Whiting vysvětluje příčiny druhého zaváděcího kola. Kvjat za to nemůže

Charlie Whiting  v Číně
Charlie Whiting v Číně, foto: Red Bull
Albert Hadáček 26. března 2017 18:20
Sdílej:

Závodní ředitel nyní dovysvětlil důvody, proč jezdci museli před startem VC Austrálie zajet dvě zahřívací kola. Jak se nakonec ukázalo, chyba byla na straně ředitelství závodu.

“Start jsem posunul, jelikož jsem si nebyl úplně jistý, zda je vše v pořádku předtím, než se spustí odpočet,” řekl pro Motosport.com závodní ředitel. “Zaprvé, Peréz byl nejdříve na špatném místě, ale pak se začal srovnávat. Pak tam byl ještě nějaký problém s Kvjatem a jeden z maršálů zmáčkl žluté tlačítko, které se používá v situaci, kdy něco není v pořádku. Nevěděli jsme, co se děje, a nejbezpečnější řešení tak bylo vyslat jezdce na další rozehřívací kolo,” pokračoval Whiting.

"Video následně ukázalo, že u Kvjata žádný problém nebyl, on dokonce ani nedával žádný signál, který by značil potíže. Asi to tedy spíše byly jen slabé nervy traťového maršála. To nevysvětluje, proč bylo tlačítko zmáčknuto, ale někteří lidé pod tlakem dělají nevysvětlitelné věci,” dodal Whiting.

"Prostě a jednoduše hlavním důvodem byla bezpečnost, a proto jsme nechali piloty obkroužit jedno zaváděcí kolo navíc. Žádný jezdec nebyl na vině, takže nikdo nemusel startovat z boxové uličky,” zakončil závodní ředitel.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.