Problémy McLarenu s Hondou jsou tak velké, že by k jejich návratu ke konkurenceschopnosti bylo zapotřebí nějakého triku špičkového kouzelníka Harryho Houdiniho.
Skotský pilot se řadí k nejdéle sloužícím jezdcům stáje z Wokingu, kterou v F1 reprezentoval ve 150 velkých cenách v letech 1996 - 2004. Její nejbližší budoucnost ale nevidí dobře.
"Problémy, které mají s pohonnou jednotkou Hondy, jsou zkrátka tak velké! Mají potíže se spolehlivostí a schází jim výkon, to opravdu nejde dohromady s vývojem. Zlepší se, ale jsou o tolik pozadu, že by to bylo jako kousek od Houdiniho, kdyby se vrátili zpět a byli letos skutečně konkurenceschopní, protože závodní sezóna ubíhá tak rychle," popisuje Coulthard.
Po táhlých potížích Hondy od roku 2015 přemýšlí, zda má japonský výrobce vůbec v F1 dlouhodobou budoucnost. "McLaren tady bude, ale jestli i Honda, to je jiná otázka. Odhodlali se, stálo je to spoustu peněz, jsou na globálním jevišti, ale selhávají na něm," hodnotí vítěz 13 velkých cen.
McLaren ujel během testu v Barceloně jen 425 kol, zatímco Mercedes jich zvládl 1096 a Ferrari 956. Tyto můžeme podle Coultharda také očekávat letos na čele: "Doufám, že se výkonnost Ferrari v zimních testech projeví v silné výkonnosti během velkých cen."
"Tři týmy snadno vyberete: jde samozřejmě o Mercedes, Ferrari a Red Bull. Těžko si představit, že by Williams či kterýkoliv jiný tým mohl vážně bojovat s těmi vpředu. Tým, který i nadále ve výkonnosti zaostává, je McLaren," dodává Coulthard.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.