Po třech titulech s Mercedesem se (dnes již bývalý) technický ředitel Paddy Lowe přesunul z Brackley do 50 km vzdáleného Grove, kde bude krom role technického ředitele zastávat i funkci akcionáře tradiční britské stáje Sira Franka Williamse.
Závodem v Austrálii tak Loweovi začíná práce u Williamsu, jedné ze stájí, která odebírá pohonné jednotky od německé automobilky Mercedes. Lowe je zatím velmi optimistický a věří, že i jako zákaznický tým je Williams schopen bojovat v budoucnu o titul.
"Ano, myslím si, že motory jsou stejné napříč všemi týmy Mercedesu, tak jak by to mělo být i u ostatních dodavatelů. Krásným případem je třeba Red Bull, kterému se s pohonnou jednotkou od Renaultu velmi daří a nejedná se o týmovou spolupráci," okomentoval situaci nový technický šéf Williamsu.
"Je to skvělá příležitost. S Mercedesem jsme v posledních 3 letech dokázali neuvěřitelné věci a je možné, že v podobné jízdě bude stáj i nadále pokračovat. Já jsem tak rád, že jsem u toho mohl být, ale pro mě osobně je skvělé, že nyní mohu být u Williamsu a už se na svou práci těším.
Už dlouho se diskutuje o finančním aspektu mezi týmy a je samozřejmě těžké konkurovat stájím, které mají více peněz. Je tak pro nás velkou výzvou, abychom byli co možná nejefektivnější a dokázali tak maximálně zužitkovat náš rozpočet. Musíme tvrdě pracovat a získat více zdrojů, abychom pak mohli odvádět ještě lepší práci a měli možnost posunout se dopředu - jak technicky, tak finančně," dodal Lowe, který ve Williamsu pracoval již na přelomu 80. a 90. let.
Na otázku, zda se k Williamsu chystají i nějací další Loweovi kolegové z Mercedesu, čtyřiapadesátiletý rodák z keňského Nairobi odpověděl: "Moje odpověď je taková, že náš tým má již dostatek skvělých lidí. Nemyslím si, že by to teď bylo o nějakých pletichách, kdy si budeme přetahovat elitní inženýry. Každý tým má svoje hvězdy a musíte pracovat s tím, co je. Je to vše o týmové práci. Lidé se mě ptají, co bylo naše tajemství u Mercedesu, a přestože je tu celá řada faktorů, tak rozhodně týmová práce by patřila vysoko."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.