Problémy McLarenu s Hondou jsou tak velké, že by k jejich návratu ke konkurenceschopnosti bylo zapotřebí nějakého triku špičkového kouzelníka Harryho Houdiniho.
Skotský pilot se řadí k nejdéle sloužícím jezdcům stáje z Wokingu, kterou v F1 reprezentoval ve 150 velkých cenách v letech 1996 - 2004. Její nejbližší budoucnost ale nevidí dobře.
"Problémy, které mají s pohonnou jednotkou Hondy, jsou zkrátka tak velké! Mají potíže se spolehlivostí a schází jim výkon, to opravdu nejde dohromady s vývojem. Zlepší se, ale jsou o tolik pozadu, že by to bylo jako kousek od Houdiniho, kdyby se vrátili zpět a byli letos skutečně konkurenceschopní, protože závodní sezóna ubíhá tak rychle," popisuje Coulthard.
Po táhlých potížích Hondy od roku 2015 přemýšlí, zda má japonský výrobce vůbec v F1 dlouhodobou budoucnost. "McLaren tady bude, ale jestli i Honda, to je jiná otázka. Odhodlali se, stálo je to spoustu peněz, jsou na globálním jevišti, ale selhávají na něm," hodnotí vítěz 13 velkých cen.
McLaren ujel během testu v Barceloně jen 425 kol, zatímco Mercedes jich zvládl 1096 a Ferrari 956. Tyto můžeme podle Coultharda také očekávat letos na čele: "Doufám, že se výkonnost Ferrari v zimních testech projeví v silné výkonnosti během velkých cen."
"Tři týmy snadno vyberete: jde samozřejmě o Mercedes, Ferrari a Red Bull. Těžko si představit, že by Williams či kterýkoliv jiný tým mohl vážně bojovat s těmi vpředu. Tým, který i nadále ve výkonnosti zaostává, je McLaren," dodává Coulthard.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.