Fernando Alonso připustil, že McLaren o víkendu v Melbourne nic snadného nečeká, i když Honda oznámila pokroky a vyřešení potíží se spolehlivostí, které ji trápily v předsezónních testech.
"Po dvou náročných týdnech testování jsme připraveni na to, že v Melbourne budeme čelit náročnému víkendu. Odvedeme maximum s tím, co máme. Tým usilovně pracuje a probíhá v něm spolupráce, ale nedostatek času před prvním závodem znamená, že máte méně možností na velké změny," popisuje Alonso.
"Prvním krokem bude pracovat na spolehlivosti před tím, než učiníme nějaké prognózy či předpovědi ohledně výkonnosti, a pokusíme se víkend si co nejvíce užít," pokračuje pilot McLarenu. Ten začíná třetí rok spolupráce s Hondou, která se zaměřuje zejména na mapování motoru před startem nové sezóny. Potíže s mapováním byly údajně příčinou problémů s vibracemi, kvůli nimž vůz trávil během testů více času v garáži než na trati.
Japonský výrobce v tomto ohledu již dosáhl pokroku. "Pokud jde o výkonnost, tak u ní je prostor pro zlepšení s mapováním, abychom dosáhli lepší ovladatelnosti. Po další analýze jsme byli schopni udělat další změny, abychom na Melbourne byli připraveni. Víme, jakým směrem míříme a budeme pokračovat v našem úsilí na zvýšení konkurenceschopnosti v průběhu sezóny," uvádí sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
McLaren v Melbourne bude moci konečně zjistit, jak si proti svým soupeřům stojí "Bude to pro nás zajímavé pozorovat, jak se bude s každou částí vyvíjet pořadí, stejně jako poznání našich vlastních silných stránek a slabin. Jsme připraveni na náročný víkend před námi," komentuje závodní ředitel Eric Boullier.
"Tuto sezónu budeme brát závod po závodu. Austrálie pro nás bude měřítkem, díky němuž pochopíme, jak si na tom stojíme v relativním srovnání se zbytkem pole, a co musíme udělat, abychom zvládli další velké ceny. Nebudeme nic slibovat či předpovídat ohledně naší výkonnosti či výsledků, ale McLaren a Honda budou pokračovat v společném partnerství a maximalizovat vše, co v našem balíku máme," dodává Boullier.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.