Po třech titulech s Mercedesem se (dnes již bývalý) technický ředitel Paddy Lowe přesunul z Brackley do 50 km vzdáleného Grove, kde bude krom role technického ředitele zastávat i funkci akcionáře tradiční britské stáje Sira Franka Williamse.
Závodem v Austrálii tak Loweovi začíná práce u Williamsu, jedné ze stájí, která odebírá pohonné jednotky od německé automobilky Mercedes. Lowe je zatím velmi optimistický a věří, že i jako zákaznický tým je Williams schopen bojovat v budoucnu o titul.
"Ano, myslím si, že motory jsou stejné napříč všemi týmy Mercedesu, tak jak by to mělo být i u ostatních dodavatelů. Krásným případem je třeba Red Bull, kterému se s pohonnou jednotkou od Renaultu velmi daří a nejedná se o týmovou spolupráci," okomentoval situaci nový technický šéf Williamsu.
"Je to skvělá příležitost. S Mercedesem jsme v posledních 3 letech dokázali neuvěřitelné věci a je možné, že v podobné jízdě bude stáj i nadále pokračovat. Já jsem tak rád, že jsem u toho mohl být, ale pro mě osobně je skvělé, že nyní mohu být u Williamsu a už se na svou práci těším.
Už dlouho se diskutuje o finančním aspektu mezi týmy a je samozřejmě těžké konkurovat stájím, které mají více peněz. Je tak pro nás velkou výzvou, abychom byli co možná nejefektivnější a dokázali tak maximálně zužitkovat náš rozpočet. Musíme tvrdě pracovat a získat více zdrojů, abychom pak mohli odvádět ještě lepší práci a měli možnost posunout se dopředu - jak technicky, tak finančně," dodal Lowe, který ve Williamsu pracoval již na přelomu 80. a 90. let.
Na otázku, zda se k Williamsu chystají i nějací další Loweovi kolegové z Mercedesu, čtyřiapadesátiletý rodák z keňského Nairobi odpověděl: "Moje odpověď je taková, že náš tým má již dostatek skvělých lidí. Nemyslím si, že by to teď bylo o nějakých pletichách, kdy si budeme přetahovat elitní inženýry. Každý tým má svoje hvězdy a musíte pracovat s tím, co je. Je to vše o týmové práci. Lidé se mě ptají, co bylo naše tajemství u Mercedesu, a přestože je tu celá řada faktorů, tak rozhodně týmová práce by patřila vysoko."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.