění. Je od toho ale hodně daleko,” zakončil Webber.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.