Nico Rosberg šokoval celý svět, když pár dní po zisku svého prvního titulu mistra světa oznámil konec aktivní jezdecké kariéry. Nejen že tím spustil řetězovou reakci přestupů, ale začalo se spekulovat i o budoucnosti samotného rodáka z německého Wiesbadenu.
Rosberg svůj odchod komentoval tím, že mu tlak posledních závodů připadal nesnesitelný a že by se rád věnoval více rodině. Přeci jen současný kalendář je pěkně nafouknutý a piloti si přes zimu moc volna neužili, jelikož technické změny klepaly na dveře. Většina z nich tak střídala pobyt v továrně s posilovnou.
Od onoho pátku, kdy Nico oznámil svůj konec, ale uplynulo již pár měsíců a stále není jasné, jaké budou Rosbergovy další kroky. Zatím bylo známo pouze to, že by i nadále měl figurovat jakožto ambasador Mercedesu.
V nedávném rozhovoru pro Auto Build se ale jednatřicetiletý Němec konečně více rozpovídal o své budoucnosti a vypadá to, že ze světa motorsportu neodejde nadobro. Návrat do kokpitu ale prý nepřipadá v úvahu.
“Hledám nové životní cesty, ale zatím to nijak nehrotím. Jedno ale vím jistě: chci se pohybovat v oblasti závodění. Rozhodně se ale nevrátím jako pilot. Cítím se nyní šťastně, i když jsem odchodem ze sportu otočil svůj život o 180 stupňů. Prostě jsem následoval své srdce a jsem rád, že má kapitola ve Formuli 1 skončila ziskem titulu. Nyní už se rozhoduji sám a necítím tak žádný tlak."
Na otázku, zda nepřemýšlí o pozici týmového šéfa, Rosberg odpověděl: “Nikdy neříkej nikdy, všechno je možné. V současné chvíli mě ale zajímají primárně mé osobní záležitosti - děti a pomáhání lidem, kteří to nejvíce potřebují. Nyní chci dávat, je to pro mě důležité. Hledám něco, do čeho se mohu naprosto ponořit. Je tu celá řada věcí, možná bych mohl pomáhat jezdcům v roli poradce nebo manažera.”
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.