K současné formě McLarenu - Hondy se vyjadřují bývalý pilot Formule 1 Martin Brundle i bývalý technický ředitel Williamsu Pat Symonds. Jak ji hodnotí a co doporučují k nápravě?
Brundle: Je to strašné"Je to noční můra. Zdá se, že udělali krok zpět. Dalo se to pochopit první rok, kdy i Mercedes prohlásil, že by tak brzo měli stejné problémy jako Honda, ne-li větší," popisuje Brundle, jenž se v současné době dobře živí jako komentátor britské televize Sky.
"V roce 2016 na tom byli lépe, ale letos udělali krok zpět. Pro Formuli 1 to je strašné. Nikdo nepotřebuje, aby to skvělému týmu McLaren, Fernandovi Alonsovi a Stoffelovi Vandoornemu vybuchovalo a oni se potáceli na chvostu pole," soudí Brundle o stáji z Wokingu, která na vítězství v závodě čeká už od Velké ceny Brazílie 2012.
Ačkoliv sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa před sezónou uvedl, že budou na úrovni loňského Mercedesu, tak dnes Alonsovi na nejrychlejšího Lewise Hamiltona scházely 2,5 sekundy a Vandoornemu dokonce tři sekundy. Brundle k tomu dodává: "Problémem je, že celý koncept je špatný. Nedá se to jednoduše napravit."
Symonds: Honda musí přijmout pomoc z vnějškuBývalý technický ředitel Williamsu dobře ví, jak jsou současné pohonné jednotky složité. Co doporučuje japonské automobilce? "Ty motory jsou tak odlišné od silničních motorů. Jsou neuvěřitelně složité, velmi sofistikované.
Já mám vůči nim velké sympatie. Myslím, že to je pro ně fakt těžké, chci ale vidět McLaren vpředu. Jsou skvělým týmem se skvělými jezdci, zaslouží si šanci!
Kdybychom se vrátili do slavných dnů Williamsu - Hondy a k podobným věcem, tak Honda měla velmi odlišnou filozofii. Od té doby, co se přesunuli do Brackley a vedli svůj vlastní tým, tak tako izolace byla vidět. Pokračuje, a to je špatné," myslí si Symonds, podle kterého by měli přijmout pomoc zvenčí.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.