Barcelona přinesla hned celou řadu překvapení. McLaren je na tom snad hůře než loni, Red Bull nijak neoslnil, Mercedes tradičně ve formě a Ferrari doslova na koni. A právě boj o přední příčky by mohl být zajímavý, jelikož dle Wolffa se pole zase o něco více smrsklo.
Šéf Stříbrných šípů to vidí celkem jasně, rozdíly mezi top stájemi jsou zase o něco menší. Je prý sice těžké cokoliv odhadovat, jelikož nejsou známy přesné specifikace vozů, ale i tak je dle Wolffa možné, že Mercedes po třech letech již nebude dominovat královně motorsportu.
“V Barceloně bylo jasně vidět, že rozdíly mezi předními týmy se zmenšily. Uvidíme, jak se vše vyvine v Melbourne, jelikož neznáme přesné informace ohledně množství paliva, váhy a výkonu ostatních týmů,” řekl pro oficiální webové stránky F1 šéf Mercedesu.
“Všechny rivaly bereme vážně a respektujeme jejich snahy o nalezení té zázračné bobule. Mají na to velmi chytré lidi, ty nejlepší ve svém oboru. My jsme přes zimu udělali, co jsme mohli a pokud v Austrálii nebudeme nejrychlejší, tak budeme muset dřít ještě více, abychom se dostali zpět na vrchol. Bude to pro nás velká výzva a my k tomu přistupujeme se vší vervou. Překážky ve výsledku mohou týmu pomoci, jelikož nás nutí pořád se někam posouvat," pokračoval Wolff.
Nová auta jsou prý drsnější a pro fanoušky tak dle Wolffa nabídnou skvělou podívanou: “Co jsem tak mluvil z jezdci, tak nová auta jsou prý hodně ostrá a přesně tak by to mělo být. Byl jsem tam na trati a sledoval jsem je. Oproti minulé generaci je to obrovský posun. Z perspektivy fanouška to vidím jasně: bude to fakt něco. Každý fanda motorsportu by je měl vidět naživo,” zakončil Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.