Fernando Alonso, jenž dnes začas svou třetí sezónu s McLarenem - Hondou, s výsledky spokojený není. Před sezónou doufal, že se budou pohybovat mnohem výše a on bude moci pravidelně bojovat o místa v první pětce.
Španěl, jenž nedávno vyzval svůj tým k "velké reakci" a "zařazení rychlosti," dosáhl v úvodním tréninku 14. a v odpoledním až 12. nejrychlejšího času. Jeho smlouva s McLarenem vyprší na konci letošního ročníku a se vstupem do něj spokojený rozhodně není.
"Všichni pracují ve dne a v noci, aby situaci zlepšili. Přivezli jsme sem pro auto spoustu nových dílů. Jenže byla tady změna pravidel, zlatá příležitost na stáhnutí Mercedesu. Pokud jde o projekt motoru, jde o třetí rok, proto musíme být mnohem výše," kroutí hlavou Alonso.
"Minulý rok jsme bojovali o účast v poslední části kvalifikace víceméně pravidelně a v 50 % závodů se nám to podařilo, ve zbylých 50 % to bylo velmi těsné. To, že nejsme letos v první pětce nebo šestce není vůbec žádnou reakcí," hodnotí výkony Hondy.
Dvanáctá příčka v druhém tréninku sice mnohé po předsezónních testech příjemně překvapila, někteří členové týmu ale serveru F1news.cz potvrdili, že se zítra máme připravit na horší výsledky.
Pozitivně to nevnímá ani Alonso: "Závod je v neděli. Nemyslím si, že jsme pesimističtí či optimističtí. Prožili jsme velmi bídné předsezónní období, kdy jsme toho moc nenajezdili, takže nám toho hodně schází, co bychom mohli z auta vytáhnout a naučit se."
"Ale od testu v Barceloně až do dnešních jízd na trati se problémy přeháněly, obzvlášť zvnějšku, protože to je velmi vábivé prohlásit, že McLaren s Hondou budou poslední, že nebudou jezdit, že vyhlídky byly vysoká ale že naše auta odstoupí v prvním kole... Všechny tyto hlouposti, které se každý den objevují.
Když jste ale na dráze, tak se snažíte dělat svou práci. Týmy se snaží každý den a každý týden a snad se nám podařilo zlepšit spolehlivost, která nám pomůže dostat více potenciálu," přeje si zklamaný držitel dvou mistrovských titulů.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.