Fernando Alonso, jenž dnes začas svou třetí sezónu s McLarenem - Hondou, s výsledky spokojený není. Před sezónou doufal, že se budou pohybovat mnohem výše a on bude moci pravidelně bojovat o místa v první pětce.
Španěl, jenž nedávno vyzval svůj tým k "velké reakci" a "zařazení rychlosti," dosáhl v úvodním tréninku 14. a v odpoledním až 12. nejrychlejšího času. Jeho smlouva s McLarenem vyprší na konci letošního ročníku a se vstupem do něj spokojený rozhodně není.
"Všichni pracují ve dne a v noci, aby situaci zlepšili. Přivezli jsme sem pro auto spoustu nových dílů. Jenže byla tady změna pravidel, zlatá příležitost na stáhnutí Mercedesu. Pokud jde o projekt motoru, jde o třetí rok, proto musíme být mnohem výše," kroutí hlavou Alonso.
"Minulý rok jsme bojovali o účast v poslední části kvalifikace víceméně pravidelně a v 50 % závodů se nám to podařilo, ve zbylých 50 % to bylo velmi těsné. To, že nejsme letos v první pětce nebo šestce není vůbec žádnou reakcí," hodnotí výkony Hondy.
Dvanáctá příčka v druhém tréninku sice mnohé po předsezónních testech příjemně překvapila, někteří členové týmu ale serveru F1news.cz potvrdili, že se zítra máme připravit na horší výsledky.
Pozitivně to nevnímá ani Alonso: "Závod je v neděli. Nemyslím si, že jsme pesimističtí či optimističtí. Prožili jsme velmi bídné předsezónní období, kdy jsme toho moc nenajezdili, takže nám toho hodně schází, co bychom mohli z auta vytáhnout a naučit se."
"Ale od testu v Barceloně až do dnešních jízd na trati se problémy přeháněly, obzvlášť zvnějšku, protože to je velmi vábivé prohlásit, že McLaren s Hondou budou poslední, že nebudou jezdit, že vyhlídky byly vysoká ale že naše auta odstoupí v prvním kole... Všechny tyto hlouposti, které se každý den objevují.
Když jste ale na dráze, tak se snažíte dělat svou práci. Týmy se snaží každý den a každý týden a snad se nám podařilo zlepšit spolehlivost, která nám pomůže dostat více potenciálu," přeje si zklamaný držitel dvou mistrovských titulů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.