Lewis Hamilton s Mercedesem zajel nejrychlejší kolo v druhém tréninku, Sebastiana Vettela s Ferrari předčil o 0,547 sekundy. Třetím nejrychlejším týmem je Red Bull, ten má však rezervy - zatím se mu nepodařilo zajet optimální kolo..
Odpolední trénink v 6:00 hod našeho času zahájil Grosjean, jenž jako první se svým Haasem VF-17 opustil garáž následován týmovým kolegou Magnussenem. Francouz se hned vrhnul na měřené kolo - 1:26,912 min, Dán byl o 4 desetiny pomalejší (1:27,307), oba na měkké směsi pneumatik.
První jmenovaný poté v nájezdu do první zatáčky probrzdil a projel se trávou a štěrkem, má opět potíže s brzdami. Zlepšuje se na 1:26,770, Magnussen dostává pokyn ke zpomalení a návratu do boxů.
S McLarenem se brzy objevil Vandoorne, zatímco Alonsův monopost stál na zvedácích v boxech a mechanici na něm pracovali. Po 10 min se do čela dostává Massa na super-měkkých pneumatikách (1:26,367), po chvilce jej překonávají Hamilton na měkkých (1:25,283) a Bottas na super-měkkých (1:25,149).
Mercedesy na čele ale vydržely jen dvě minuty, když Ferrari nachází odpověď - Räikkönen na super-měkké směsi zajíždí kolo za 1:25,087 a Vettel za 1:24,926 min.
Po 27 min havaruje Palmer na výjezdu z poslední zatáčky a trénink je přerušen červenými vlajkami. "Jsem v pořádku," hlásí sklesle. Po pěti minutách byl sice provoz obnoven, ale ne Massa kvůli problémům s převodovkou zastavuje v zatáčce č. 10 a je zatlačován mimo trať. Žluté vlajky zhatily ostrý pokus Hamiltonovi, zatímco Grosjean byl v zatáčce č. 3 opět ve štěrku po dalším probrzdění.
Hamilton to zkouší znovu a tentokrát na super-měkkých pneumatikách už oba piloty překonává - 1:23,620 min. Poté následuje v rámci simulací kvalifikace série zlepšení, nejblíže se mu dostává Vettel (1:24,167) a Bottas (1:24,176), Ricciardo s Red Bullem zaostává už o vteřinu (1:24,650), Alonso s McLarenem je o 2,38 sekundy zpět (1:26,000).
Poslední půlhodinu se týmy věnují dlouhým jízdám, časy se již nelepší. Týmy se snaží zjistit, zda by mohli začít závod na ultra-měkkých pneumatikách a odjet ho pak na jednu zastávku na super-měkkých. Ty měkké jsou pro zdejší, částečně městský okruh hodně tvrdé.
Šéf Red Bullu Christian Horner v průběhu 2. tréninku hodnotí výkony svých pilotů: "Daniel neměl to vyvážení, které by si přál. Myslím, že několik změn, které jsme během oběda udělali, mu nesedlo, takže se vracíme zpět. Snad absolvujeme solidní dlouhé jízdy. Žel výjezd mimo trať trochu poškodil podlahu Maxova vozu. Kluci to prošetřují, jestli to opraví nebo ne. Projel ji příliš rychle a na výjezdu byl široký."
A co říká na Mercedesy? "Vidíte, že Lewis má náskok zřejmě čtyři nebo pět desetin na zbytek pole, za tím to ale může být dost těsné. My jsme ale ještě neabsolvovali férovou jízdu. Víme, že Ferrari prožilo dobrou zimu, ale snad se na ně přes noc dotáhneme. Zítra získáme lepší obrázek, rozhodně nás ale dnes čeká práce," popisuje Horner.
#F1 #AustralianGP FP2 Best sectors & fastest laps run: Both #Mercedes cars ahead of #Ferrari, #RedBull over 1s off pic.twitter.com/Lc5WwhMu1N
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 24, 2017Z tréninku se zdá, že Mercedes během zimy odvedl opravdu nejlepší práci, Hamilton ve druhém tréninku končí s náskokem více než půl sekundy před druhým Vettelem. Třetí příčku obsazuje Bottas, Räikkönen je s druhým Ferrari o další 4 desetiny zpět.
"Šlo o jeden z těch lepších pátků. Hamilton si momentálně jede svou vlastní ligu. Jeho rychlost na jedno kolo byla opravdu dobrá. Nasadil ultra-měkké na 17 kol a jezdil stabilně. Jsem spokojený. Pirelli odvedlo velmi dobrou práci. Chtěli jsme pneumatiky, na kterých bychom mohli více útočit, a to se opravdu děje," shrnuje sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff.
#F1 #AustralianGP FP2 SPEED data (all sectors & speed trap): #Vettel over 321kph, #Mercedes & #Renault within 1kph, #Honda 7kph off pic.twitter.com/zcdX69RWZa
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 24, 2017Za těmito týmy se řadí Red Bull, jenž bude chtít zasáhnout do boje o pódium, Toro Rosso, Haas a Force India. Verstappen k tomu dodává: "Momentálně jsme tam, kde jsme to čekali, ale ještě ne tam, kde chceme být. Pro zítřek se pokusíme najít lepší vyvážení."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.