Fernando Alonso, jenž dnes začas svou třetí sezónu s McLarenem - Hondou, s výsledky spokojený není. Před sezónou doufal, že se budou pohybovat mnohem výše a on bude moci pravidelně bojovat o místa v první pětce.
Španěl, jenž nedávno vyzval svůj tým k "velké reakci" a "zařazení rychlosti," dosáhl v úvodním tréninku 14. a v odpoledním až 12. nejrychlejšího času. Jeho smlouva s McLarenem vyprší na konci letošního ročníku a se vstupem do něj spokojený rozhodně není.
"Všichni pracují ve dne a v noci, aby situaci zlepšili. Přivezli jsme sem pro auto spoustu nových dílů. Jenže byla tady změna pravidel, zlatá příležitost na stáhnutí Mercedesu. Pokud jde o projekt motoru, jde o třetí rok, proto musíme být mnohem výše," kroutí hlavou Alonso.
"Minulý rok jsme bojovali o účast v poslední části kvalifikace víceméně pravidelně a v 50 % závodů se nám to podařilo, ve zbylých 50 % to bylo velmi těsné. To, že nejsme letos v první pětce nebo šestce není vůbec žádnou reakcí," hodnotí výkony Hondy.
Dvanáctá příčka v druhém tréninku sice mnohé po předsezónních testech příjemně překvapila, někteří členové týmu ale serveru F1news.cz potvrdili, že se zítra máme připravit na horší výsledky.
Pozitivně to nevnímá ani Alonso: "Závod je v neděli. Nemyslím si, že jsme pesimističtí či optimističtí. Prožili jsme velmi bídné předsezónní období, kdy jsme toho moc nenajezdili, takže nám toho hodně schází, co bychom mohli z auta vytáhnout a naučit se."
"Ale od testu v Barceloně až do dnešních jízd na trati se problémy přeháněly, obzvlášť zvnějšku, protože to je velmi vábivé prohlásit, že McLaren s Hondou budou poslední, že nebudou jezdit, že vyhlídky byly vysoká ale že naše auta odstoupí v prvním kole... Všechny tyto hlouposti, které se každý den objevují.
Když jste ale na dráze, tak se snažíte dělat svou práci. Týmy se snaží každý den a každý týden a snad se nám podařilo zlepšit spolehlivost, která nám pomůže dostat více potenciálu," přeje si zklamaný držitel dvou mistrovských titulů.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.