Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.
Zatímco loni jsme během Velké ceny Austrálie zaznamenali 96 získaných a 111 ztracených pozic, letos jich bylo jen 29 získaných a 24 ztracených - soubojů kolo na kolo i předjížděcích manévrů výrazně ubylo - včera jsme jich viděli pouze 14 (loni 37), z toho 3 s DRS.
Jde o důsledek nových pravidel, kdy sice narostla šířka pneumatik a s tím i mechanická přilnavost, k rozsáhlému posílení však došlo i v oblasti aerodynamického přilnavosti. Vozy i křídla jsou nyní širší, difuzory větší, proto generují mnohem vyšší přítlak.
Piloti zjišťují, že to je v zatáčkách mnohem těžší následovat vůz před sebou. "Rozhodně. Víte, že to bylo těžké i v předchozích letech jezdit za sebou, jakmile jste se dostali na rozdíl jedné a půl sekundy nebo jedné sekundy zkrátka proto, že turbulentní vzduch narušuje aerodynamiku auta, a proto nemáte tolik přilnavosti," popisuje Valtteri Bottas z Mercedesu.
"Protože nyní větší část přilnavosti vychází z aerodynamiky, tak to má ještě výraznější vliv. Auta jsou širší, proto si myslím, že je turbulentního vzduchu více, takže teď jde o dvě nebo dokonce o dvě a půl sekundy. Opravdu cítíte velký vliv z auta před vámi a v zatáčkách se za sebou jezdí hůře," pokračuje třetí muž včerejšího závodu.
To by mohlo mít pozitivní vliv na rovinkách, kdy by docházelo k většímu snížení odporu při následování soupeře a většímu zrychlení za ním. Jenže pro předjíždění tento efekt moc využít nelze. "Samozřejmě, že na rovinkách máte větší aerodynamický stín, ale když nemůžete za sebou jezdit v zatáčkách, tak je to těžké ho využít. To je problém," vysvětluje Bottas.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.