Honda usilovně pracuje na vylepšeném motoru, který by McLarenu pomohl k lepším výkonům. Nedočkáme se ho ale dříve než za dva měsíce.
Alonso sice skončil v druhém tréninku v Austrálii dvanáctý, a i když se s motorem žádné vážnější problémy neobjevily, přesto z výkonu Hondy moc nadšený nebyl. Ta již ale v továrně chystá novou verzi, kterou by ráda nasadila v červnu kolem Monaka.
Již z rychlostí na pomezí sektorů a na speed trapu, které po trénincích exkluzivně uvádím na F1news.cz, je patrné, že japonský výrobce na své rivaly ztrácí hodně: 7- 9 km/h, zatímco ostatní tři motoráři (Ferrari, Mercedes a Renault) se vešli do rozmezí 1 km/h.
Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa připouští: "Rozdíl ve výkonu jsou velké. Abyste výkon zvýšili, tak je nezbytné zvýšit efektivitu spalování. Ale kvůli tomu musíte vyměnit hardware současné pohonné jednotky. Proto vyvíjíme vylepšenou pohonnou jednotku, ale její dokončení zabere nějaký čas. Byl bych rád, kdybychom ji dokončili a ve voze měli do dvou měsíců."
Honda sice dnes nezaznamenala žádné vážnější problémy, přesto potíže s vibracemi a s příliš vysokými teplotami v oblasti ventilů nejsou zcela vyřešeny. Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne byli během tréninku požádáni o to, aby řadili v odlišném pásmu otáček, což se odráží v časech na kolo.
"Vibrace dnes nebyly až takový problém. Trochu se ale objevovaly při řazení nahoru, pokud to tedy vyřešíme, pak můžeme získat trochu času na kolo," prozrazuje Hasegawa.
Spolehlivost v trénincích byla dobrá, rychlost však nikoliv, což si uvědomuje i ředitel týmu Zak Brown: "Myslím, že ostatní měli nějaké problémy, proto nevím, jestli je dnešek reprezentativním vyjádřením toho, kde budeme zítra v kvalifikaci."
"Doufám, že jo, protože 12. místo by bylo trochu lepší, než se očekávalo. Šlo ale jen o volný trénink a první den. Nevíte, kdo jezdil s vyšším výkonem nebo kdo měl kolik paliva. Šlo ale o dobrý den," hodnotí Brown.
Na otázku k vibracím motoru Hondy odpovídá: "Zlepšili se, myslím si však, že je příliš brzy na to říct, že jsou věci vyřešeny, protože jsme ještě neujeli vzdálenost velké ceny. Bylo ale dobré, že jsme ujeli slušný počet kol - více kol, než kterýkoliv jiný den. Piloti si auto pochvalovali. Fernando a Stoffel uváděli, že se chová velmi dobře, vypadá dobře. Teď se jen musíme posunovat výše na roštu."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.