Piloti McLarenu se po prvním závodě shodují v tom, že jejich McLaren MCL32 je tím nejpomalejším z letošních monopostů.
Z komentářů Fernanda Alonsa jde vidět, že mu dochází trpělivost. Podle Marka Webbera je dokonce možné, že letošní sezónu s McLarenem ani nedokončí.
"Optimismus? Myslím, že to, čeho jsem byl schopný tento víkend, už nebude možné zopakovat," vysvětluje svá slova o hrdosti na to, že v Melbourne dokázal závodit těsně za bodovanými pozicemi i přes to, že měl k dispozici nejpomalejší auto v poli. "Sám na body dosáhnout nemůžu."
A v nadcházejících závodech podle něj bude ještě hůře: "Když se dostaneme na normální okruhy, tak budeme ještě více vzadu. Nikdy jsem ještě neodjel lepší závod, ale sotva jsem seděl v méně konkurenceschopném voze. Pokud jde o výkonnost, tak jsme poslední - jsme desátí," přiznává španělská hvězda McLarenu.
Jeho nový týmový kolega Stoffel Vandoorne chválou také moc neoplýval: "Jsme víceméně poslední. Náš balík opravdu není konkurenceschopný." Sotva jej může těšit fakt, že byl v některých fázích rychlejší než Alonso, který měl se svým vozem technické problémy (poškození levého předního brzdového kanálku vyústilo v poškození podlahy a nakonec i v odstoupení ze závodu).
"Necením si svých časů na kolo ve srovnání s Fernandovými v situaci, v jaké jsme - občas když bojoval uprostřed pole a já jsem jezdil víceméně osamocen," pokračuje belgický mladík, jenž s formou svého týmu není vůbec spokojený.
"Nejsem šťastný, ale to je normální. Když jste o tři sekundy pomalejší, tak to není záživné, protože ve skutečnosti nezávodíte. V Číně a v Bahrajnu dostaneme nové díly a pokusíme se zlepšit. Víme však, že to bude trvat. Příští závody budou stejně obtížné," dodává Vandoorne.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.