Nový šéf Formule 1 Chase Carey vysvětluje, proč se nakonec rozhodli sesadit Bernieho Ecclestonea z výkonné funkce.
Bývalý dlouholetý šéf F1 to však nese těžce, jak je vidět z jeho posledních výroků. "Nedělá mi starosti, že se tito lidé neobtěžují mě kontaktovat," prohlásil například minulý týden pro britská média.
Podle Careyho to však není pravda - s Berniem hovoří "jednou či dvakrát týdně," aby získal jeho "neocenitelné" náhledy do zákulisí sportu, který se svou společností Liberty Media převzal.
Nyní také vysvětluje, proč změnil svůj původní plán ponechat Ecclestonea ve funkci výkonného ředitele: "Když jsem se na to díval, jak řídil každé rozhodnutí až po vstupy do padoku, tak mi přišlo opravdu těžké předpokládat, e by se změnil, když to dělal tak dlouhou dobu."
Bernie, jenž má nyní status "emeritního předsedy," prozradil, že letos hodlá navštívit polovinu závodů a že bude jednat s brazilským prezidentem o financování tamější velké ceny. "Nechovám v sobě zášť, rád bych pomohl. Myslím, že bych mohl lidem ušetřit spoustu času a peněz s cennými kontakty. Ale oni o mé rady nestojí," říká s hořkostí v hlase.
Carey chápe, že to pro Ecclestonea musí být nyní náročné, když o svou roli v F1 přišel: "Předpokládám, že to je pro něj těžké nebo divné, když to byl jeho život. Respektuji to. My tento byznys ale chceme vést očividně jinak."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.