Nico Rosberg šokoval celý svět, když pár dní po zisku svého prvního titulu mistra světa oznámil konec aktivní jezdecké kariéry. Nejen že tím spustil řetězovou reakci přestupů, ale začalo se spekulovat i o budoucnosti samotného rodáka z německého Wiesbadenu.
Rosberg svůj odchod komentoval tím, že mu tlak posledních závodů připadal nesnesitelný a že by se rád věnoval více rodině. Přeci jen současný kalendář je pěkně nafouknutý a piloti si přes zimu moc volna neužili, jelikož technické změny klepaly na dveře. Většina z nich tak střídala pobyt v továrně s posilovnou.
Od onoho pátku, kdy Nico oznámil svůj konec, ale uplynulo již pár měsíců a stále není jasné, jaké budou Rosbergovy další kroky. Zatím bylo známo pouze to, že by i nadále měl figurovat jakožto ambasador Mercedesu.
V nedávném rozhovoru pro Auto Build se ale jednatřicetiletý Němec konečně více rozpovídal o své budoucnosti a vypadá to, že ze světa motorsportu neodejde nadobro. Návrat do kokpitu ale prý nepřipadá v úvahu.
“Hledám nové životní cesty, ale zatím to nijak nehrotím. Jedno ale vím jistě: chci se pohybovat v oblasti závodění. Rozhodně se ale nevrátím jako pilot. Cítím se nyní šťastně, i když jsem odchodem ze sportu otočil svůj život o 180 stupňů. Prostě jsem následoval své srdce a jsem rád, že má kapitola ve Formuli 1 skončila ziskem titulu. Nyní už se rozhoduji sám a necítím tak žádný tlak."
Na otázku, zda nepřemýšlí o pozici týmového šéfa, Rosberg odpověděl: “Nikdy neříkej nikdy, všechno je možné. V současné chvíli mě ale zajímají primárně mé osobní záležitosti - děti a pomáhání lidem, kteří to nejvíce potřebují. Nyní chci dávat, je to pro mě důležité. Hledám něco, do čeho se mohu naprosto ponořit. Je tu celá řada věcí, možná bych mohl pomáhat jezdcům v roli poradce nebo manažera.”
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.