Carlos Sainz zajel při druhé tréninkové 90-ti minutovce sedmý nejrychlejší čas. Před španělským pilotem byly pouze vozy "velké" trojky. Osmému Grosjeanovi nadělil slušné tři desetiny a zatím to vypadá, že nové barvy znamenají pro stáj z Faenzy lepší zítřky.
Pro Carlose bude rok 2017 již třetí konsekutivní sezónou v juniorce Red Bullu. Loni se do hlavní stáje dostal služebně mladší Verstappen, a dá se řici, že Sainz je prostě ve špatné době na špatném místě, jelikož na rozpad dua Verstappen - Ricciardo to nevypadá.
Dokonce sám Španěl několikrát naznačil, že pokud by se mu letos nenaskytla šance jezdit v áčkovém týmu, tak by zvažoval odchod od rodiny Red Bullu.
Španěl je rozhodně ve formě, což dokázal i druhý trénink, kdy zajel nejrychlejší čas ze všech týmů středu pole a na šestého Verstappena ztratil pouhých 71 tisícin. Toro Rosso tak může být spokojené.
"Zatím je to velmi dobrý start závodního víkendu tady v Austrálii. Vše jde podle plánu a zatím jsme neměli žádné potíže, což byl dnešní cíl. Zase jsme se něco nového přiučili a byli jsme schopni navázat na testy, takže pátek přinesl samé pozitivní zprávy," řekl pro média španělský pilot.
"To ale neznamená, že bychom měli usnout na vavřínech, v sobotu se většinou věci začnou komplikovat, ale i tak to je pro nás zatím dobrý start. Nyní se musíme soustředit, abychom z auta dokázali vymáčknout co nejvíce," zakončil Carlos.
Druhý pilot Toro Rosso Daniil Kvjat skončil při druhém tréninku s desátým nejlepším časem a na svého kolegu ztratil něco málo přes čtyři desetiny.
"Je to všechno stále nové, máme jiná auta a do zítra se můžou věci změnit, jak všichni budou pracovat přes noc. Vždycky se dá najít nějaký prostor pro zlepšení a já věřím, že se do zítra ještě o něco posuneme," okomentoval své pocity ruský pilot, který byl loni po své domácí grand prix nahrazen Verstappenem, a musel se tak znovu spokojit s béčkovým týmem rakouského nápojového gigantu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.