Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.
Zatímco loni jsme během Velké ceny Austrálie zaznamenali 96 získaných a 111 ztracených pozic, letos jich bylo jen 29 získaných a 24 ztracených - soubojů kolo na kolo i předjížděcích manévrů výrazně ubylo - včera jsme jich viděli pouze 14 (loni 37), z toho 3 s DRS.
Jde o důsledek nových pravidel, kdy sice narostla šířka pneumatik a s tím i mechanická přilnavost, k rozsáhlému posílení však došlo i v oblasti aerodynamického přilnavosti. Vozy i křídla jsou nyní širší, difuzory větší, proto generují mnohem vyšší přítlak.
Piloti zjišťují, že to je v zatáčkách mnohem těžší následovat vůz před sebou. "Rozhodně. Víte, že to bylo těžké i v předchozích letech jezdit za sebou, jakmile jste se dostali na rozdíl jedné a půl sekundy nebo jedné sekundy zkrátka proto, že turbulentní vzduch narušuje aerodynamiku auta, a proto nemáte tolik přilnavosti," popisuje Valtteri Bottas z Mercedesu.
"Protože nyní větší část přilnavosti vychází z aerodynamiky, tak to má ještě výraznější vliv. Auta jsou širší, proto si myslím, že je turbulentního vzduchu více, takže teď jde o dvě nebo dokonce o dvě a půl sekundy. Opravdu cítíte velký vliv z auta před vámi a v zatáčkách se za sebou jezdí hůře," pokračuje třetí muž včerejšího závodu.
To by mohlo mít pozitivní vliv na rovinkách, kdy by docházelo k většímu snížení odporu při následování soupeře a většímu zrychlení za ním. Jenže pro předjíždění tento efekt moc využít nelze. "Samozřejmě, že na rovinkách máte větší aerodynamický stín, ale když nemůžete za sebou jezdit v zatáčkách, tak je to těžké ho využít. To je problém," vysvětluje Bottas.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.