Honda usilovně pracuje na vylepšeném motoru, který by McLarenu pomohl k lepším výkonům. Nedočkáme se ho ale dříve než za dva měsíce.
Alonso sice skončil v druhém tréninku v Austrálii dvanáctý, a i když se s motorem žádné vážnější problémy neobjevily, přesto z výkonu Hondy moc nadšený nebyl. Ta již ale v továrně chystá novou verzi, kterou by ráda nasadila v červnu kolem Monaka.
Již z rychlostí na pomezí sektorů a na speed trapu, které po trénincích exkluzivně uvádím na F1news.cz, je patrné, že japonský výrobce na své rivaly ztrácí hodně: 7- 9 km/h, zatímco ostatní tři motoráři (Ferrari, Mercedes a Renault) se vešli do rozmezí 1 km/h.
Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa připouští: "Rozdíl ve výkonu jsou velké. Abyste výkon zvýšili, tak je nezbytné zvýšit efektivitu spalování. Ale kvůli tomu musíte vyměnit hardware současné pohonné jednotky. Proto vyvíjíme vylepšenou pohonnou jednotku, ale její dokončení zabere nějaký čas. Byl bych rád, kdybychom ji dokončili a ve voze měli do dvou měsíců."
Honda sice dnes nezaznamenala žádné vážnější problémy, přesto potíže s vibracemi a s příliš vysokými teplotami v oblasti ventilů nejsou zcela vyřešeny. Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne byli během tréninku požádáni o to, aby řadili v odlišném pásmu otáček, což se odráží v časech na kolo.
"Vibrace dnes nebyly až takový problém. Trochu se ale objevovaly při řazení nahoru, pokud to tedy vyřešíme, pak můžeme získat trochu času na kolo," prozrazuje Hasegawa.
Spolehlivost v trénincích byla dobrá, rychlost však nikoliv, což si uvědomuje i ředitel týmu Zak Brown: "Myslím, že ostatní měli nějaké problémy, proto nevím, jestli je dnešek reprezentativním vyjádřením toho, kde budeme zítra v kvalifikaci."
"Doufám, že jo, protože 12. místo by bylo trochu lepší, než se očekávalo. Šlo ale jen o volný trénink a první den. Nevíte, kdo jezdil s vyšším výkonem nebo kdo měl kolik paliva. Šlo ale o dobrý den," hodnotí Brown.
Na otázku k vibracím motoru Hondy odpovídá: "Zlepšili se, myslím si však, že je příliš brzy na to říct, že jsou věci vyřešeny, protože jsme ještě neujeli vzdálenost velké ceny. Bylo ale dobré, že jsme ujeli slušný počet kol - více kol, než kterýkoliv jiný den. Piloti si auto pochvalovali. Fernando a Stoffel uváděli, že se chová velmi dobře, vypadá dobře. Teď se jen musíme posunovat výše na roštu."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.