Problémy McLarenu s Hondou jsou tak velké, že by k jejich návratu ke konkurenceschopnosti bylo zapotřebí nějakého triku špičkového kouzelníka Harryho Houdiniho.
Skotský pilot se řadí k nejdéle sloužícím jezdcům stáje z Wokingu, kterou v F1 reprezentoval ve 150 velkých cenách v letech 1996 - 2004. Její nejbližší budoucnost ale nevidí dobře.
"Problémy, které mají s pohonnou jednotkou Hondy, jsou zkrátka tak velké! Mají potíže se spolehlivostí a schází jim výkon, to opravdu nejde dohromady s vývojem. Zlepší se, ale jsou o tolik pozadu, že by to bylo jako kousek od Houdiniho, kdyby se vrátili zpět a byli letos skutečně konkurenceschopní, protože závodní sezóna ubíhá tak rychle," popisuje Coulthard.
Po táhlých potížích Hondy od roku 2015 přemýšlí, zda má japonský výrobce vůbec v F1 dlouhodobou budoucnost. "McLaren tady bude, ale jestli i Honda, to je jiná otázka. Odhodlali se, stálo je to spoustu peněz, jsou na globálním jevišti, ale selhávají na něm," hodnotí vítěz 13 velkých cen.
McLaren ujel během testu v Barceloně jen 425 kol, zatímco Mercedes jich zvládl 1096 a Ferrari 956. Tyto můžeme podle Coultharda také očekávat letos na čele: "Doufám, že se výkonnost Ferrari v zimních testech projeví v silné výkonnosti během velkých cen."
"Tři týmy snadno vyberete: jde samozřejmě o Mercedes, Ferrari a Red Bull. Těžko si představit, že by Williams či kterýkoliv jiný tým mohl vážně bojovat s těmi vpředu. Tým, který i nadále ve výkonnosti zaostává, je McLaren," dodává Coulthard.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.