Problémy McLarenu s Hondou jsou tak velké, že by k jejich návratu ke konkurenceschopnosti bylo zapotřebí nějakého triku špičkového kouzelníka Harryho Houdiniho.
Skotský pilot se řadí k nejdéle sloužícím jezdcům stáje z Wokingu, kterou v F1 reprezentoval ve 150 velkých cenách v letech 1996 - 2004. Její nejbližší budoucnost ale nevidí dobře.
"Problémy, které mají s pohonnou jednotkou Hondy, jsou zkrátka tak velké! Mají potíže se spolehlivostí a schází jim výkon, to opravdu nejde dohromady s vývojem. Zlepší se, ale jsou o tolik pozadu, že by to bylo jako kousek od Houdiniho, kdyby se vrátili zpět a byli letos skutečně konkurenceschopní, protože závodní sezóna ubíhá tak rychle," popisuje Coulthard.
Po táhlých potížích Hondy od roku 2015 přemýšlí, zda má japonský výrobce vůbec v F1 dlouhodobou budoucnost. "McLaren tady bude, ale jestli i Honda, to je jiná otázka. Odhodlali se, stálo je to spoustu peněz, jsou na globálním jevišti, ale selhávají na něm," hodnotí vítěz 13 velkých cen.
McLaren ujel během testu v Barceloně jen 425 kol, zatímco Mercedes jich zvládl 1096 a Ferrari 956. Tyto můžeme podle Coultharda také očekávat letos na čele: "Doufám, že se výkonnost Ferrari v zimních testech projeví v silné výkonnosti během velkých cen."
"Tři týmy snadno vyberete: jde samozřejmě o Mercedes, Ferrari a Red Bull. Těžko si představit, že by Williams či kterýkoliv jiný tým mohl vážně bojovat s těmi vpředu. Tým, který i nadále ve výkonnosti zaostává, je McLaren," dodává Coulthard.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.