Lewis Hamilton s Mercedesem zajel nejrychlejší kolo v druhém tréninku, Sebastiana Vettela s Ferrari předčil o 0,547 sekundy. Třetím nejrychlejším týmem je Red Bull, ten má však rezervy - zatím se mu nepodařilo zajet optimální kolo..
Odpolední trénink v 6:00 hod našeho času zahájil Grosjean, jenž jako první se svým Haasem VF-17 opustil garáž následován týmovým kolegou Magnussenem. Francouz se hned vrhnul na měřené kolo - 1:26,912 min, Dán byl o 4 desetiny pomalejší (1:27,307), oba na měkké směsi pneumatik.
První jmenovaný poté v nájezdu do první zatáčky probrzdil a projel se trávou a štěrkem, má opět potíže s brzdami. Zlepšuje se na 1:26,770, Magnussen dostává pokyn ke zpomalení a návratu do boxů.
S McLarenem se brzy objevil Vandoorne, zatímco Alonsův monopost stál na zvedácích v boxech a mechanici na něm pracovali. Po 10 min se do čela dostává Massa na super-měkkých pneumatikách (1:26,367), po chvilce jej překonávají Hamilton na měkkých (1:25,283) a Bottas na super-měkkých (1:25,149).
Mercedesy na čele ale vydržely jen dvě minuty, když Ferrari nachází odpověď - Räikkönen na super-měkké směsi zajíždí kolo za 1:25,087 a Vettel za 1:24,926 min.
Po 27 min havaruje Palmer na výjezdu z poslední zatáčky a trénink je přerušen červenými vlajkami. "Jsem v pořádku," hlásí sklesle. Po pěti minutách byl sice provoz obnoven, ale ne Massa kvůli problémům s převodovkou zastavuje v zatáčce č. 10 a je zatlačován mimo trať. Žluté vlajky zhatily ostrý pokus Hamiltonovi, zatímco Grosjean byl v zatáčce č. 3 opět ve štěrku po dalším probrzdění.
Hamilton to zkouší znovu a tentokrát na super-měkkých pneumatikách už oba piloty překonává - 1:23,620 min. Poté následuje v rámci simulací kvalifikace série zlepšení, nejblíže se mu dostává Vettel (1:24,167) a Bottas (1:24,176), Ricciardo s Red Bullem zaostává už o vteřinu (1:24,650), Alonso s McLarenem je o 2,38 sekundy zpět (1:26,000).
Poslední půlhodinu se týmy věnují dlouhým jízdám, časy se již nelepší. Týmy se snaží zjistit, zda by mohli začít závod na ultra-měkkých pneumatikách a odjet ho pak na jednu zastávku na super-měkkých. Ty měkké jsou pro zdejší, částečně městský okruh hodně tvrdé.
Šéf Red Bullu Christian Horner v průběhu 2. tréninku hodnotí výkony svých pilotů: "Daniel neměl to vyvážení, které by si přál. Myslím, že několik změn, které jsme během oběda udělali, mu nesedlo, takže se vracíme zpět. Snad absolvujeme solidní dlouhé jízdy. Žel výjezd mimo trať trochu poškodil podlahu Maxova vozu. Kluci to prošetřují, jestli to opraví nebo ne. Projel ji příliš rychle a na výjezdu byl široký."
A co říká na Mercedesy? "Vidíte, že Lewis má náskok zřejmě čtyři nebo pět desetin na zbytek pole, za tím to ale může být dost těsné. My jsme ale ještě neabsolvovali férovou jízdu. Víme, že Ferrari prožilo dobrou zimu, ale snad se na ně přes noc dotáhneme. Zítra získáme lepší obrázek, rozhodně nás ale dnes čeká práce," popisuje Horner.
#F1 #AustralianGP FP2 Best sectors & fastest laps run: Both #Mercedes cars ahead of #Ferrari, #RedBull over 1s off pic.twitter.com/Lc5WwhMu1N
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 24, 2017Z tréninku se zdá, že Mercedes během zimy odvedl opravdu nejlepší práci, Hamilton ve druhém tréninku končí s náskokem více než půl sekundy před druhým Vettelem. Třetí příčku obsazuje Bottas, Räikkönen je s druhým Ferrari o další 4 desetiny zpět.
"Šlo o jeden z těch lepších pátků. Hamilton si momentálně jede svou vlastní ligu. Jeho rychlost na jedno kolo byla opravdu dobrá. Nasadil ultra-měkké na 17 kol a jezdil stabilně. Jsem spokojený. Pirelli odvedlo velmi dobrou práci. Chtěli jsme pneumatiky, na kterých bychom mohli více útočit, a to se opravdu děje," shrnuje sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff.
#F1 #AustralianGP FP2 SPEED data (all sectors & speed trap): #Vettel over 321kph, #Mercedes & #Renault within 1kph, #Honda 7kph off pic.twitter.com/zcdX69RWZa
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 24, 2017Za těmito týmy se řadí Red Bull, jenž bude chtít zasáhnout do boje o pódium, Toro Rosso, Haas a Force India. Verstappen k tomu dodává: "Momentálně jsme tam, kde jsme to čekali, ale ještě ne tam, kde chceme být. Pro zítřek se pokusíme najít lepší vyvážení."
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.