Bývalý týmový šéf Flavio Briatore není v extázi z výkonů, které Ferrari předvádělo během testů v Barceloně. Očekává, že v závodech bude jeho konkurenceschopnost opět nižší.
Stáj z Maranella dosahovala nejrychlejších časů, Kimi Räikkönen byl dokonce o 7 desetin rychlejší než Valtteri Bottas či Lewis Hamilton s Mercedesem. Ferrari navíc zvládlo 4450,18 km, čímž se z pohledu ujeté vzdálenosti zařadilo na druhou příčku právě za Stříbrné šípy, proto jej mnozí řadí mezi hlavní kandidáty na titul.
"Já tento optimismus obklopující Ferrari nesdílím. Chápu ty pocity po testech v Barceloně, pochybuji ale, že ty výsledky jsou důvěryhodné. Nedokážu si představit, že by byl Mercedes pozadu vzhledem k náskoku, který měli do konce listopadu. Myslím, že Němci hrají tak trochu na schovávanou," uvádí Briatore na dotaz novináře Lea Turriniho.
Sám by ale uvítal, kdyby se někdo ukončil dominanci mistrů světa: "Spokojil bych se s vyrovnanějším šampionátem, kdy by si to spolu rozdávala různá jména."
Na dotaz směřující k novým majitelům Formule 1, odpovídá: "Já nejsem u vytržení z Liberty, která koupila F1, ale nemusí mít vůbec ponětí o tom, co vlastně koupila. Chtějí z každé velké ceny udělat Super Bowl, ale o čem to vlastně mluví? Jak uděláte Super Bowl uprostřed Arden? Nebo v Malajsii, mezi monzuny a hady?"
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.