Nico Rosberg šokoval celý svět, když pár dní po zisku svého prvního titulu mistra světa oznámil konec aktivní jezdecké kariéry. Nejen že tím spustil řetězovou reakci přestupů, ale začalo se spekulovat i o budoucnosti samotného rodáka z německého Wiesbadenu.
Rosberg svůj odchod komentoval tím, že mu tlak posledních závodů připadal nesnesitelný a že by se rád věnoval více rodině. Přeci jen současný kalendář je pěkně nafouknutý a piloti si přes zimu moc volna neužili, jelikož technické změny klepaly na dveře. Většina z nich tak střídala pobyt v továrně s posilovnou.
Od onoho pátku, kdy Nico oznámil svůj konec, ale uplynulo již pár měsíců a stále není jasné, jaké budou Rosbergovy další kroky. Zatím bylo známo pouze to, že by i nadále měl figurovat jakožto ambasador Mercedesu.
V nedávném rozhovoru pro Auto Build se ale jednatřicetiletý Němec konečně více rozpovídal o své budoucnosti a vypadá to, že ze světa motorsportu neodejde nadobro. Návrat do kokpitu ale prý nepřipadá v úvahu.
“Hledám nové životní cesty, ale zatím to nijak nehrotím. Jedno ale vím jistě: chci se pohybovat v oblasti závodění. Rozhodně se ale nevrátím jako pilot. Cítím se nyní šťastně, i když jsem odchodem ze sportu otočil svůj život o 180 stupňů. Prostě jsem následoval své srdce a jsem rád, že má kapitola ve Formuli 1 skončila ziskem titulu. Nyní už se rozhoduji sám a necítím tak žádný tlak."
Na otázku, zda nepřemýšlí o pozici týmového šéfa, Rosberg odpověděl: “Nikdy neříkej nikdy, všechno je možné. V současné chvíli mě ale zajímají primárně mé osobní záležitosti - děti a pomáhání lidem, kteří to nejvíce potřebují. Nyní chci dávat, je to pro mě důležité. Hledám něco, do čeho se mohu naprosto ponořit. Je tu celá řada věcí, možná bych mohl pomáhat jezdcům v roli poradce nebo manažera.”
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.