Nejdříve neoficiální rekord trati přepsal Vettel během třetího tréninku, v kvalifikaci laťku ještě o něco posunul Lewis Hamilton s časem 1:22,188. A přestože je to oproti loňsku posun pouze o zhruba 1,6 vteřiny, tak přetížení v zatáčkách je dle jezdců enormní.
Šéf motorsportové divize Pirelli předpovídal, že jezdci budou v zatáčkách zažívat přetížení okolo 4 - 5 G. Dle pilotů se ale blíží k hranici 8 G, což pomalu ale jistě začíná připomínat přetížení letadel v závodech Red Bull Air Race, ty mají jako maximum povolené přetížení 12 G, ve kterém mohou piloti dle pravidel setrvat pouhých 0,5 vteřiny. "Běžně" piloti lítají v přetížení 10 G.
"Řízení aut je naprosto brutální, v některých zatáčkách nejsme daleko od přetížení 8 G . Je to tedy docela zábava," okomentoval situaci Grosjean. "Je to ale náročné pro tělo i samotné auto. Nechtěl bych v některých místech netrefit brzdný bod. Ta rychlost v zatáčkách je oproti minulosti šílená. Musíte být opravdu precizní," dodal Francouz jezdící za americký Haas.
Přestože byl Hamilton ohledně nových aut zpočátku skeptický, tak reálný zážitek je dle trojnásobného mistra světa neuvěřitelný. "Je to neskutečné. Je to vůbec to nejlepší, co jsem tady kdy zažil. Přilnavost je skvělá, aerodynamika je naprosto rozdílná. Jezdec může mnohem více tlačit v zatáčkách. Dříve tu auto jen tak klouzalo kvůli nízké přilnavosti gum, teď je to úplně jiný zážitek," sdělil médiím Lewis Hamilton.
Felipe Massa naopak není s rychlostí vozů úplně spokojen. Čekal, že se časy zrychlí o předpovídané 3 vteřiny oproti loňsku. "Opravdu jsem čekal, že budeme rychlejší o ty tři vteřiny. Nevím, možná je ta trať prostě pomalá. Auta jsou ale mnohem zábavnější, připomínají monoposty z roku 2008, které měly vysoký přítlak. Již zítra uvidíme, jak to nakonec dopadne. Doufám, že to bude skvělý závod."
Grojsean s Verstappenem se shodují, že po výjezdu ze zatáčky naopak přilnavost značně poskočí dolů kvůli ztrátě přítlaku a již několik pilotů na to během víkendu doplatilo (Palmer, Ricciardo a Stroll).
"Auta jsou v zatáčkách více stabilní, ale problémem je ztráta přítlaku, pak můžou nastat problémy. Pokud ale jedete optimálně, tak je to větší zábava než dříve - hlavně pak v kvalifikaci, kdy máte méně paliva," zhodnotil situaci Verstappen.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.