Max Verstappen připustil, že jeho tým těsně před začátkem nové sezóny na vítězství ještě nemá. Jasněji ale budou mít až po sobotní kvalifikaci v Melbourne.
V Barceloně byl vůz RB13, na kterém pracoval konstruktér Adrian Newey, čtvrtý nejrychlejší za Ferrari, Mercedesem a Williamsem. Časy v testech ale nemusí nic znamenat, protože se týmy věnují různým programům s odlišnými konfiguracemi vozu. Za stejných podmínek si to poprvé všichni rozdají už tuto sobotu v Austrálii, kde naplno začne závodní sezóna.
"Stále si musíme počkat na to, abychom viděli, jak dobří opravdu jsme. Osobně si nemyslím, že bychom momentálně mohli bojovat o vítězství. Hodně se toho může během sezóny změnit, ale ještě nejsme dost dobří na to, abychom vyhrávali," myslí si Verstappen.
Doufá, že Red Bull naváže na trend z loňské sezóny, kdy se byl schopen dostat před stáj z Maranella: "Ferrari se oproti minulému roku očividně zlepšilo. Mercedes bude vždycky vpředu. Myslím si, že trochu mlžil. Tak to bylo v posledních několika letech."
"Co se týče nás, je to těžké říct, jak na tom jsme. Osobně si nemyslím, že bychom už byli tím nejlepším týmem, ale musíme si počkat a uvidíme. Po Austrálii bude znát naši čistou výkonnost. Nepojedeme tam s pomyšlením na to, že bychom mohli ovládnout kvalifikaci.
Momentálně si myslím, že Ferrari a Mercedes budou před námi, ale snad se dokážeme dostat do rytmu, podobně jako minulý rok. Letos můžeme být lepší, ale musíme na tom tvrdě zapracovat," dodává pátý muž loňského šampionátu.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.