MELBOURNE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů a jaké pneumatikové strategie použily ve Velké ceně Austrálie 2017?
Nejlépe do sezóny vstoupil loňský král zastávek Williams, který Massu v 20. kole přezul za 2,4 sekundy (viz video) a Strolla o 9 kol později za 2,65 s. Zastávky s většími a těžšími koly jsou o něco pomalejší než loni, během sezóny se ale velmi pravděpodobně jejich dalšího zrychlení, byť ale asi ne až na loňskou úroveň, kdy se pohybovaly kolem 1,9 vteřiny.
Velmi rychle přezouval také Mercedes, když Bottase v 25. kole odbavil za 2,5 sekundy a Hamiltona o 8 kol dříve za 3 sekundy. Na hranici tří vteřin byly i zastávky Sainze (Toro Rosso) a Vettela (Ferrari).
Vettel vyhrál Velkou cenu Austrálie 2017 pro Ferrari díky delšímu úvodnímu stintu (tzv over-cut) na ultra-měkkých pneumatikách než vítěz kvalifikace Hamilton, kterému návrat do čela zhatil také Verstappen, přes něhož se nebyl schopen dostat.
Všichni klasifikovaní piloti závod odjeli na jednu zastávku, výjimkou byli jen Hülkenberg s Kvjatem, kteří se v boxech ukázali dvakrát. Pro start zvolila drtivá většina pole ultra-měkkou směsi, na super-měkké začínali jen Ericsson se Strollem a na měkké Giovinazzi, Magnussen a Palmerem.
V závodě piloti použili všechny tři směsi, nejrychlejší kola dosahovali v závěru na pneumatikách, které za sebou měly přes 30 kol. Pirelli dokázalo dostat požadavku na prodloužení jejich životnosti, což se však negativně odrazilo na zábavnosti závodu a pestrosti strategií.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách zvládl Kvjat (34 kol), na super-měkkých Magnussen (43 kol) a na měkkých Vandoorne - 46 kol z celkových 56 (tj. 82,1 % závodu).
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.