Sergio Pérez hovoří o fyzické náročnosti nových monopostů a tvrdém tréninku, který musel podstoupit před letošní sezónou, v níž chce Force India dosáhnout dalšího historického pokroku.
"Před sezónou jsem musel trénovat tvrději než kdy dříve, obzvlášť krk a trup. Tahle auta přimějí jezdce ze sebe dostat to nejlepší. Berou si toho tolik z vašeho těla!" uvádí Pérez na adresu nové generace monopostů, které se vyznačují mnohem vyšší přilnavosti než loni.
Od Force Indie dostal pokyn, aby do prvního závodu zhubnul ještě o 1,8 kg, chce-li bojovat o pódia. Ani jeden z jejich pilotů, tedy včetně jeho nového týmového kolegy Estebana Ocona, totiž nesmí vážit více než 70 kg.
"Jde o dlouhý rok, kdy musíme auto rozvíjet krok za krokem. Tohle musí být sezóna, kdy se Force Indie posune významně dopředu," přeje si mexický závodník, jenž se do Evropy kvůli budoucím úspěchům přestěhoval již v 15 letech.
Netají se s tím, že jeho vzorem je Ayrton Senna: "U McLarenu jsem se vždy vyptával na příběhy o Ayrtonovi. Byl někým, kdo toho pro svůj sport a svou zemi toho tolik udělal. Měl také přirozené charisma - něco, co my všichni jezdci milujeme."
Piloti Force Indie se v předsezónních testech pohybovali na hranici první desítky v rychlosti i ujeté vzdálenosti. Pérez na rekord Kimiho Räikkönena ztratil ve svém nejlepším pokusu 1,482 sekundy a ujel celkem 1624,6 km. Indickou stáj letos čeká náročný úkol, má-li splnit svůj cíl a zlepšit své postavení z minulého ročníku: porazit alespoň jeden tým z nejsilnější trojice - Mercedes, Ferrari nebo Red Bull.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.