Nový technický ředitel Williamsu Paddy Lowe, jenž před sezónou přišel z Mercedesu, tvrdí, že jeho tým je v některých oblastech už nyní lepší než Stříbrné šípy.
Do své vůdčí role v Grove sice nastoupil teprve minulý týden, již se mu ale podařilo identifikovat zajímavé skutečnosti: "První fází je poznat tým a zjistit, jak můžu přinést nějakou hodnotu. Výzvou je to, jak dosáhnout co nejlepších výsledků s tím, co máte, abyste dosáhli co největších zisků a hodnoty. To se neliší dle základu, které jsou v jiných týmech nebo tady."
"Proces je stejný a tady u Williamsu jsou už teď určitě některé věci mnohem lepší než u Mercedesu. Musím se podívat na silné stránky a mezery, pak na nich stavět. V posledních letech jsem byl mnohokrát dotázán na to, co je tím tajemstvím? Bylo by však extrémně bláhové si myslet, že můžete přijít do kteréhokoliv týmu a najednou očekávat nějaké zázraky či zázračný prvek," popisuje pro motorsport.com Lowe.
Návrat k Williamsu jej pro něj zvláštním zážitkem: "Je to zajímavé, protože samozřejmě máte určité pocity z toho, co jste udělali [v jiném týmu], a ty máte v zemi nikoho, když se nacházíte mezi pracemi. Silně očekávám, že až přistanu v Austrálii, tak budu 100% nakloněn k novému týmu a že mé myšlenky se budou točit pouze kolem toho, jak na tom jsme a jak se můžeme zlepšit."
"Návrat k Williamsu je úžasným příběhem, stále se s tím sžívám. Návrat byl citově vypjatým okamžikem po téměř 30 letech, kdy jsem začal pracovat u Williamsu na konci roku 1987. Pro mě to je velmi, velmi zvláštní se vrátit a navíc do pozice mého bývalého šéfa Patricka [Heada].
Zároveň to není o sentimentu, je to o pokrocích a ne o vyprávění starých příběhů. Jsem velmi nadšený budoucností a již nyní jsem velmi spokojený s tím, co jsem viděl a jak na tom můžeme stavět," dodává Lowe, jehož tento víkend čeká v Austrálii první velká cena po návratu k Williamsu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.