Sergio Pérez hovoří o fyzické náročnosti nových monopostů a tvrdém tréninku, který musel podstoupit před letošní sezónou, v níž chce Force India dosáhnout dalšího historického pokroku.
"Před sezónou jsem musel trénovat tvrději než kdy dříve, obzvlášť krk a trup. Tahle auta přimějí jezdce ze sebe dostat to nejlepší. Berou si toho tolik z vašeho těla!" uvádí Pérez na adresu nové generace monopostů, které se vyznačují mnohem vyšší přilnavosti než loni.
Od Force Indie dostal pokyn, aby do prvního závodu zhubnul ještě o 1,8 kg, chce-li bojovat o pódia. Ani jeden z jejich pilotů, tedy včetně jeho nového týmového kolegy Estebana Ocona, totiž nesmí vážit více než 70 kg.
"Jde o dlouhý rok, kdy musíme auto rozvíjet krok za krokem. Tohle musí být sezóna, kdy se Force Indie posune významně dopředu," přeje si mexický závodník, jenž se do Evropy kvůli budoucím úspěchům přestěhoval již v 15 letech.
Netají se s tím, že jeho vzorem je Ayrton Senna: "U McLarenu jsem se vždy vyptával na příběhy o Ayrtonovi. Byl někým, kdo toho pro svůj sport a svou zemi toho tolik udělal. Měl také přirozené charisma - něco, co my všichni jezdci milujeme."
Piloti Force Indie se v předsezónních testech pohybovali na hranici první desítky v rychlosti i ujeté vzdálenosti. Pérez na rekord Kimiho Räikkönena ztratil ve svém nejlepším pokusu 1,482 sekundy a ujel celkem 1624,6 km. Indickou stáj letos čeká náročný úkol, má-li splnit svůj cíl a zlepšit své postavení z minulého ročníku: porazit alespoň jeden tým z nejsilnější trojice - Mercedes, Ferrari nebo Red Bull.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.