Nový technický ředitel Williamsu Paddy Lowe, jenž před sezónou přišel z Mercedesu, tvrdí, že jeho tým je v některých oblastech už nyní lepší než Stříbrné šípy.
Do své vůdčí role v Grove sice nastoupil teprve minulý týden, již se mu ale podařilo identifikovat zajímavé skutečnosti: "První fází je poznat tým a zjistit, jak můžu přinést nějakou hodnotu. Výzvou je to, jak dosáhnout co nejlepších výsledků s tím, co máte, abyste dosáhli co největších zisků a hodnoty. To se neliší dle základu, které jsou v jiných týmech nebo tady."
"Proces je stejný a tady u Williamsu jsou už teď určitě některé věci mnohem lepší než u Mercedesu. Musím se podívat na silné stránky a mezery, pak na nich stavět. V posledních letech jsem byl mnohokrát dotázán na to, co je tím tajemstvím? Bylo by však extrémně bláhové si myslet, že můžete přijít do kteréhokoliv týmu a najednou očekávat nějaké zázraky či zázračný prvek," popisuje pro motorsport.com Lowe.
Návrat k Williamsu jej pro něj zvláštním zážitkem: "Je to zajímavé, protože samozřejmě máte určité pocity z toho, co jste udělali [v jiném týmu], a ty máte v zemi nikoho, když se nacházíte mezi pracemi. Silně očekávám, že až přistanu v Austrálii, tak budu 100% nakloněn k novému týmu a že mé myšlenky se budou točit pouze kolem toho, jak na tom jsme a jak se můžeme zlepšit."
"Návrat k Williamsu je úžasným příběhem, stále se s tím sžívám. Návrat byl citově vypjatým okamžikem po téměř 30 letech, kdy jsem začal pracovat u Williamsu na konci roku 1987. Pro mě to je velmi, velmi zvláštní se vrátit a navíc do pozice mého bývalého šéfa Patricka [Heada].
Zároveň to není o sentimentu, je to o pokrocích a ne o vyprávění starých příběhů. Jsem velmi nadšený budoucností a již nyní jsem velmi spokojený s tím, co jsem viděl a jak na tom můžeme stavět," dodává Lowe, jehož tento víkend čeká v Austrálii první velká cena po návratu k Williamsu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.