Závodní ředitel nyní dovysvětlil důvody, proč jezdci museli před startem VC Austrálie zajet dvě zahřívací kola. Jak se nakonec ukázalo, chyba byla na straně ředitelství závodu.
“Start jsem posunul, jelikož jsem si nebyl úplně jistý, zda je vše v pořádku předtím, než se spustí odpočet,” řekl pro Motosport.com závodní ředitel. “Zaprvé, Peréz byl nejdříve na špatném místě, ale pak se začal srovnávat. Pak tam byl ještě nějaký problém s Kvjatem a jeden z maršálů zmáčkl žluté tlačítko, které se používá v situaci, kdy něco není v pořádku. Nevěděli jsme, co se děje, a nejbezpečnější řešení tak bylo vyslat jezdce na další rozehřívací kolo,” pokračoval Whiting.
"Video následně ukázalo, že u Kvjata žádný problém nebyl, on dokonce ani nedával žádný signál, který by značil potíže. Asi to tedy spíše byly jen slabé nervy traťového maršála. To nevysvětluje, proč bylo tlačítko zmáčknuto, ale někteří lidé pod tlakem dělají nevysvětlitelné věci,” dodal Whiting.
"Prostě a jednoduše hlavním důvodem byla bezpečnost, a proto jsme nechali piloty obkroužit jedno zaváděcí kolo navíc. Žádný jezdec nebyl na vině, takže nikdo nemusel startovat z boxové uličky,” zakončil závodní ředitel.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.