Lewis Hamilton sice vyhrál kvalifikaci, ale v závodě se musel sklonit před Sebastianem Vettelem, jenž s Ferrari zvítězil. Pomohla mu k tomu zejména lepší výdrž pneumatik, což je oblastí, na které musí Mercedes zapracovat.
Britský pilot se vrací k úvodnímu podniku letošního šampionátu, v němž zpočátku vedl: "Tým mě požádal o informaci, jak jsou na tom během jízdy pneumatiky. Měli jsme zkrátka v plánu nějaký závod a já jsem byl požádán o něco, co nebylo nezbytně optimální."
"Zaprvé jsme neměli rychlost na to, abychom si například vyjeli na Sebastiana náskok, což jsme se dozvěděli brzy. Pokračovali jsme na této cestě, které zkrátka nakonec nevyšla. Jde o oblast, na které musíme pracovat. To, jak využíváme pneumatiky, je očividně tím, v čem ztrácíme. Takže se zkrátka snažíme učinit změny, abychom se v budoucnu zlepšili, k čemuž také dojde," věří Hamilton.
Během včerejšího závodu zněl v rádiu často hodně nervózně až naštvaně, což bylo dáno i tím, že Mercedes byl po předsezónních testech stále považován za největšího kandidáta na vítězství.
Po nich vyšlo najevo, že po posledním objasnění pravidel ze strany FIA museli upravit svůj systém zavěšení, stejně jako Red Bull. I když obě stáje tvrdí, že šlo jen o drobnosti, které na výkonnost neměly vliv, tak podle některých inženýrů se tyto změny jejich výkonnosti v Austrálii přece jen dotkly.
"Neřekl bych, že jsem spokojený. Myslím, že jste realisticky mohli vidět, že jsme prošli obrovskou změnou pravidel a že jsme zde bojovali těsně o vítězství, což nám těsně nevyšlo," pokračuje. Přesto se mu daří najít pozitiva: "Podle mě je spousta věcí, na které můžeme být neuvěřitelně hrdí."
"Je to skvělé vidět Ferrari vpředu. Myslím si, že to je dobré pro sport, že máme tuto těsnou bitvu. Já jsem závod mohl vyhrát a existují určité věci, které jsme možná mohli udělat lépe. Dal jsem do toho ale všechno, co jsem mohl. Nemůžu vyhrát vše," uvědomuje si Hamilton.
Co patří mezi ty "určité věci," které podle něj včera mohl Mercedes zvládnout lépe? "To vám fakt nemůžu říct. Existuje spousta věcí - jde o interní záležitosti, na kterých pracujeme. Jde o soubor věcí - jak moc na to tlačíte, vyvážení... Je toho hodně."
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.