Piloti McLarenu se po prvním závodě shodují v tom, že jejich McLaren MCL32 je tím nejpomalejším z letošních monopostů.
Z komentářů Fernanda Alonsa jde vidět, že mu dochází trpělivost. Podle Marka Webbera je dokonce možné, že letošní sezónu s McLarenem ani nedokončí.
"Optimismus? Myslím, že to, čeho jsem byl schopný tento víkend, už nebude možné zopakovat," vysvětluje svá slova o hrdosti na to, že v Melbourne dokázal závodit těsně za bodovanými pozicemi i přes to, že měl k dispozici nejpomalejší auto v poli. "Sám na body dosáhnout nemůžu."
A v nadcházejících závodech podle něj bude ještě hůře: "Když se dostaneme na normální okruhy, tak budeme ještě více vzadu. Nikdy jsem ještě neodjel lepší závod, ale sotva jsem seděl v méně konkurenceschopném voze. Pokud jde o výkonnost, tak jsme poslední - jsme desátí," přiznává španělská hvězda McLarenu.
Jeho nový týmový kolega Stoffel Vandoorne chválou také moc neoplýval: "Jsme víceméně poslední. Náš balík opravdu není konkurenceschopný." Sotva jej může těšit fakt, že byl v některých fázích rychlejší než Alonso, který měl se svým vozem technické problémy (poškození levého předního brzdového kanálku vyústilo v poškození podlahy a nakonec i v odstoupení ze závodu).
"Necením si svých časů na kolo ve srovnání s Fernandovými v situaci, v jaké jsme - občas když bojoval uprostřed pole a já jsem jezdil víceméně osamocen," pokračuje belgický mladík, jenž s formou svého týmu není vůbec spokojený.
"Nejsem šťastný, ale to je normální. Když jste o tři sekundy pomalejší, tak to není záživné, protože ve skutečnosti nezávodíte. V Číně a v Bahrajnu dostaneme nové díly a pokusíme se zlepšit. Víme však, že to bude trvat. Příští závody budou stejně obtížné," dodává Vandoorne.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.