Fernando Alonso připustil, že McLaren o víkendu v Melbourne nic snadného nečeká, i když Honda oznámila pokroky a vyřešení potíží se spolehlivostí, které ji trápily v předsezónních testech.
"Po dvou náročných týdnech testování jsme připraveni na to, že v Melbourne budeme čelit náročnému víkendu. Odvedeme maximum s tím, co máme. Tým usilovně pracuje a probíhá v něm spolupráce, ale nedostatek času před prvním závodem znamená, že máte méně možností na velké změny," popisuje Alonso.
"Prvním krokem bude pracovat na spolehlivosti před tím, než učiníme nějaké prognózy či předpovědi ohledně výkonnosti, a pokusíme se víkend si co nejvíce užít," pokračuje pilot McLarenu. Ten začíná třetí rok spolupráce s Hondou, která se zaměřuje zejména na mapování motoru před startem nové sezóny. Potíže s mapováním byly údajně příčinou problémů s vibracemi, kvůli nimž vůz trávil během testů více času v garáži než na trati.
Japonský výrobce v tomto ohledu již dosáhl pokroku. "Pokud jde o výkonnost, tak u ní je prostor pro zlepšení s mapováním, abychom dosáhli lepší ovladatelnosti. Po další analýze jsme byli schopni udělat další změny, abychom na Melbourne byli připraveni. Víme, jakým směrem míříme a budeme pokračovat v našem úsilí na zvýšení konkurenceschopnosti v průběhu sezóny," uvádí sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
McLaren v Melbourne bude moci konečně zjistit, jak si proti svým soupeřům stojí "Bude to pro nás zajímavé pozorovat, jak se bude s každou částí vyvíjet pořadí, stejně jako poznání našich vlastních silných stránek a slabin. Jsme připraveni na náročný víkend před námi," komentuje závodní ředitel Eric Boullier.
"Tuto sezónu budeme brát závod po závodu. Austrálie pro nás bude měřítkem, díky němuž pochopíme, jak si na tom stojíme v relativním srovnání se zbytkem pole, a co musíme udělat, abychom zvládli další velké ceny. Nebudeme nic slibovat či předpovídat ohledně naší výkonnosti či výsledků, ale McLaren a Honda budou pokračovat v společném partnerství a maximalizovat vše, co v našem balíku máme," dodává Boullier.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.