Lewis Hamilton sice vyhrál kvalifikaci, ale v závodě se musel sklonit před Sebastianem Vettelem, jenž s Ferrari zvítězil. Pomohla mu k tomu zejména lepší výdrž pneumatik, což je oblastí, na které musí Mercedes zapracovat.
Britský pilot se vrací k úvodnímu podniku letošního šampionátu, v němž zpočátku vedl: "Tým mě požádal o informaci, jak jsou na tom během jízdy pneumatiky. Měli jsme zkrátka v plánu nějaký závod a já jsem byl požádán o něco, co nebylo nezbytně optimální."
"Zaprvé jsme neměli rychlost na to, abychom si například vyjeli na Sebastiana náskok, což jsme se dozvěděli brzy. Pokračovali jsme na této cestě, které zkrátka nakonec nevyšla. Jde o oblast, na které musíme pracovat. To, jak využíváme pneumatiky, je očividně tím, v čem ztrácíme. Takže se zkrátka snažíme učinit změny, abychom se v budoucnu zlepšili, k čemuž také dojde," věří Hamilton.
Během včerejšího závodu zněl v rádiu často hodně nervózně až naštvaně, což bylo dáno i tím, že Mercedes byl po předsezónních testech stále považován za největšího kandidáta na vítězství.
Po nich vyšlo najevo, že po posledním objasnění pravidel ze strany FIA museli upravit svůj systém zavěšení, stejně jako Red Bull. I když obě stáje tvrdí, že šlo jen o drobnosti, které na výkonnost neměly vliv, tak podle některých inženýrů se tyto změny jejich výkonnosti v Austrálii přece jen dotkly.
"Neřekl bych, že jsem spokojený. Myslím, že jste realisticky mohli vidět, že jsme prošli obrovskou změnou pravidel a že jsme zde bojovali těsně o vítězství, což nám těsně nevyšlo," pokračuje. Přesto se mu daří najít pozitiva: "Podle mě je spousta věcí, na které můžeme být neuvěřitelně hrdí."
"Je to skvělé vidět Ferrari vpředu. Myslím si, že to je dobré pro sport, že máme tuto těsnou bitvu. Já jsem závod mohl vyhrát a existují určité věci, které jsme možná mohli udělat lépe. Dal jsem do toho ale všechno, co jsem mohl. Nemůžu vyhrát vše," uvědomuje si Hamilton.
Co patří mezi ty "určité věci," které podle něj včera mohl Mercedes zvládnout lépe? "To vám fakt nemůžu říct. Existuje spousta věcí - jde o interní záležitosti, na kterých pracujeme. Jde o soubor věcí - jak moc na to tlačíte, vyvážení... Je toho hodně."
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.