Fernando Alonso připustil, že McLaren o víkendu v Melbourne nic snadného nečeká, i když Honda oznámila pokroky a vyřešení potíží se spolehlivostí, které ji trápily v předsezónních testech.
"Po dvou náročných týdnech testování jsme připraveni na to, že v Melbourne budeme čelit náročnému víkendu. Odvedeme maximum s tím, co máme. Tým usilovně pracuje a probíhá v něm spolupráce, ale nedostatek času před prvním závodem znamená, že máte méně možností na velké změny," popisuje Alonso.
"Prvním krokem bude pracovat na spolehlivosti před tím, než učiníme nějaké prognózy či předpovědi ohledně výkonnosti, a pokusíme se víkend si co nejvíce užít," pokračuje pilot McLarenu. Ten začíná třetí rok spolupráce s Hondou, která se zaměřuje zejména na mapování motoru před startem nové sezóny. Potíže s mapováním byly údajně příčinou problémů s vibracemi, kvůli nimž vůz trávil během testů více času v garáži než na trati.
Japonský výrobce v tomto ohledu již dosáhl pokroku. "Pokud jde o výkonnost, tak u ní je prostor pro zlepšení s mapováním, abychom dosáhli lepší ovladatelnosti. Po další analýze jsme byli schopni udělat další změny, abychom na Melbourne byli připraveni. Víme, jakým směrem míříme a budeme pokračovat v našem úsilí na zvýšení konkurenceschopnosti v průběhu sezóny," uvádí sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
McLaren v Melbourne bude moci konečně zjistit, jak si proti svým soupeřům stojí "Bude to pro nás zajímavé pozorovat, jak se bude s každou částí vyvíjet pořadí, stejně jako poznání našich vlastních silných stránek a slabin. Jsme připraveni na náročný víkend před námi," komentuje závodní ředitel Eric Boullier.
"Tuto sezónu budeme brát závod po závodu. Austrálie pro nás bude měřítkem, díky němuž pochopíme, jak si na tom stojíme v relativním srovnání se zbytkem pole, a co musíme udělat, abychom zvládli další velké ceny. Nebudeme nic slibovat či předpovídat ohledně naší výkonnosti či výsledků, ale McLaren a Honda budou pokračovat v společném partnerství a maximalizovat vše, co v našem balíku máme," dodává Boullier.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.