Sezóna Formule E je v plném proudu již od října, piloti za sebou mají již tři zastávky a devět ještě zbývá. Pro čtvrtý závod v Mexiku měl být do jedné ze stájí nadraftován Esteban Gutieréz, který nedávno řekl, že právě ve formulích na elektrický pohon vidí svou budoucnost.
Nakonec to ale nebude jen jednorázovka, bývalý pilot Haasu totiž podepsal smlouvu s čínskou stájí Techcheetah, kde tak doplní Jean-Éric Vergnea, bývalého jezdce Toro Rosso.
Pro čínskou stáj je třetí ročník Formule E premiérový a zatím běhěm posledních tří ePrix nasbírala 22 bodů (systém je stejný jako v F1), včetně jednoho 2. místa z poslední zastávky v argentinské metropoli.
“Jsem velmi vděčný, že se mohu připojit k týmu Techeetah, který je opravdu konkurenceschopný. Po 4 neuvěřitelných letech ve Formuli jedna začíná má nová cesta ve světě motorsportu. Obzvláště se těším na mou domácí Mexico City ePrix, kde budu debutovat. Doufám, že se mi podaří zajet skvělý výsledek pro mexické fandy,” okomentoval svůj nástup mexický pilot.
Ivan Jim, výkonný ředitel stáje Techeetah, dodal: “Je nám potěšením přivítat Estebana v týmu Techeetah. Esteban bude na domácí závod připraven, jsme plně motivovaní, jelikož na Estebana bude čekat celá řada domácích fanoušků.
Máme silnou sestavu, Jean-Éric Vergne dokázal, že je schopen jezdit velmi slušně. Pro jezdce je tento jednodenní závodní formát velkou výzvou a my jsme nyní skvěle připraveni, jelikož nyní máme stabilní dvojici a v naší první sezóně se tak budeme snažit zajet co nejlépe."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.