Sergio Pérez hovoří o fyzické náročnosti nových monopostů a tvrdém tréninku, který musel podstoupit před letošní sezónou, v níž chce Force India dosáhnout dalšího historického pokroku.
"Před sezónou jsem musel trénovat tvrději než kdy dříve, obzvlášť krk a trup. Tahle auta přimějí jezdce ze sebe dostat to nejlepší. Berou si toho tolik z vašeho těla!" uvádí Pérez na adresu nové generace monopostů, které se vyznačují mnohem vyšší přilnavosti než loni.
Od Force Indie dostal pokyn, aby do prvního závodu zhubnul ještě o 1,8 kg, chce-li bojovat o pódia. Ani jeden z jejich pilotů, tedy včetně jeho nového týmového kolegy Estebana Ocona, totiž nesmí vážit více než 70 kg.
"Jde o dlouhý rok, kdy musíme auto rozvíjet krok za krokem. Tohle musí být sezóna, kdy se Force Indie posune významně dopředu," přeje si mexický závodník, jenž se do Evropy kvůli budoucím úspěchům přestěhoval již v 15 letech.
Netají se s tím, že jeho vzorem je Ayrton Senna: "U McLarenu jsem se vždy vyptával na příběhy o Ayrtonovi. Byl někým, kdo toho pro svůj sport a svou zemi toho tolik udělal. Měl také přirozené charisma - něco, co my všichni jezdci milujeme."
Piloti Force Indie se v předsezónních testech pohybovali na hranici první desítky v rychlosti i ujeté vzdálenosti. Pérez na rekord Kimiho Räikkönena ztratil ve svém nejlepším pokusu 1,482 sekundy a ujel celkem 1624,6 km. Indickou stáj letos čeká náročný úkol, má-li splnit svůj cíl a zlepšit své postavení z minulého ročníku: porazit alespoň jeden tým z nejsilnější trojice - Mercedes, Ferrari nebo Red Bull.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.