K současné formě McLarenu - Hondy se vyjadřují bývalý pilot Formule 1 Martin Brundle i bývalý technický ředitel Williamsu Pat Symonds. Jak ji hodnotí a co doporučují k nápravě?
Brundle: Je to strašné"Je to noční můra. Zdá se, že udělali krok zpět. Dalo se to pochopit první rok, kdy i Mercedes prohlásil, že by tak brzo měli stejné problémy jako Honda, ne-li větší," popisuje Brundle, jenž se v současné době dobře živí jako komentátor britské televize Sky.
"V roce 2016 na tom byli lépe, ale letos udělali krok zpět. Pro Formuli 1 to je strašné. Nikdo nepotřebuje, aby to skvělému týmu McLaren, Fernandovi Alonsovi a Stoffelovi Vandoornemu vybuchovalo a oni se potáceli na chvostu pole," soudí Brundle o stáji z Wokingu, která na vítězství v závodě čeká už od Velké ceny Brazílie 2012.
Ačkoliv sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa před sezónou uvedl, že budou na úrovni loňského Mercedesu, tak dnes Alonsovi na nejrychlejšího Lewise Hamiltona scházely 2,5 sekundy a Vandoornemu dokonce tři sekundy. Brundle k tomu dodává: "Problémem je, že celý koncept je špatný. Nedá se to jednoduše napravit."
Symonds: Honda musí přijmout pomoc z vnějškuBývalý technický ředitel Williamsu dobře ví, jak jsou současné pohonné jednotky složité. Co doporučuje japonské automobilce? "Ty motory jsou tak odlišné od silničních motorů. Jsou neuvěřitelně složité, velmi sofistikované.
Já mám vůči nim velké sympatie. Myslím, že to je pro ně fakt těžké, chci ale vidět McLaren vpředu. Jsou skvělým týmem se skvělými jezdci, zaslouží si šanci!
Kdybychom se vrátili do slavných dnů Williamsu - Hondy a k podobným věcem, tak Honda měla velmi odlišnou filozofii. Od té doby, co se přesunuli do Brackley a vedli svůj vlastní tým, tak tako izolace byla vidět. Pokračuje, a to je špatné," myslí si Symonds, podle kterého by měli přijmout pomoc zvenčí.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.