Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.
Zatímco loni jsme během Velké ceny Austrálie zaznamenali 96 získaných a 111 ztracených pozic, letos jich bylo jen 29 získaných a 24 ztracených - soubojů kolo na kolo i předjížděcích manévrů výrazně ubylo - včera jsme jich viděli pouze 14 (loni 37), z toho 3 s DRS.
Jde o důsledek nových pravidel, kdy sice narostla šířka pneumatik a s tím i mechanická přilnavost, k rozsáhlému posílení však došlo i v oblasti aerodynamického přilnavosti. Vozy i křídla jsou nyní širší, difuzory větší, proto generují mnohem vyšší přítlak.
Piloti zjišťují, že to je v zatáčkách mnohem těžší následovat vůz před sebou. "Rozhodně. Víte, že to bylo těžké i v předchozích letech jezdit za sebou, jakmile jste se dostali na rozdíl jedné a půl sekundy nebo jedné sekundy zkrátka proto, že turbulentní vzduch narušuje aerodynamiku auta, a proto nemáte tolik přilnavosti," popisuje Valtteri Bottas z Mercedesu.
"Protože nyní větší část přilnavosti vychází z aerodynamiky, tak to má ještě výraznější vliv. Auta jsou širší, proto si myslím, že je turbulentního vzduchu více, takže teď jde o dvě nebo dokonce o dvě a půl sekundy. Opravdu cítíte velký vliv z auta před vámi a v zatáčkách se za sebou jezdí hůře," pokračuje třetí muž včerejšího závodu.
To by mohlo mít pozitivní vliv na rovinkách, kdy by docházelo k většímu snížení odporu při následování soupeře a většímu zrychlení za ním. Jenže pro předjíždění tento efekt moc využít nelze. "Samozřejmě, že na rovinkách máte větší aerodynamický stín, ale když nemůžete za sebou jezdit v zatáčkách, tak je to těžké ho využít. To je problém," vysvětluje Bottas.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.