K současné formě McLarenu - Hondy se vyjadřují bývalý pilot Formule 1 Martin Brundle i bývalý technický ředitel Williamsu Pat Symonds. Jak ji hodnotí a co doporučují k nápravě?
Brundle: Je to strašné"Je to noční můra. Zdá se, že udělali krok zpět. Dalo se to pochopit první rok, kdy i Mercedes prohlásil, že by tak brzo měli stejné problémy jako Honda, ne-li větší," popisuje Brundle, jenž se v současné době dobře živí jako komentátor britské televize Sky.
"V roce 2016 na tom byli lépe, ale letos udělali krok zpět. Pro Formuli 1 to je strašné. Nikdo nepotřebuje, aby to skvělému týmu McLaren, Fernandovi Alonsovi a Stoffelovi Vandoornemu vybuchovalo a oni se potáceli na chvostu pole," soudí Brundle o stáji z Wokingu, která na vítězství v závodě čeká už od Velké ceny Brazílie 2012.
Ačkoliv sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa před sezónou uvedl, že budou na úrovni loňského Mercedesu, tak dnes Alonsovi na nejrychlejšího Lewise Hamiltona scházely 2,5 sekundy a Vandoornemu dokonce tři sekundy. Brundle k tomu dodává: "Problémem je, že celý koncept je špatný. Nedá se to jednoduše napravit."
Symonds: Honda musí přijmout pomoc z vnějškuBývalý technický ředitel Williamsu dobře ví, jak jsou současné pohonné jednotky složité. Co doporučuje japonské automobilce? "Ty motory jsou tak odlišné od silničních motorů. Jsou neuvěřitelně složité, velmi sofistikované.
Já mám vůči nim velké sympatie. Myslím, že to je pro ně fakt těžké, chci ale vidět McLaren vpředu. Jsou skvělým týmem se skvělými jezdci, zaslouží si šanci!
Kdybychom se vrátili do slavných dnů Williamsu - Hondy a k podobným věcem, tak Honda měla velmi odlišnou filozofii. Od té doby, co se přesunuli do Brackley a vedli svůj vlastní tým, tak tako izolace byla vidět. Pokračuje, a to je špatné," myslí si Symonds, podle kterého by měli přijmout pomoc zvenčí.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.